Načela bračnog života: Ljubav, požuda, zaljubljenost i ljubomora II dio
Ova knjiga je odgovor na zahtjeve neke čestite braće da se napiše i objavi knjiga koja bi tretirala isključivo bračni život i u kojoj bi se našlo sve što je potrebno vjernicima-budućim supružnicima, kao i onima koji to već jesu da formiraju ispravne poglede i postupke.
** *
Knjiga “Načela bračnog života” obuhvata važna pitanja života u braku. Govori postepeno i tretira faze bračnog života, period za periodom, objašnjavajući najznačajnije propise koji se tiču: zaruke, bračnog ugovora, svadbenog veselja, seksualnog odnosa, trudnoće, višeženstva, uzajamnih prava supružnika, stvari koji kvare bračni život i ostalo što ćete imati priliku da pročitate na njenim stranicama.
Odlomak iz knjige
Požuda (strasna ljubav)
Strasna ljubav (a’šk) je prekomjerna ljubav. Ona se ostvaruje u čednosti i nemoralnosti, odnosno, strasna ljubav nije uvijek porok. Nekada je ašik (zaljubljenik) čedan i čestit, a nekada nemoralan i pokvaren.
Kako smo već spomenuli ljubav, i ašk (strasna ljubav) je produkt osjećanja srca koje čovjek ne može kontroli- sati. Međutim, čovjek će polagati račun za haram uzroke i posljedice. Požuda uz čednost i tajnost pred drugim donosi nagradu, kako prenosi Tahavi od Sujutija: „On se smatra šehidom.”, (tj. onaj čiji uzrok smrti bude prekomjerna ljubav uz čednost i tajnovitost). Ovo smo već objasnili u poglavlju o ljubavi.
Sujutijev govor ima sljedeće značenje: Kada je osoba, čovjek ili žena, strasno zaljubljena u nekog i u toj svojoj prekomjernoj ljubavi je čestit i tajnovit, pa i ako se nije domogao voljene osobe, i strpljiv je zbog neuzvraćene ljubavi toliko da mu to bude uzrok smrti, na Budućem svijetu imat će nagradu šehida.
Ovo nije čudno ako pravilno shvatimo i vrednujemo strpljenje zaljubljenog. On nije zaljubljenik koji griješi i koji se povodi za svojim strastima, niti je bijedni pokvarenjak koji ugled ljudi smatra jeftinim, već je strpljiv i čedan uprkos osjećanjima u njegovom srcu, silne tuge i vezanosti za osobu u koju je zaljubljen. On obuzdava svoju nepokornost, upravlja i vlada svojim organima.
Kada je u pitanju srce, on ne vlada njegovim promjenama, ali je strpljiv i dok je u okrilju čednosti i tajnosti imat će nagradu.
Ljubomora
Ljubomora je čovjekov prijezir prema sudjelovanju drugog u onom na šta on polaže pravo, i ona je posljedica ljubavi. Ljubomoran je samo onaj koji voli. Ljubomora je lijepo svojstvo i čestita osobina, i kod čovjeka i kod žene. Žena je ljubomorna i žestoko se naljuti kada njen suprug iskaže namjeru da se pored nje oženi drugom ženom, i to je prirodno. U prvom dijelu, u govoru o poligamiji, spomenuli smo da žena zbog ljubomore prema svome mužu ne prihvata da pored nje postoji žena s kojom će dijeliti supruga. Ona želi da on pripada samo njoj, jer ga voli. Da ga ne voli, to joj ne bi zaokupljalo pažnju.
Ženi nije dozvoljeno da odbacuje ili negira šerijatski propis koji je poligamiju učinio legalnom. Odbacivanje i neprihvatanje druge žene proizlazi iz ljubomore, a negiranje Allahovog propisa je posljedica gafleta i zablude. Muslimanka je plemenita i pobožna žena koja prihvata propise šerijata bez kolebanja. Ona je uvjerena da je u islamu sadržano svako dobro i mudrost, iako je ljubomorna na čovjeka i prezire svoju sudrugu.
Ovaj govor upućujemo muslimankama i kada su u pitanju džennetske hurije koje je Allah učinio darom za vjernike u Džennetu. Muslimanki nije dozvoljeno negirati postojanje džennetskih hurija za vjernike. Prvo, ne zna da li će ona biti zajedno sa njim u Džennetu ili ne. Treba znati da ljubomore neće biti u Džennetu kao na ovom svijetu, zatim da je Allah i za žene odredio blago- dati koje će učiniti da budu zadovoljne. Iako nismo obaviješteni o pojedinostima, u Džennetu je ono što ljudsko čulo nije iskusilo, niti čovjeku može naumpasti, kako Allah kaže: I niko ne zna kakve ih, kao nagrada za ono što su činili, skrivene radosti čekaju. (Sedžda, 17)
U Džennetu i vjernik i vjernica nalaze šta žele od užitaka i želja i uživa potpunim zadovoljstvom, zbog čega na ovom svijetu trebaju činiti dobra djela da bi ušli u Džennet.
Kada je u pitanju ljubomora čovjeka prema svojoj porodici, ona je potrebna i nužna radi njegovog ugleda. Čovjekova je obaveza da ljubomorno čuva svoj ugled i čast. Svrha ljubomore je da čovjek odstrani postojanje ružnog u porodici. Onaj ko je ljubomoran na svoju suprugu i kćerku nije zadovoljan da one budu bestidne i razgolićene pred strancima, niti da koketiraju sa njima. Čudno je što se ovaj vid ljubomore danas naziva strogoćom, fanatizmom, ekstremizmom itd. Ali čuđenje prestaje kada se sjetimo da su ljudi danas postali zarobljenici loših običaja sa Zapada, a znamo da zapadnjačko društvo ne poznaje smisao i značenje stida, ugleda, niti časti. To je društvo liberalizma i senzualnosti u kome su sve norme moralnosti pogažene.
Ljudima se dopada takav model ponašanja zapadnog čovjeka i ne žele svoje ponašanje uskladiti sa islamskim ahlakom zasnovanim na očuvanju ugleda, časti i plemenitosti. Poslanik, s.a.v.s., je čovjeka koji ljubomorno ne čuva svoju porodicu opisao odvratnim, jer u svojoj porodici nastanjuje porok. U hadisu koji bilježi Taberani od Ammara ibn Jasira, r.a., stoji: „Troje neće ući u Džennet: okorjeli alkoholičar, osoba neposlušna roditeljima i dej- jus.” Poslanik, s.a.v.s, je objasnio da se riječ dejjus odnosi na osobu koja nema ljubomore.
Odlomak iz knjige: “Načela bračnog života”
Vezani tekst:
Knjigu možete naručiti preko e-maila kupiknjigu@live.com po akcijskoj cijeni 13KM. Redovna cijena knjige je 16KM.
akos.ba