Ekonomija

Luksuzna kruzer bicikla sa natpisom Made in BiH prodaju se širom svijeta

Od sljedeće godine, još jedan proizvod sa natpisom Made in BiH će biti moguće kupiti u trgovinama širom svijeta. Ovaj put riječ je o električnim biciklima, na čijem je razvoju počela da radi kompanija GS-TMT d.d. Travnik.

No ljudima u BiH malo je poznato, da ova firma već godinama uspješno proizvodi bicikla koja izvozi van naših granica. Radi se o tzv. luksuznim kruzer biciklima, koja odlikuje retro izgled, specifičan položaj vozača i veliki točkovi.

 

“U početku je ideja bila da samo plasiramo ramove, a da onda krajnji kupac vrši farbanje, montiranje drugih elemenata kao što su točkovi, sic, guvernale itd…, tj. da ga personalizira i da ima unikatno biciklo. Međutim danas u ponudi imamo i gotova (sastavljena) bicikla, a to je proizvod u kojem uživaju poznavaoci dobrog dizajna”, kaže u razgovoru za eKapija.ba Snježana Köpruner, direktorica GS-TMT d.d. Travnik.

 

Radi se o ručno napravljenim ramovima od čeličnih cijevi. Ova bicikla su namijenjena za uređene staze i odlikuje ih udobnost prilikom vožnje. Nisu namijenjena za veće brzine i performanse, već za laganu vožnju i uživanje u ljetnom popodnevu.

Sa proizvodnjom bicikala krenuli su prije nekoliko godina kada je njihova firma u Njemačkoj istražujući tržište bicikla, došla do saznanja da segment luksuznih kruzer bicikala u EU nije dobro pokriven.

 

“To je bio razlog da smo krenuli u osmišljavanje dizajna, proizvodnje i plasmana te vrste bicikala. Prvi pokušaji su imali dobar odaziv, tako da se naša proizvodnja iz godine u godinu uvišestručila. Iz godine u godinu i mi smo s povećanom prodajom postajali tehnološki jači i bolji”, priča Köpruner.

U ovoj kompaniji trenutno su fokusirani na kruzer ramove bicikala, ali pored toga rade na razvoju klasičnih aluminijskih ramova kao i elektro bicikla.

“Trenutno radimo na razvoju električnog bicikla i očekujemo da prvi model bude na tržištu krajem sljedeće godine. Ova bicikla rade na principu elektromotora postavljenog na osovinu pedala, odgovarajuće snage, koji se koristi kao asistencija pri vožnji. Danas se u svijetu sve više i više koriste. Uglavnom ga koriste ekološki osviješćeni građani”, priča naša sagovornica.

 

Ona ističe da će im fokus prvenstvo biti na tržište Evrope, a zatim Azije, Amerike i Australije. Međutim budući da se njihova bicikla prodaju uglavnom putem interneta, tržište im je cijeli svijet.

No što se tiče BiH, nisu mnogo optimistični da će ova bicikla naći mnogo kupaca na našim prostorima.

“Trenutni pokazatelji nisu najbolji, mada smo uvjereni da će se u skoroj budućnosti to promijeniti i da će BiH predstavljati tržište na koje ćemo plasirati dio svojih proizvoda. Jedan od razloga nedovoljnog korištenja bicikla, kao prevoznog sredstva inače su neuređene biciklističke staze u BiH, koje omogućuju sigurno kretanje u prometu”, smatra Köpruner.

Električna bicikla bi se u prodaji mogla naći do kraja 2015. godine. Ovo vrijeme uključuje razvoj, ispitivanje i certificiranje proizvoda sa stanovišta sigurnosti i kvaliteta.

 

“Trebam isto tako naglasiti da je razvoj ovakvog proizvoda izuzetno investiciono intenzivan, a GS-TMT ga financira iz tekuće likvidnosti. Također važno je još naglasiti da je ovakav proizvod moguće napraviti samo uz nesebično zalaganje stručnjaka na svim nivoima. Najprije onih koji rade na novom dizajnu i organizaciji proizvodnje, zatim bravarima i zavarivačima, koji zajedno svjetski odrade postavljene proizvodne zadatke i na kraju marketing timu u Njemačkoj, koji plasira na svjetsko tržište sve to sto mi proizvedemo”, kaže direktorica Tvornice mašina Travnik.

 

Ona ističe da je cijeli proces kompleksan, kao i upravljanje tim procesom, a svaki novi oblik ramena bicikla zahtjeva novi tehnološki postupak.

“Poseban izazov će biti oblici novih električnih bicikla, kao i nove mogućnosti njihove primjene u svakodnevnom životu. Ali o tome više sljedeće godine. Sada se moramo dobro oznojiti da bi realizirali postavljene ciljeve”, kaže Köpruner na kraju razgovora.

 

A.Šulović

ekapija.ba

Povezani članci

Back to top button