Ime koje date svom biznisu je od velike važnosti: Kako da znate da je baš to pravo za vas?
Kako odabrati poslovno ime koje odgovara vašoj kompaniji i onome što je vaš poslovni cilj u tržišnom pozicioniranju?
Izvor: Akta.ba
Svaki novi posao pri pokretanju sa sobom povlači isto pitanje: Kako doći do “pravog” imena brenda?
Ime može biti bazirano na nekoj apstrakciji koja nije vezana za djelatnost, može biti doslovni opis djelatnosti u imenu.
To može biti sasvim nova riječ kao što je Spotify ili imati neuhvatljivo značenje kao Apple.
Ime koje date svojoj kompaniji ima veliku ulogu i jako je značajno.
Ono predstavlja priču o vašem brendu, govori kupcima o vašem proizvodu i mora biti “nezaboravno” za potencijalne kupce.
Uz svu tu odgovornost, nije ni čudo da imenovanje vašeg poslovanja može biti stresan zadatak.
Uz ovim par savjeta o tome kako smisliti naziv brenda, bit će vam lakše proći korake za imenovanje vašeg poslovanja i najbolje načine za razmišljanje o imenu.
Mnogo je pitanja na koje sami trebate odgovoriti kada osmišljavate ime za svoj biznis, ali ovo pitanje je ključno: Zašto je vaš brend važan? Kada odgovorite na ovo pitanje lakše ćete “doći” do imena kompanije koje je praktično vaš “uvod” ka klijentima. To je ono na što će se potrošači pozvati svaki put kada budu imali bilo kakvu interakciju s vašom kompanijom.
Ime treba biti privlačno
Imena kompanija ostavljaju trajni utisak. Privlačna imena brendova mogu napraviti razliku između biznisa koji privuče svoju publiku ili nestane u gomili.
Čitanje liste smiješnih naziva kompanija može izgledati zabavno, ali katastrofalne posljedice lošeg naziva kompanije mogu “ubiti” vaš posao.
Razmatranja pri odlučivanju o tome kako doći do brenda
Prije nego što uđete u proces imenovanja, shvatite složenost odabira imena i sve ono što uključuje.
Tipovi imena brenda mogu biti vrijedne početne tačke koje vam mogu pomoći da započnete proces imenovanja vašeg poslovanja.
Kada smišljate kako da smislite ime kompanije, razmislite o njegovoj vrijednosti.
Drugim riječima, kako vaša kompanija donosi vrijednost i kako je bolja od vaše konkurencije.
Ime vaše kompanije može povećati vašu ponudu vrijednosti i postaviti standard onoga što kupci mogu očekivati.
Ne radi se samo o tome kako smisliti ime brenda, već i o tome kako to ime odgovara raznim faktorima, uključujući:
- Koliko je ime jasno?
- Da li zvuči kao biznis ime?
- Da li je to nezaboravno ili privlačno ime?
- Da li je jednostavno i lako za izgovor/pisanje?
- Hoće li ime biti dugotrajno?
- Da li je u trendu, a ne previše trendi da će se za pet godina biti zastarjelo?
- Pomaže li ovo ime optimizaciji za tražilice (SEO)?
- Da li je autentično za vaše poslovanje?
- Odgovara li ime vašoj demografskoj kategoriji publike?
- Hoće li vaše ime funkcionirati na drugim jezicima?
Vaše ime možda ne odgovara svim standardima, i to je u redu.
Možda to nije jednostavno ime, ali je autentično za ličnost i vrijednosti vaše kompanije.
SEO bi mogao biti neophodan za vaš mali biznis, ali faktor “nezaboravnosti” može biti kritična za npr. E-commerce uslugu.
Uzmite sva ova razmatranja sa rezervom i kao način da vas vodi dok započnete proces:
- Definišite svoj brend
- Odredite kriterijume svog imena
- Koristite alate
- Pitajte za povratne informacije najbliže oko sebe koji su u biznisu
Dodatno, slijedite ove korake kako osmisliti ime brenda i bit ćete bliže pronalaženju savršenog izbora.
Koristite brendiranje vaše kompanije
Ako niste obavili opsežan posao na brendiranju za svoju kompaniju, sada je vrijeme.
Odredite identitet vašeg brenda, ličnost, ton i pozicioniranje vašeg poslovanja. Da li je vaša kompanija “razigrana” ili pragmatična? Za avanturiste ili za one koji ne vole rizik?
Istražite svoje ciljno tržište
Ciljna publika milenijalaca imat će drugačiji pristup od onog usmjerenog na baby boomere, a to bi trebalo uticati na ime vašeg brenda.
Identitet vašeg brenda je najbolje mjesto za početak pri imenovanju vašeg poslovanja.
Napravite kriterij za pronalaženje imena
Definirajte šta želite od imena vašeg brenda. Koji osećaj želite da izazovete?
Riječ Patagonia ima drugačiji osjećaj od Googlea, na primjer. Napuštajući svoj brend, odredite specifičan osjećaj koji želite da ime vaše kompanije uhvati.
Zapišite to kako biste imali određeni cilj na umu i nešto s čime ćete kasnije uporediti svoje ideje. Također, odredite sve druge kriterije koji su vam važni, kao što su jedinstvenost ili jednostavnost.
Neka ova mjerila budu opšta i ne previše konkretna. Ne ograničavajte svoju kreativnost.
Ali saznanje čemu ciljate pomoći će vam u tom procesu i dati vam način da vidite da li imena koja smislite ispunjavaju vaš cilj.
