Jezici kojima se koriste muslimani
Arapski jezik univerzalan je u svim islamskim zemljama svijeta. To je razlog što se Vječita Allahova Riječ se uči naizust (napamet) diljem svijeta.
Svi učeni ljudi izučavaju šerijatske znanosti u školama i na univerzitetima na ovom divnom jeziku. S toga, za svakog šerijatskog naučnika obaveza je poznavanje arapskog jezika.
Poslije arapskog, tu je i perzijski. To je jezik kojim se služe narodi centralne Azije i velik broj naroda u ostatku svijeta, poput Turaka, Indijaca, Kurda… To je razlog što nailazimo na jedno preplitanje arapskih izraza, tako da perzijski izgleda kao da je ogranak arapskog.
Nakon perzijskog, tri jezika služe se arapskim pismom a to su: turski, urdu i malajski jezik.
Kad je riječ o turskom i indijskom (urdu), ta dva jezika sačinjavaju neku vrstu simbioze arapsko – perzijskog. Međutim, druga malajska grupa jezika sastoji se samo od arapskih izraza.
Nije moguće ne primijetiti da bi bilo bolje kada bi arapski jezik bio jezik svih muslimana svijeta, i to iz više razloga. Ipak, Allahova volja je drugačija. U svijetu, kako se zna, ima muslimana koji se ne služe arapskim jezikom u govoru. Situacija zahtjeva da svaki narod upotrebljava svoje pismo, onako kako su pisali ranije navedeni narodi.
Za nas bilo bi bolje da osim pet spomenutih jezika (arapski, perzijski, turski, indijski/urdu/ i malajski) u islamske jezike budu inkorporirani i kurdski, čerkeski i jezici crnačkih i drugih naroda, jer arapski jezik jeste jezik naučnika koji muslimani nastoje cijelo vrijeme što bolje savladati.
Arapski jezik je prilično težak i dosta pojedinaca ga teško savladava. To je glavni razlog što je znatan broj nearapa vjerski neobrazovan. Ovo posljednje je u suprotnosti s koncepcijom islama kao vjerom znanja.
Zbog svega toga, većina neobrazovanih u tom nearapskom svijetu zanemaruje istinu o islamu i njegovim uzvišenim propisima. Mišljenja smo da bi, kada bismo se potrudili i obavezali na upotrebu arapskog pisma u izdanjima vjerskih šerijatskih djela i hutbi, to svakako bilo od velike pomoći u širenju islama i njegovog spasonosnog svjetla. Pored svega ovoga, potrebno je voditi računa i o širenju i popularizaciji arapskog, jer to predstavlja posebnu jaku sponu za jedinstvo muslimana, te zdravu potporu za jačanje islamskih principa.
Mi im želimo uspjeh i molimo za dobro braći koji pozivaju u vjeru, koji daju sve od sebe za dobrobit islama, koji pomažu Njegovo svijetlo i znanost širom ove planete.
Izvor: Zalaganje heroja na polju širenja islama
Autor: Šemsuddin Sami Frasheri
Za Akos.ba izdvojila i priredila: Ena F.