Neobičan umjetnički izraz Zekerijaha Nalića: Slike kroz koje drvo “govori”
Dok posmatrate djela akademskog slikara Zekerijaha Nalića iz Sarajeva zasigurno će te složiti da ima poseban i neobičan umjetnički izraz.
Na njegovim slikama preovladava motiv starog bosanskog ćilima. No, ono što ih čini posebnim i veoma zanimljivim jeste što Nalić slika na iouins daskama džamijskih sofa, starih i po nekoliko stotina godina, koje su podignute iz Careve džamije prilikom njene rekonstrukcije.
Motiv, ali i inspiracija, u ovom slučaju nisu samo ono što do posmatrača prenosi slika kao umjetničko djelo. Nalić svoju inspiraciju pronalazi u samom drvetu, kao prirodnom i plemenitom materijalu, na koji kistom nanosi svoje uspomene i ono što ga veže za mladost i djetinjstvo.
U razgovoru sa novinarom AA Nalić je istakao kako je njegova inspiracija došla samim dodirom sa drvetom kao prirodnim materijalom, u Carevoj džamiji u Sarajevu.
“To je za mene jako važno, jer ja kao umjetnik, kao likovni pedagog, kao akademski slikar, materijal ili predmet doživljavam vizuelno, estetski. Ja kao vjernik ne mogu zaobići činjenicu da sam ja umjetnik. Kada ulazim u prostoriju koja je vjerskog karaktera, božija kuća ili džamija, svaki predmet za mene ima judnu priču”, govori Nalić.
Dodao je kako sa svakim tim drvetom ostvaruje jedan svoj vid komunkacije.
“Ja ustvari na svojim slikama, na ovom drvetu, konkretno na drvetu kao jednom prirodnom i plemenitom materijalu, koje je dato od Boga, ja ga doživljajam kroz jednu duhovnu stranu. To je ustvari da kroz svoje slike pričam priču, šta bi to drvo govorilo kada bi moglo progovriti”, kazao je Nalić.
Komade drveta koje pronalazi i na njima slika, na jedan način spašava od potpune propasti i tako im produžava vijek.
“Na taj način pokušavam vratiti ili udahnuti jedno vrijeme koje je to drvo proživjelo, ovdje konkretno na mom drvetu se radi o nekih mojih 30 godina. Svako drvo doživljavam na svoj način”, istakao je sarajevski slikar.
Dalje navodi da je njegov stil slikanja “momentalni”.
“Kada radim, na svojoj slici želim ostaviti potez koji se ne može ponoviti, to je usvtari ekspresionistički ili stručno nazvano impasto način slikanja, dakle slojevito slikanje. Ovo drvo i samo ima takvu teksturu koja mu daje još jednu trodimenzionalnost”, rekao je Nalić.
Na pitanje kakve su reakcije ljudi kada vide njegove radove, Nalić kaže kako su reakcije pozitivne, jer svaka slika ima jednu podlogu ili istinitu priču koja se kroz sve to provlači.
“Moje slike koje su rađene na ovom drvetu, one su uspomena od nekoga i ja ih tako doživljavam. Ja se ovim ne bavim iz komercijalnih razloga, jer ovo nije moje primarno zanimanje. No, ljudi koji kupe moje slike, u sve te dijelove svijeta sa slikama odlazi i dio mene. Ja to kažem svojim kupcima, vi sada nosite dio mene sa sobom u Tursku, u Aziju, Ameriku, Evropu, Njemačku, Francusku. Uvijek dio mene dolazi sa slikom. To je ta moja komunikacija”, rekao je Nalić.
Nalićeve slike na drvetu bile su izložene u Sarajevu u maju 2016. godine, a izložba je otvorena pod nazivom “Sarajevske sultanove sofe”.