Načela bračnog života: Dozvoljeni i nedozvoljeni spolni odnosi
Polni odnos, po definiciji, je ulazak muškog spolnog organa u ženski spolni organ. Dovoljan je ulazak vrha muškog spolnog organa, tj. glavića, u ženski spolni organ da bi se to smatralo spolnim odnosom. Ono što se dešava između čovjeka i žene neposredno prije samog seksualnog čina je predigra.
Spolni odnos se, sa stanovišta propisa, može podijeliti na dvije grupe iako je u pitanju jedna radnja:
Prva vrsta: dozvoljeni spolni odnos
Ostvaruje se spolnim odnosom čovjeka sa svojom ženom. Uživanje sa suprugom ili sa onom koja je u njegovom posjedu (robinja) je dozvoljeno, čovjek i žena, pored zadovoljenja strasti, u tome imaju nagradu i dobro djelo. Uzvišeni Allah kaže na početku sure El-Mu’minun:
” … i koji stidna mjesta svoja čuvaju – osim od žena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu, oni, doista, prijekor ne zaslužuju; a oni koji i pored toga traže, oni u zlu sasvim pretjeruju.”
Dakle, nema prigovora niti osude vjernika koji spolno opći sa svojom suprugom ili sa onom koja je u njegovom posjedu. Osuda se odnosi na one koji obavljaju halal i odlaze u haram. To su oni koji pretjeruju i prekoračuju granice Allahovih propisa. U hadisima koji govore o Israu i Miradžu stoji: „Poslanik, s.a.v.s., je te noći prošao, sa Džibrilom, pored skupine ljudi pred kojima je bilo skuhano meso u velikim posudama, i drugo loše, nedovoljno skuhano meso. Oni su jeli ono loše i nekuha- no, a ostavili lijepo pripremljeno meso. Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ‘Šta je ovo, Džibrile?’ A on je odgovorio: ‘Ovo je čovjek iz tvog ummeta koji posjeduje lijepu i zakonitu ženu, ali odlazi pokvarenoj ženi, boravi kod nje dok jutro ne svane, i žena koja odlazi od svog zakonitog muža, dolazi pokvarenom čovjeku i provede noć kod njega.’“ Muslim bilježi hadis Ebu Zerra el-Gifarija, r.a: „U svakom tespihu (slavljenju Allaha) je sadaka; u svakom tekbiru (veličanju Allaha) je sadaka; u svakom hvaljenju Allaha je sadaka; u svakom tehlilu (la ilahe illallah) je sadaka; u naređivanju dobra i zabranjivanju zla je sadaka; i u vašem spolnom odnosu je sadaka.“ Rekoše: „O Allahov Poslanice, zar kad neko od nas zadovolji svoju strast i potrebu, u tome nađe nagradu?“ Poslanik je na to rekao: „Kada bi upotrijebio svoj spolni organ u činjenju hara- ma, da li bi za to bio odgovoran? Isto tako, kada ga upotrijebi na halal način, imat će nagradu za to.“
Nesai u Išretun-nisai bilježi od Ebu Zerra, r.a., a on od Poslanika, s.a.v.s., da je rekao: „Uklanjanje prepreke sa puta je sadaka, pozdrav sa ljudima je sadaka, podsticaj na dobro je sadaka, zabranjivanje lošeg je sadaka, spolni odnos sa suprugom je sadaka.“ Rekli smo: „Allahov Poslaniče, zar kada čovjek zadovolji svoj prohtjev ima za to nagradu?“ On je odgovorio: „Da! Zar mislite da, kada hi taj svoj prohtjev zadovoljio na način koji je Allah zabranio, za to ne hi odgovarao?“ Rekli smo: „Svakako hi odgovarao.“ „Pa ako svoj prohtjev zadovolji na način koji mu je Allah učinio dozvoljenim, itoje sadaka.”
Druga vrsta: nezakoniti odnos
Ova vrsta odnosa ostvaruje se putem zinaluka (bluda). Poznato je da je zinaluk jedan od velikih grijeha i da je Allah nemoral okarakterisao kao nešto što je vrlo ružno i odvratno u značajnom broju kur’anskih ajeta. Također, u velikom broju Poslanikovih hadisa spominju se zastrašujuće kazne, a one su: bičevanje sa po sto udaraca neudatog mladića i neudate djevojke i kamenovanje do smrti oženjenog čovjeka i udate žene. Allah kaže:
“Bludnicu i bludnika izbičujte sa stotinu udara biča, svakog od njih, i neka vas pri vršenju Allahovih propisa ne obuzima prema njima nikakvo sažaljenje ako u Allaha i u Onaj svijet vjerujete, i neka kažnjavanju njihovu jedna skupina vjernika prisustvuje!” (En-Nur, 2)
Buhari, Muslim i drugi prenose od Ebu Hurejrea, r.a., daje Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Neće bludnik činiti blud, a da u vremenu dok to radi bude vjernik, niti će kradljivac krasti, a da u momentu dok to čini bude vjernik, niti će čovjek piti alkohol i biti vjernik dok to čini.“ Objašnjenje značenja ovog hadisa došlo je u drugim hadisima od kojih je hadis koji prenose Ebu Davud, Tirmizi, Bejheki i Hakim od Ebu Hurejrea, r.a., gdje je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Kada čovjek učini zinaluk, iman ga napusti i stoji nad njim kao streha, pa ako se pokaje, vrati mu se.“ Hafiz el-Munzirij bilježi u Et-Tergibu vet-Terhibuono što Hakim prenosi od Ibn Abbasa, r.a., i Ebu Ja’la sa dobrim senedom od Abdullaha ibn Mesuda, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Neće se pojaviti u jednom narodu zinaluk ili kamata, a da taj narod ne zasluži Božiju kaznu.“
“I što dalje od bluda, jer toje razvrat, kakoje to ružan put!” (El-Isra, 32)
Odlomak iz knjige: “Načela bračnog života”
Vezani tekst:
Knjigu možete naručiti preko e-maila kupiknjigu@live.com po akcijskoj cijeni 13KM. Redovna cijena knjige je 16KM.
akos.ba