Kolumne i intervjuiU Fokusu

Fuad Čekić: Ramazanski bajram je veselje potpunog povratka Bogu

Poruke Bajrama sa teološkog stanovišta, u razgovoru za Anadolu Agency, podijelio je efendija Fuad Čekić, sekretar Islamske zajednice u Crnoj Gori i direktor Medrese „Mehmet Fatih“

Dok muslimani širom svijeta proslavljaju svoj najveći praznik, Ramazanski bajram, poruke koje donosi Bajram sa teološkog stanovišta, u razgovoru za Anadolu Agency, podijelio je efendija Fuad Čekić, sekretar Islamske zajednice u Crnoj Gori i direktor Medrese „Mehmet Fatih“.

Ramazanski bajram znači povratak Bogu, nakon završenog posta i duhovnog pročišćenja i upravo i bajramsko druženje, posjeta rodbini, načini su na koje čovjek želi da sa drugim ljudima podijeli to svoje pročišćenje, ističe Čekić.

„Tumačenje Bajrama kao mubarek dana ili blagoslovenog dana, nemoguće je bez poruka mjeseca ramazana. Ramazan znači potpunu posvećenost Bogu na način da se sustežemo od svega onoga što nam odvraća pažnju od njega. Mi smanjujemo konzumiranje hrane, vode i pića, kako bi se u potpunosti posvetili Bogu. Nakon izvjesnog perioda, uz učenje Ku’rana, zikra, spominjanje Allaha dž.š. obavljanje pet dnevnih namaza, teravija i noćnog namaza, čovjek je u jednom potpunom miru, da se može povratiti Bogu. Upravo je Ramazanski bajram, a na arapskom se kaže Eid al-Fitr, riječ ‘eid’ znači povratak, povratak Bogu. Čovjek bi se po pravilu toliko trebao duhovno raširiti, u potpunosti shvatiti poruku Boga i shvatiti svoje potrebe na dunjaluku, da bi se u potpunosti mogao posvetiti njemu“, kaže Fuad Čekić.

– Bog nije protiv veselja –

Iz ugla islama, proslava Bajrama nosi sa sobom takođe nekoliko poruka. Čekić kaže da poruka posvetiti se Bogu ima jednu duhovnu dimenziju, mnogo važnu u islamu.

„Muslimani vjeruju da je Bog zaključio sa svim ljudima jedan sporazum prije nego što je čovjek stvoren. U tom sporazumu svih duša sa Bogom, one su posvjedočile da je on njihov Gospodar, a to znači da će one njega slaviti, veličati, njemu posvetiti svoj život, imetak, da će njemu služiti. Upravo Bajram jeste ta dimenzija povratka Bogu i potvrđivanja te vjere koju je svaki čovjek potvrdio prije nego što je stvoren“, ističe Čekić.

Ramazanski bajram, kao kruna završetka mjeseca posta, prema riječima imama Čekića, jeste slavljenje duhovne pročišćenosti.

„I ovaj izraz ‘bajram’, koji doslovno znači ‘praznik’, on jeste slavljenje duhovne pročišćenosti. Ali tu duhovnu pročišćenost želimo da podijelimo sa svim ostalima, na način da ga obilježavamo, obilazeći rodbinu, prijatelje, praveći određene folklorne programe, jer je to način koji je imanentan čovjekovoj prirodi da se veseli i raduje. Bog nije protiv veselja i radosti, ali to veselje treba imati svoj smisao, a u kontekstu ramazana, Bajram jeste veselje potpunog povratka Bogu“, poručuje Čekić.

– Konzumerizam bolest savremenog društva –

Za vrijeme mjeseca ramazana, čovjek se suzdržavao od hrane i pića. U konzumerističkom smislu, ramazan ima jednu poruku, da čovjek odredi koliko mu je stvarno potrebno za život.

„Konzumerizam je jedna od bolesti savremenog društva. Nepotrebna želja i potreba, koja nema nikakve mjere da se zadovolje hedonistički porivi čovjeka. Ramazan je tu da čovjeku stavi crtu, da kaže ovoliko je potrebno, da čovjek ne treba da duhovno pati zbog nekog viška koji mu realno nije potreban za egzistenciju i da taj višak može podijeliti sa drugima. I to je ovaj naziv ‘fitr’. U zadnjoj trećini mjeseca ramazana muslimani dijele sadaku. On ima duhovnu poruku. Božiji poslanik Muhamed a.s. je rekao da čovjekov post lebdi između nebesa i zemlje dok se ne podijeli sadaka. Jer, ako mi nismo shvatili smisao sadake, onda čovjek nije trebao ni da posti. On doslovno daje onaj višak koji je potreban drugima, jer njemu u suštini nije potreban i ne treba dušu vezati za ta materijalna dobra. Zato je ovo veliki dan unutar islamskog kalendara, dan koji znači na hiljade poruka“, zaključuje Čekić.

Akos.ba

Povezani članci