Izgradnja Stupske petlje kasni zbog imovinsko-pravnih sporova
Izgradnja Stupske petlje u Sarajevu u punom je jeku radova. Ugovorni rok završetka radova je mjesec juli ove godine.
“Imajući u vidu neriješene imovinsko-pravne odnose na rampi A i na XII transverzali u dužini od oko 140 metara, za očekivati je da završetak radova nije realan prije septembra ili oktobra mjeseca”, potvrdili su u razgovoru za eKapija.ba u kompaniji Euroasfalt.
Građevinski projekat Stupska petlja je jedan od složenijih u Bosni i Hercegovini jer se nalazi na glavnom saobraćajnom, telekomunikacijskom i komunalnom čovrištu grada Sarajeva. Sastoji od više građevinskih objekata u izgradnji kao što su nadvožnjak iznad gradske Longitudinale ukupne dužina oko 200 metara, četiri rampe, (A, B, C, D), a svaka rampa je dužine oko 200 metara. Gradi se i pješački pothodnik s pokretnim trakama do tramvajskih stajališta, više podvožnjaka, zatim XII transverzale u dužini oko 800 metara, te Gradska longitudinala u dužini od 600 metara.
Govoreći procentualno u Euroasfaltu kažu kako je već glavni natputnjak završen 50 posto, rampa “C” 90 posto, rampa “B” 50 posto, dok za rampu “A” nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi.
“Pothodnik sa pokretnim trakama završen je oko 20 posto, a pokretne trake su u fazi tvorničke proizvodnje, Isporuku pokretnih traka iz tvornice očekujemo krajem juna ove godine”, naglašavaju iz Euroasfalta, pojašnjavajući kako su u toku radovi na objektima gdje nema imovinsko-pravnih smetnji, te je ukupno do sada izvedeno oko jedne trećine svih radova.
Na projektu “Stupska petlja” u ovom trenutku je angažirano oko 120 radnika različitih profila, od tesara, armirača, betoniraca pa do električara, izolatera, mašinaca itd.
Što se tiče materijala ovisno o vrstama radova koriste se različiti materijali. Tako na primjer objekti na projektu (potputnjaci, natputnjak, potporni zidovi itd.) grade se u armirano-betonskoj konstrukciji i za njihovu izradu koristi se beton, armatura i odgovarajuća oplata. Za izradu nasipa koristi se kameni materijala dobiven u obližnjem kamenolomu koji je predhodno zadovoljio sva potrebna testiranja.
Od mašina, vozila i opreme koriste se bageri, kamioni, grejderi, finišeri, valjci, toranjska dizalica, jednostrana i dvostrana oplata, skele, užad za prednapinjanje (natputnjak) rešetkasti čelični nosači za svladavanje raspona konstrukcija, itd.
U Euroasfaltu za eKapija.ba kažu kako je Stupska petlja veoma zahtjevan projekat, u prvo redu zbog činjenice da se svi radovi izvode pod permanentnim i vrlo intezivnim tramvajskim, pješačkim i autobusnim prometom, a tu su locirani i saobraćajni terminal i zelena pijaca.
“Pored toga, cjelokupno gradilište nije pod nadzorom izvođača radova jer se za neke dijelove Stupske petlje još uvijek čeka građevinska dozvola. U takvim okolnostima zaista je teško organizirati gradilište ali problemi i postoje da bi se rješavali. Najizazovniji dio radova će biti tokom izvedbe pješačkog podhodnika ispod gradske longitudinale bez mogućnosti zaustavljanja postojećeg saobraćaja.”
Osim Euroasfalta na izgradnji Stupske petlje učestvuje i kompanija ŽGP koja je dio konzorcija te se sve radi u organizaciji i kordinaciji, a dinamika radova se koordinira putem dnevnih, sedmičnih i mjesečnih sastanaka, svakodnevnih analiza i procjena mogućih rizika.
Elvira Kokor
ekapija.ba