Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Halal tržišta prilika za rast prehrambene industrije Hrvatske

Halal tržišta prilika za rast prehrambene industrije Hrvatske

Dana 07. 04. 2014. u hotelu The Westin Zagreb održana je Liderova konferencija pod nazivom „Prehrambena industrija-prilike za rast“. Cilj konferencije bio je predstaviti potencijale i prilike za rast koje prehrambena industrija u RH ima.

Konferenciju je otvorila gđa. Zvjezdana Blažić, pomoćnica ministra poljoprivrede rekavši kako prehrambena industrija, koja ostvaruje 42 milijarde kuna prihoda i zapošljava 64.000 radnika, ima potencijala za rast i za razvoj, a izlaze iz problema treba tražiti u segmentu udruživanja i suradnje. Naglasak je bio stavljen na modele udruživanja u prehrambenoj industriji u svrhu  poboljšanja kvalitete i kapaciteta proizvodnje o čemu su nešto više rekli predstavnici Podravke d.d., Atlantic Grupe  i Instara. Direktorica Europske banke za obnovu i razvoj gđa Vedrana Jelušić Kašić prikazala je  trenutne investicije  EBRD-a u RH te da kroz regionalni pristup prvenstveno, prehrambeni sektor ima potencijal za daljnji rast.

U završnom dijelu konferencije prikazane su nove prilike za razvoj izvozno-orijentiranih firmi u kojem je g. Klisović, zamjenik ministrice vanjskih i europskih poslova objasnio službu gospodarske diplomacije u pružanju podrške izvoznicima. I halal tržišta predstavljaju priliku za rast prehrambenog sektora u RH. Rukovoditelj Centra, g. Aldin Dugonjić objasnio je značaj svjetskog halal tržišta čija se vrijednost procjenjuje na 1 trilijun USD  a od toga 20% odnosi se na proizvodnju hrane i prehrambenih proizvoda. Halal tržište najbrže je rastuće tržište svijeta a obuhvaća kako je naglasio g. Dugonjić, bogate, srednje bogate i siromašne zemlje sa većinskom muslimanskom populacijom gdje je raspon u bruto domaćem proizvodu od 214$ u Gvineja Bisau do 95 167$ u Qataru. Osvrnuvši se na cilj ove konferencije g. Dugonjić istaknuo je nekoliko prilika za rast i razvoj prehrambene industrije RH , identificirane od strane organizatora konferencije među kojima su: udruživanje, rast potrošnje na domaćem tržištu, plasiranje novih proizvoda, osvajanje novih tržišta te regionalno povezivanje.

Sve navedeno obuhvaća jedna od strategija Centra za certificiranje halal kvalitete tj. promocija RH kao „Halal Friendly“ destinacije u cilju kreiranja ponude koja će ujedno i privući nove goste, povezati proivođače i omogućiti im lakši prodor na nova  tržišta te ujedno i privući potencijalne investitore. Konferenciju je zatvorio g. Pucar, predsjednik uprave Zvečeva d.d. koji je prezentirao njihov ulazak u Tesco.

halal.hr

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top