Nije post postiti samo od onog što je halal!
„Ne jedite imovinu jedan drugoga na nepošten način i ne parničite se zbog nje pred sudijama da
biste na grješan način i svjesno dio tuđe imovine pojeli!” (Al-Baqara 188)
Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:
“Pet dnevnih namaza, džuma do džume i ramazan do ramazana, iskupljuju grijehe, ako se između njih ne načine veliki grijesi!”
(Muslim)
Imam Ibn Redžeb el-Hanbeli nastavlja svoj gvoor i kaže:
“… A u “Musnedu” imama Ahmeda navodi se da su u vrijeme Resulullaha, sallallahu alejhi ve selleme, dvije žene postile i gotovo da su umrle od žeđi.
Njihov slučaj je spomenut Resululu, sallallahu alejhi ve selleme, pa se on okrenuo.
Onda su mu njih dvije ponovo spomenute pa ih je pozvao i naredio im da povraćaju.
Ispovraćale su pun lonac gnoja, krvi, sukrvice, mesa i strvi.
Poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao:
“Njih dvije su postile od onoga što im je Allah dozvolio a nisu postile od onoga što im je Allah zabranio. Sjedele se jedna kraj druge i jele meso ljudi.”
I zbog tog značenja – a Allah najbolje zna – u Kur`anu je nakon navođenja zabrane jela i pića, danju, postaču navedena zabrana bespravnog jedenja imetka ljudi.
Jer, zabrana ovog je općenita za svako vrijeme i svako mjesto, što nije slučaj sa hranom i pićem.
Tu je pokazatelj na to da onaj ko izvrši Allahovu naredbu za klonjenje hrane i pića u danu njegova posta pa neka izvrši i Njegovu naredbu za klonjenje bespravnog jedenja imetka ljudi jer je to zabranjeno u svakoj situaciji i niujednom vremenskom periodu nije dozvoljeno.
A Allah najbolje zna.”
Iz njegovog djela“Leta`ifu el-me`arif”.
Prof. Halil Makić
Akos.bA