Kolumne i intervjui

Jesmo li za promjene???

Piše: Esmir Bašić

Iako očekujemo bolje prilike, deklarišemo se da smo za bolje, ulažemo napor u popravljanju stanja, ali to nije dovoljno da bismo bili zadovoljni sa slikom našeg hala. U institucionalnom smislu imamo instrumente čija je svrha izgrdanja i briga o odgoju mladih generacija kroz školski sistem, zatim odgojno- mektebski sistem. Imamo minber sa veoma kompetentnom ulemom, imamo kontinuirane neformalne oblike obrazovanja, tribine, interfejs mreže, promocije knjiga. Imamo medije na raspolaganju. No, sve to čini se kao da nije dovoljno, jer nismo zadovoljni rezultatima koje postižemo. Ocjena da može puno bolje i više mnogo je primjerenija u analizi stanja. Ko može biti zadovoljan moralom naše omladine, koja je iz dana u dan izložena strašnim i razarajućim utjecajima negativnih faktora, tako da stepen alkohola, droge, bluda biva sve izraženiji, a posebno kod ženskog dijela? Možemo li zabadati glavu u pijesak i ne vidjeti da natpolovični procenat muslimanskih djevojaka konzumira alkohol? Da na trenutak ostavimo mlade i da pogledamo šta ima u našem saffu – kakve su prilike kod odraslih? Odrasli su slika i prilika mladih, sve što ima u svijetu mladih je u istoj mjeri, a ako ne i više zastupljeno kod odraslih, samo što treba pridodati dio drugih činjenica npr. nedovoljna spoznaja Allaha dž.š, mali procenat onih koji drže beš-vakat, pojavu zatvaranja u sebe i zanemarivanje komšiluka, zapostavljanje porodice, prekomjerno robovanje materijalizmu itd.

 00Cijeli tekst

Gdje je problem naših devijacija?

Ove pojave kod mladih i odraslih su samo dio onoga što je negativna strana u našem društvu/džema›atu. Postavlja se pitanje gdje je problem? Kako je moguće prisustvo negativnih pojava kada kao zajednica imamo mehanizme i činimo napore da sačuvamo porodicu, džema’at, društvo, identitet? Kako je moguće da ne ostvarujemo odgojno-obrazovno dobro koje želimo? Svakako je moguće odgovoriti na ova pitanja i odgovori mogu zadovoljiti kriterij tačnosti.Odgovor na pitanje kako je moguće da i pored djelovanja odgojno-obrazovnih faktora formalne i neformalne prirode, većina mladih i odraslih nisu na zadovoljavajućem stepenu morala mogao bi se naći u faktorima objektivne i individualne naravi .

Objektivni faktori destrukcije

Kada je riječ o objektivnim faktorima treba naglasiti da kako god postoje faktori očuvanja, postoje i faktori destrukcije. Drugim riječima ako postoji mekteb i vjeronauka putem kojih se borimo za razvoj islamskog morala, isto tako postoji i deset puta više negativnih faktora čija je svrha uspostava nekog drugog morala. Tako na jednog imama, vjeroučitelja dolazi deset i više onih koji žive neki drugi moral i bore se za njeg! Zatim na jedne novine, portal, tv koji proklamiraju islamski moral dolazi deset i više onih koji se zalažu i bore za neki drugi moral. Tako možemo čuti kako neki kažu – nikada nije bilo više priče o vjeri, a da je bilo manje vjere! Ova konstatacija je tačna, ali isto tako tačno je i to da nikada nije bilo više nemoralnih medija, ličnosti i propagatora nemorala negoli ih danas ima! Dakle, mi u očuvanju identiteta gubimo bitku ili imamo slabije rezultate zbog velikog nesrazmjera između faktora izgradnje i faktora destrukcije.

preporod.com

Povezani članci