Liderstvo i menadžment

Greške u upravljanju vremenom koje trebate izbjegavati da biste bili produktivniji

Menadžment, kao i ostale vještine, zahtjeva provedbu. Često puta ljudi nauče menadžerske vještine a zatim ih na pogrešan način sprovedu i onda smatraju kako sistem ne valja što nije tačno, već smo mi to pogrešno uradili. U nastavku 7 grešaka u menadžmentu vremenom koje možda i vi pravite:

Ujutro izrađujete listu obaveza

Lista zadataka je postala ultimativni simbol upravljanja vremenom. Sve knjige iz oblasti menadžmenta vremenom, ističu značaj liste zadataka. Uprkos tome, većina ljudi se i dalje muči s tim.

Jedan od najčešćih uzroka njihovog mučenja s tim, jeste to što pokušavaju svoje liste zadataka izraditi u jutarnjim satima. Ujutro smo obično zauzeti i žurimo, tako da jedva ko ima vremena da napravi popis obaveza jer žuri na posao. Um je u to vrijeme još uvijek pospan i ne može se sjetiti svakog zadatka za taj dan.

Ono što trebate uraditi, jeste da svaku večer napravite vašu listu zadataka za naredni dan. Razvite kod sebe naviku da pravite listu zadataka dan ranije, kako biste započeli naredni dan znaju šta tačno treba da radite u njemu i tako nećete biti zbunjeni, niti ćete imati potrebe za žurbom.

Prvo što ujutro radite jeste da odgovarate na emailove

VAŽNA NAPOMENA: Ako radite takav posao onda se ovo ne odnosi na vas. Samo nastavite i fokusirajte se na vaš posao.

Najnovija istraživanja pokazuju da najproduktivniji ljudi na emailove odgovaraju kasnije u toku dana. Ovo ima višestruke koristi. Prva je ta da vam omogućuje da kreativno radite vaš posao prije nego se zatrpate sa emailovima.

Sljedeća korist je ta što vaše rane jutarnje sate neće pokvariti teški emailovi vaše elektrosnke pošte. I konačno, nećete pokvariti vaš posao sa nepotrebnim emailovima.

Ono što bi trebali umjesto toga da radite, jeste da otvorate svoje emailove i na njih odgovarate svakih 10 sati dnevno ili oko 14 sati posljed podne svakog dana.

Postavljate zadatake da se odrađuju u pogrešno vrijeme

U kontekstu iste teme, slijedeća stvar koju trebamo raditi jeste da svaki zadatak postavimo u vrijeme dana kada ga je najbolje uraditi. Generalno, neki dnevni zadaci traže visoku koncentraciju da bi se uradili, a neki vrlo malu koncentraciju. Većina nas svoj radni dan započinje sa vrlo slabom koncetracijom i pošto nemamo dovoljno energije za visoke zadatke, onda ih uradimo kasnije.

Ono što biste trebali raditi umjesto toga, jeste da spoznamo naše optimalne vremenske periode. Radite vaše visokokoncetrirane zadatke u onom dijelu dana kada ste najvišekoncentrirani. Ostavite zadatke za koje je dovoljna niska koncetracija za vremenski period dana kada osjećate lijenost.

Nepredviđanje vremena za porodicu

Upravljanje vremenom se ne tiče samo posla, posla i posla!

Tu se radi prije svega o postizanju balansa, a to znači da je potrebno odrediti vrijeme i za porodicu. Isplaniraj dio vremena za tvoju suprugu, djecu, roditelje i svakog onoga ko je bitan u tvome životu.

Lako je naučiti nove alate iz oblasti menadžmenta vremenom i koristiti ih za cijelodnevni rad. Međutim, to nije pametno. Odvoji vrijeme za porodicu, jer bi ih mogao izgubiti.

Nepredviđanje vremena za samog sebe

U kontesktu prethodno rečenog, potrebno je da održavaš balans između posla i života. To podrazumijeva da odvojiš vrijeme za samog sebe, jer ti je ono potrebno da se odmoriš, odspavaš, uživaš, opustiš se uz halal zabavu, kako bi napunio baterije za novi dan.

Ako to ne učiniš, tvoje zdravstveno stanje bi se moglo zakomplicirati. To također može dovesti do izgaranja i odustajanja od ciljeva.

Ono što umjesto toga trebaš raditi jeste da u rasporedu vremena ostaviš i dio za sebe, pogotovo onda kada osjećaš da tvoj nivo produktivnosti opada. Vodite računa o sebi kako biste održali snagu tokom cijele  godine.

Želite postići sve odjednom

„Skonto sam!“ – Uzbuđen si što si skontao neke nove principe menadžmenta vremenom i kontaš ostvariti sve svoje životne snove odjednom.

Ali znaj da ti nisi super heroj. Moraš da shvatiti svoja ljudska ograničenja i biti realan u vezi svoje liste dnevnih zadataka. Ne zatrpavaj se sa previše dnevnih obaveza, budi realan i fokusiraj se na ono što možeš uraditi.

Ono što umjesto toga treba da radiš jeste da rasporediš dovoljno obaveza za jedan dan kako bi ostavio dovoljno prostora u slučaju da nešto krene kako ne treba.

Nepostojanje dugoročnih ciljeva

Čak i ako ste naučili famozne alatke za upravljanje vremenom, možda nećete biti u mogućnosti da održite impuls bez dugoročne vizije. Kratkoročni ciljevi su dobri za onog ko želi da živi produktivan život. Međutim, dugoročne promjene zahtjevaju dugoročne razloge.

Ako nemate dugoročne ciljeve, možda nećete moći održati impuls i prestat ćete da implementujete vaše taktike upravljanja vremenom po nekoliko mjeseci.

Ono što umjesto toga trebate raditi, jeste da doneste odluku gdje želite biti za 10 godina. Postavite ciljeve koji su u skladu s tom vizijom. Vaše dnevne obaveze bi trebale biti takve da te svaki dan za korak približe tom cilju.

Eto ga, tu smo. Sada imate ovih 7 najčešćih pogrešaka u upravljanju vremenom, pa ih nastojte izbjeći kako biste postigli maksimalnu produktivnost.

Autor: Ismail Kamdar

Izvor: islamicselfhelp.com

Za Akos.ba preveo Fahrudin Vojić

Povezani članci