Vi ste ovdje
Home > Vijesti > Kolumne i intervjui > Ne hvaleći im zakona

Ne hvaleći im zakona

Naš narod ima običaj kazati ne hvali im zakona kada hoće da pohvali ili istakne neku vrijednu osobinu ili postupak nemuslimana. Ovdje želim sa vama podijeliti samo jedan detalj, a ima ih bezbroj, gdje Švicarci zadivljuju i ostavljaju bez teksta svakog iskrenog i dobronamjernog čovjeka.

Moj stan je udaljen od željezničke pruge, vazdušne linije, oko 300 m. Danas sam u poštanskom sandučetu našao sljedeće pismo u kojem otprilike stoji:

Dragi stanari,

Švicarske državne željeznice (SBB) imaju jednu od najprometnijih željeznica na svijetu. U prosjeku 2014. godini njenim glavnim prugama je dnevno saobraćao 101 voz. Ono što se intenzivno koristi, mora se i održavati… SBB će u periodu od 17-29.08.2015. godine raditi na održavanju pruge od Morschwila do St.Gallena (St.Fiden). Zbog upotrebe pruge neki radovi se mogu odvijati samo noću… Na poleđini (pisma) se nalaze planirani termini kada će se odvijati noćni radovi. Obavještavamo vas da je moguće i djelimično odstupanje od planiranih termina. Napominjemo da vozovi saobraćaju po potvrđenom rasporedu vožnje. Nastojaćemo tokom radova buku smanjiti na najmanju moguću mjeru, te vas molimo da nas izvinete zbog neugodnosti.

Prijateljski pozdravi

(imena odgovornih osoba)

Sedam dana prije oni informiraju hiljade stanovnika o svojim radovima. Šanse da u svome stanu noću čujem radove na pruzi su minimalne, ali, oni to ne prepuštaju slučaju. Ovaj dopis, pismo govori mnogo toga:

-Obavještava se stanovništvo o noćnim radovima na pruzi

-Ne izostavljaja se napraviti samoreklama kroz isticanje činjenice da su SBB jedne od najkvalitetnijih i najprometnijih željeznica na svijetu

-govori o tome da vrlo jasno planiraju aktivnosti

Znajući da je moguće da dođe do odstupanja oni i na to skreću pažnju da ne bi stanovništvo steklo dojam o njihovoj neodgovornosti o nepreciznosti.

-Oni su tu zbog građana i brinu o njima, njihovim interesima, izvinjavaju se na uznemiravanju, podsjećaju da to moraju uraditi kako bi efektivnost ostala onakva kako su je naveli

-jako im je stalo do imidža kompanije

Želim ovo malo uporediti sa Bosnom

Svjestan sam da će mnogi kazati da Bosna nije Švicarska, ali sam ubijeđen da Švicarska nije postala to što jeste pukim slučajem, nego gradnjom sistema u kojem učestvuju svi segmenti društva. Šta, recimo, fali nekoj bosanskoj kompaniji (Elektrodistibucija, naprimjer) da se isto ponaša? Nedavno sam bio kod kuće u Bosni, i nešto sam radio za šta mi je bila neophodna električna energija. I iz čista mira je nestalo struje nekih 15 minuta. Hvala Bogu pa nestanak struje nije poremetio ništa u mome slučaju, ali 15 minuta bi nekim kompanijama moglo značiti milione gubitaka…

Ovdje nije namjera da želim nalijepiti Elektrodistribuciju, već su eto najkonkretniji i zadnji primjer koji mi se desio, a sličnih propusta siguran sam da ima koliko hoćete. Kada bi odgovorno lice uvijek snosilo posljedice, a kompanija se u najmanju ruku izvinila korisnicima, stanje bi se nesumnjivo popravljalo. Ali, sve dok obični ljudi, odmahuju rukom i govore da 15 minuta ništa ne znači i hvala Bogu da nije gore, nema napretka i popravljanja stanja. Ovdje se ne radi o tehnologiji i o novcu…Ovdje se radi o ljudima koji brinu o interesima drugih ljudi…

Ljudski faktor je presudan.. Ovo se može spustiti do razine manjih firmi ili pojedinaca koji vrše određenu vrstu usluga za druge ljude. Njihova odgovornost, preciznost, briga i trud da usluga koju nude bude najbolja moguća je jedini put da životni ambijent postaje prihvatljivim, boljim i poželjnijim.

Ako sve ovo prenesemo i promatramo kroz vjerničku prizmu, onda začuđuje koliko srećemo ljudi koji bi za sebe rekli da su vjernici, a tako olahko gaze po drugim ljudima, njihovim interesima, njihovim pravima, i svojom neodgovornošću ruše onu pravu vjeru ako je uopće i imaju…

Izvor: BUDI BOLJI ČOVJEK

Autor: Sabahuddin Sijamhodžić

Za Akos.ba pripremila: Arnela M.

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top