Nauka i tehnologija

O rezultatima pravilnog uzimanja abdesta sa naučnog stanovišta: Ispiranje usta

Ispiranje usta

Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Kada abdestiš isperi usta tako što ćeš prohmućkati u njima vodu”.[1] Ovaj način ispiranja usta (madmada) ogleda se u tome da se voda uzme u usta, prohmućka i poslije vrati iz usta. Ovakve radnje predstavljaju neku vrstu vježbe za čuvanje lica od bora.

Vjerovjesnik, s.a.v.s., podsticao je i da se koristi misvak. Tako je kazao: “Kada ne bi time mojim sljedbenicima pričinio teškoću, naredio bih im da svaki put kada uzimaju abdest koriste misvak.”[2] Aiša, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Misvak čisti usta i donosi zadovoljstvo Gospodara.”[3] Misvak održava i čuva zdravlje usta i zubi a time i zdravlje probavnog i disajnog sistema. Naime, misvak sadrži određene materije bliske gorušici koje sprećavaju razmnožavanje bakterija, kvarenje zuba, upalu desni. On sadrži i materije koje uklanjaju neprijatni zadah iz usta, kao što je taninska kiselina. Pore toga, misvak jača desni, poboljšava vid, daje bjelinu i sjaj zubima, glas čini čišćim i milozvučnijim, snaži pamćenje i oštroumnost, usporava starenje, uništava crijevne parazite, poboljšava probavu i krvotok.[4]

Jedan od znakova Allahove nedostižne mudrosti jeste i taj da je jezik učinio sredstvom pomoću kojega se može identificirati bolest (na osnovu oblika, boje, obujma). Uzvišeni Allah Kaže: “l jedan od dokaza Njegovih je stvaranje nebesa i Zemlje, i raznovrsnost jezika vaših i boja vaših..” (er-Rum, 22).

Slike broj 10 i 11 pokazuju nam razlike između prika­zanih jezika u pogledu boje, oblika, obujma i pokreta. Crvena boja označava da organizam pojačano funkcionira (hiperfun- kcionalnost), a bijela boja označava povećano prisustvo štet­nih materija i smanjeni opseg funkcija u organizmu (hipo- funkcionalnost), dok je crna boja znak za poremećaj u krvotoku. 

Dakle, kineska medicina nudi nam još jednu prizmu kroz koju se može posmatrati značenje navedenog kur’anskog ajeta, a to je da se riječi ve-htilafu elsinetikum (“raznovrsnost jezika” ili “razlika u jezicima”) ne razumijevaju samo kao postojanje razlike među jezicima (govornim), kako je pojašnjeno i Kurtubijevom Tefsiru već i kao postojanje razlike među jezicima (organ) kod različitih osoba ili u različitim situacijama.

 

Tvrdi glasovi u arapski jeziku i anatomija tije čovjeka

Uzvišeni Allah je jeziku koji izgovara šehadet i uči Kur’an podario naročito snažne mišiće, Što je rezultat svojevrsnog načina vježbanja i gimnasticiranja jezika i vilica koje se javlja kao posljedica pravilnog učenja Kur’ana.

Jezik Kur’ana je arapski, on je temelj svih jezika, razlikuje se od ostalih jezika po nekim glasovima koji imaju posebno mjesto, svojstva i značenje, kao npr.  krupni glasovi s, d, t, q, h.  

Zar nije čudno da se mjesta nastajanja nekih arapskih glasova na jeziku (organu) podudaraju sa mjestima koja se u znanosti o akupunkturi prepoznaju kao tačke na jeziku koje odgovaraju određenim organima! Tako mjesto artikuliranja glasa ض (d), koji je najsnažnije naglašen (emfatičan) glas u arapskom jeziku odgovara tačci koja reflektira jetru kao izrazito važan i vitalan organ u ljudskom tijelu (slika br. 12).   Omer ibn el-Hattab, r.a., kazao je: “Učite arapski jezik i podučavajte druge ljude jer on zaista ojačava srce i povećava velikodušnost.”   Omer ibn el-Hatab, r.a., kazao je i slijedeće: “Učite arapski jezik i podučavajte druge arapskom jeziku, jer je to jezik Kur’ana i jezik džennetlija” (Kenz el- ‘um mal, t. 3.)

Pored toga, slušanje učenja Kur’ana sa tedžvidom utječe na stabiliziranje opće energije u tijelu i daje osjećaj smirenosti. Ispitivanja su pokazala da Kur’an umirujuće djeluje na 97% osoba. Do toga zaključka došlo se promatranjem fizioloških promjena koje upućuju na smanjenje stepena napetosti nervnog sistema. (Medželle el-i’džaz el- ‘ifmi, br. 8.)

Isto tako, na osnovu mjerenja električne struje u mišićima zaključeno je da je električni napon u mišićima mnogo niži nakon slušanja učenja Kur’ana, što je rezultat pozitivnog utjecaja koji ima slušanje Kur’ana i koji se ogleda u smanjenju napetosti. (Ahmed el-Kadi, Nešre et-tibb el-islami.)

 


[1]  Bilježi Ebu Davud.

[2]  Albani ocjenjuje da je ovaj hadis vjerodostojan. Vidi: Sahih el-ddžami’,hadis br. 5317.

[3]Bilježe: Nesai, 1/10i Ibn Huzejme, 1/70.

[4]Vidi: Abdullah es-Se‘id, Es-Sivak ve inajet el-esnan.

 

Nastavlja se, ako Bog da.

Odlomak iz knjige: 

DR. MADŽIDA AMIR “MUDŽIZE U STVARANJU ČOVJEKA – ALTERNATIVNA MEDICINA I ABDEST”

Preveli: Al-Ali Adelita i Nihad Omanović

Izdavač: Bookline, Sarajevo, 2008.
Tvrdi uvez; 80 strana; 20 cm 

 

Akos.bA

Povezani članci

Back to top button