Budite kreativni
Nikad nije bolje vrijeme da postanete kreativni nego kada kreirate ime svog biznisa. Brainstorming se može obaviti na mnogo različitih načina, ovisno o tome šta najbolje funkcionira za vaše poslovanje.
Možda vaš tim želi da ima slobodan sastanak kako bi razmijenio ideje, ili biste radije pristupili više strukturiranim pristupom u radionici svojih najboljih ideja.
Možda želite potpuno sami izabrati ime. Potrudite se da smislite imena u svakoj od prethodno navedenih kategorija.
Isprobajte vježbe povezivanja riječi ili brendiranja. Pogledajte kompanije kojima se divite ili one u vašoj kategoriji.
Zaokruživanje neke npr. relevantne robne marke može potaći vašu kreativnost.
Pogledajte i kako se zovu vaši konkurenti u vašoj niši. Ne samo da će vam to pomoći da krenete u drugom pravcu, već može poslužiti i kao inspiracija da budete kreativniji od konkurencije.
Pokušajte razmišljati slikama umjesto riječima. Možete se poigrati dizajnom logotipa, vidjeti hoće li vas shema boja inspirirati ili eksperimentirati s raznim fontovima.
Uberov font je drugačiji od Coca-Cola loga, na primjer. Ili ćete možda inspiraciju crpiti iz slogana kao što je Amazonova garancija od “A do Z”.
Vizualizirajte
Vizualizacija naziva vašeg biznisa pomaže da ono postane realističnije i omogućava vam da zamislite kako bi moglo izgledati u različitim scenarijima.
Planirajte nekoliko puta da napravite proces razmišljanja kako biste dobili puno ideja. Nemojte biti previše kritični tokom ove faze.
Loša ideja može vas odvesti na put do vašeg savršenog brenda. Iskoristite prednosti svih alata na internetu. Ali budite oprezni jer i drugi se koriste istim ili sličnim alatima i ne birajte prvo što vam se ponudi ili prvo što vam “padne” na um kako ne biste “ličili” ili se ubuduće zvali isto kao konkurencija.
Takođe, sigurno želite ime koje je autentično i originalno ali koje ne zvuči kao generičko.
Pitajte za pomoć i mišljenje
Kada bacite široku mrežu ideja za imena, možete početi da sužavate svoje mogućnosti uz pomoć “publike”. To mogu biti prijatelji, porodice, zaposleni ili kupci.
Razmislite o testiranju publike da vidite kako se vaša potencijalna imena pojavljuju. Možda vam nedostaju neka značenja ili konotacije za koje ne želite da se povezuju sa svojim brendom.
Kako da saznate da li je naziv koji ste odabrali već zauzet?
Naravno, prvo počnite s osnovnom Google pretraživanjem.
Koristite alat za pretraživanje imena domena, provjerite web stranice društvenih medija. Također možete koristiti usluge kao što su NameCheckr ili NameChk ili neke lokalne aplikacije u vašoj zemlji.
Pretražite i matične institucije za registraciju biznisa u svom gradu/zemlji. Mislite i na zaštitu intelektualnog vlasništva kako na nivou vaše države tako i na svjetskom nivou.
Nemojte se plašiti izazova i zaštitite svoje ime
Kako smisliti originalno ime brenda je izazov.
Ali dobro je početi provjeravati rano u procesu, kako se ne biste “zaljubili” u ime koje je već zaštićeno ili nema dostupnu domenu.
Kada dođete do završne faze traženja imena, morat ćete dodatno provjeriti da li je ime dostupno. Da budete posebno oprezni, možete unajmiti i advokata za žigove ili kompaniju koja vam može uštedjeti glavobolju u budućnosti tako što ćete osigurati da je vaše ime samo vaše.
Odabir pravog imena je samo vaša odluka
Nakon što suzite nekoliko dobrih opcija, odluka o tome kako odabrati naziv brenda koji savršeno odgovara vašoj kompaniji svodi se na vas.
Uključuje li kriterije koje ste prvobitno postavili? Da li se čini da ime odgovara? Na ovo pitanje može odgovoriti samo vlasnik biznisa. Iako je imenovanje vašeg biznisa velika odluka, nemojte “vješati” uspjeh vašeg poslovanja na svoje ime. Ako nudite kvalitetnu robu ili usluge, kupci će vas pratiti bez obzira na vaše ime. Odaberite ono što vam se čini ispravnim, ili barem kako biste mogli biti zadovoljni.
Znajte kada preći s procesa imenovanja, a zatim se fokusirajte na to da svoju kompaniju učinite najboljom što može biti.
Nakon imenovanja vašeg biznisa kreće “pravi” posao
Kada osmislite ime brenda, vrijeme je da ga provedete u djelo.
Odlučite da li želite da zaštitite to ime i započnite proces prijave. Počnite da gradite svoje prisustvo na mreži sa svojom web lokacijom i društvenim medijima.
Ime vaše poslovne domene može biti jednostavno kao i naziv vaše kompanije ili biste mogli razmisliti o kupovini više naziva domena povezanih s vašim poslom.
Ime vaše kompanije će postojati dugo koliko i vaše poslovanje, stoga je odabir pravog imena na početku ključan.
Kada smišljate načine odabira imena brenda, počnite sa mišlju o kompaniji i kako želite da se “pojavi”, djeluje u svijetu tržišta i kakav trag da ostavlja.
Testirajte svoje ime i na kraju se odlučite se za ono koje vam odgovara.
akos.ba