Islamske teme

Đozine fetve: ‘’Nije tačna tvrdnja tvoga druga Redže od Kiseljaka!’’

PITANJE:

Kao terenski radnik radio sam u mjesecu februaru ove godine u selu Misoči kod Ilijaša. U istom selu je radio i neki Redžo od Kiseljaka (ne znam mu prezime). On je vrlo pobožan pa smo zajedno išli u džamiju na pojedine namaske vaktove kad bi nam to posao dozvoljavao. Jednom prilikom u Redžinom prisustvu izvadio sam novčanik da nešto platim. Redžo me je upitao da li ja taj novčanik nosim u džepu kad uđem u džamiju. Odgovorio sam potvrdno. On mi je na to rekao da ne samo da je batal moj namaz zbog tog novčanika nego je batal i cijelom džematu, te da on u buduće neće nikad poći u džamiju kad ja budem išao sve dotle dok ne bacim novčanik, jer je isti prema njegovom mišljenju od svinjske kože. Zatim je još rekao da se dio odjeće na koji bi palo nešto alkohola ili svinjske masti ne može nikakvim sredstvom oprati, nego to treba isjeći i zakrpiti.

Posle ovoga Redžo zaista nije dolazio u džamiju ako je vidio mene da sam tamo išao. Najzad sam i ja prestao ići u džamiju i tražio sam neko skrovito mjesto da klanjam itd. Dakle, pitanja bi glasila: Smije li čovjek (musliman) ići u džamiju i klanjati ako ima u džepu novčanik ili oko sebe kaiš od svinjske kože, te da li će namaz biti pokvaren zbog toga i njemu i džematu, naročito ako imalac toga novčanika ili kaiša ne zna od kakve je kože?

ODGOVOR:

Pogrešno je rezonirano tvoga druga, Redže od Kiseljaka. Nije tačna njegova tvrdnja da je tvoj namaz i namaz svih džematlija u spomenutom slučaju neispravan. U fikhskim dijelima stoji: „Ako čovjek poslije obavljenog namaza ustanovi da mu tijelo ili odijelo nije bilo čisto, a to ranije nije znao, ili je znao pa zaboravio očistiti ili nije imao mogućnosti da očisti, namaz mu je ispravan, ne treba ga ponovo klanjati.“

Na pitanje odgovorio: Husein ef. Đozo
Izbor iz knjige: “Husein Đozo – razmišljanja i fetve’’

Povezani članci