Zanimljivosti

Japansko množenje: Način da dobijete tačan rezultat a da uopće ne znate množiti

Japansko množenje – umjesto pamćenja tablice množenja do sto, pomoću čega se mogu pomnožiti bilo koja dva broja – koristi se metodom crtanja linija čije križanje dovodi do željenog rezultata, a nakon čega se sve svodi na brojanje i sabiranje.

Matematika u Japanu razvijala se pod specifičnim okolnostima bez doticaja s razvijenim arapskim i evropskih matematičkim metodama. Izoliranost Japana od ostatka svijeta iznudila je oslanjanje na vlastita znanja i pronalaske. U matematici im je pomoglo korištenje drevnih kineskih matematičkih tekstova.

Prvi japanski matematički radovi javljaju se tek u 17. stoljeću, a najstariji sačuvani datira iz 1627. godine. Zanimljivo je da su japanski matematičari u to vrijeme dolazili do sličnih rješenja kao i evropski iako su polazili od različitih osnova i predznanja.

apansko množenje – umjesto pamćenja tablice množenja do sto, pomoću čega se mogu pomnožiti bilo koja dva broja – koristi se metodom crtanja linija čije križanje dovodi do željenog rezultata, a nakon čega se sve svodi na brojanje i sabiranje.

 

  1. Za početak, potrebno je nacrtati skupove paralelnih linija koje predstavljaju svaku cifru prvog broja koji se množi (množenik, pogledajte slike 1 i 2).
  2. Nacrtajte skupove paralela, okomito na prve skupove paralela, koji odgovaraju svakoj cifri drugog broja (množitelj).
  3. Stavite tačke ondje gdje svaka linija prelazi drugu liniju.
  4. U lijevom uglu postavite zakrivljenu liniju bez tačaka. Uradite isto s desnom stranom.
  5. Brojite tačke u desnom uglu.
  6. Brojite tačke u sredini.
  7. Prebrojite one u lijevom uglu.
  8. Ako je broj na desnoj strani veći od 9, prenesite i dodajte broj na mjestu desetica broju u sredini (vidi sliku 2). Ako je broj u sredini veći od 9, uradite istu stvar osim što ga dodajte broju iz lijevog ugla.
  9. Zapišite sve te brojeve tim redoslijedom i dobit ćete svoj odgovor (pogledajte proizvode na sl. 1 i 2).

Ova vizuelna metoda vrlo je vrijedna za podučavanje djece osnovama množenja. Međutim, nije od velike koristi pri rukovanju velikim brojevima. Ipak, treba imati na umu da za njenu upotrebu nije nužno poznavanje tablice množenja i uopće poznavanje uobičajenih metoda za dobivanje proizvoda dva broja.(stav.ba)

akos.ba

Povezani članci

Back to top button