Ekonomija

Nedžad Biberović marketing menadžer MI OVAKO: Halal je način života i kao takvog ga treba predstaviti

„Halal je način života i kao takvog ga treba predstaviti“

Sa Nedžadom Biberovićem marketing menadžerom mesne indsutrije OVAKO, kompanije koja je među prvima u Bosni i Hercegovili usvojila sve potrebne standarde za halal kvalitetu, razgovarali smo o tržištu halal proizvoda u BiH i regiji, svjesti potrošača, BH. halal brandovima , ali i problemima sa kojima se susreću proizvođači na domaćem tržištu kada su u pitanju halal standardi i javne nabavke.

1. Kako biste opisali halal tržište u BiH i regiji? Na koji način funkcionira, te da li biste nam mogli dati procjenu njegove eventualne finansijske vrijednosti?

Moram da naglasim da se halal tržište na ovim prostorima, na žalost, još uvijek ne posmatra na ispravan način, već u velikom broju slučajeva kroz prizmu nacionalizma. Ukoliko uzmemo veličinu halal tržišta, odnosno ljude koji istinski traže halal proizvode, možemo zaključiti da je to ipak malo tržište. Na našim prostorima halal tržište dijeli se na tri dijela i to na one koji insistiraju na halalu, one koji ne obraćaju pažnju da li je proizvod halal ili nije i na one koji izbjegavaju halal proizvode. Zaista nemam podatke o finasijskoj procjeni tržišta, zbog nedostatka istraživanja te vrste, te o vrijednosti tog tržišta ne mogu ni govoriti.

2. Kakva su Vaša iskustva kada su u pitanju halal tržišta?

Kada govorimo o našem iskustvu, moram reći da je dosta toga sadržano u prethodnom odgovoru. Moram reći da sa ekonomskog aspekta Halal certifikat još uvijek nije nešto što donosi značajnu dobit, jer upravo je on kočnica za ulazak na tržišta koja su nacionalno obojena. Međutim istakao bih da je opredjeljenje za halalom iskreno, te da je realizovano željom vlasnika kompanija Akova Impex d.o.o., Ovako d.o.o. i Brovis d.d., da građanima i nama uposlenicima omoguće halal proizvode. Kada govorimo o tržištu, također neophodno je napomenuti da su kupci halal proizvoda, također lojalni kupci koji znaju da halal proizvod nije samo proizvod koji zadovoljava vjerske propise, već je proizvod koji ne sadrži ništa štetno po ljudski organizam…

Opširnije na portalu Halal magazin:

Nedžad Biberović marketing menadžer mesne industrije 

Povezani članci