Islamske teme

Kakav je šerijatskopravni tretman da muž prisustvuje porođaju supruge?

Fetve evropskog vijeća: Fetva br. 20.

Pitanje: Kakav je šerijatskopravni tretman da muž prisustvuje porođaju supruge?

 

Odgovor: Nema šerijatske zapreke da muž pris­ustvuje porođaju svoje supruge ukoliko sma­tra da je to korisno, kao npr. da ženi olakšava porođajne muke podsjećanjem na Allaha i lijepim riječima ili kako bi sam vidio porođajne muke, pa je više cijenio radi toga. Na taj način će spoznati vrijednost i svoje majke i muke koje je radi njega imala, te kako bi to prenio svojoj djeci upoznajući ih sa zaslugama njihove majke.

U svakom slučaju, to je dozvoljeno, nije obavezno, nije posebno preporučljivo, nije ni zabranjeno, ni pokuđeno, osim ukoliko uzrokuje neku materijalnu ili moralnu štetu.

Možda se neki toga ustručavaju radi gledanja u spolni organ svoje supruge prili­kom porođaja. Neki to smatraju pokuđenim, navodeći neke hadise koji to zabranjuju ili traže da se to izbjegava.

Istina je da ti hadisi nisu vjerodostojni, zapravo su vjerodostojni oni koji govore suprotno tome, kao npr. hadis o kupanju Vjerovjesnika, a.s., i njegove supruge iz jedne posude. Ovo je tekst koji razrješava razmimoilaženje i prekida spor. Od Aiše, r.a., prenosi se da je rekla: “Kupala sam se zajedno Allahovim Poslanikom iz jedne posude. On je brže grabio, pa sam rekla: ‘Ostavi i meni, ostavi i meni!” ’Ona kaže da su njih dvoje tada bili džunup.[I]

Od Mejmune, majke pravovjernih, pre­nosi se da je rekla: “Prikučila sam Allahovom Poslaniku vodu za kupanje, pa je on oprao sebe dva ili tri puta, zatim je iz posude zagra­bio rukama vode i oprao spolni organ lijevom rukom, obrisao je lijevu ruku, a onda uzeo abdest kao što uzima za namaz, a potom je polio po glavi tri puta pune šake vode. Nakon oga je oprao cijelo tijelo, potom se pomjerio sa mjesta i oprao noge. Zatim sam mu donijela peškir, ali ga je on vratio”.2

(Prva sjednica)

 


[I]Muttefekun alejhi. Tekst hadisa je po verziji koju bilježi Muslim. Buharija (br. 258 i druga mjesta) i Muslim (br. 321).

2Muttefekun alejhi. Tekst hadisa je po verziji koju bilježi Muslim. Buharija (br. 246 i druga mjesta) i Muslim (br. 317).)

 

Preuzeto iz knjige: “Fetve evropskog vijeća za fetve i istraživanje”

Prijevod: dr. Enes Ljevaković

Izdavač: Connectum, Srajevo, 2005.

Povezani članci