Da li gramzivost povećava nafaku?
Objašnjenje zašto je Uzvišeni Allah učinio da nafaka bude isključivo u Njegovim rukama i da prethodno poduzete radnje i postupci ne budu u isključivoj vezi sa njom možda leži u tome da je upravo ona glavni razlog odstupanja ljudi od Pravoga Puta i griješenja.
Pa tako npr., čovjek, strahujući da ne bude otpušten s posla ili da mu ne bude isplaćena plaća, čini radnje koje mu nalaže njegov poslodavac, a koje su u nesuglasju sa šerijatom, ali u nadi da će* tako sačuvati svoju nafaku.
Drugi, pak, nastojeći osigurati veliki imetak, pribjegava zabranjenim radnjama i postupcima.
Evo šta o tome Uzvišeni Alah kaže:
"Ljudima se čini daje lijepo samo ono za čim žude: žene, sinovi, gomile zlata i srebra, divni konji, stoka i usjevi…" (Alu Imran, 14.)
Božiji Poslanik u jednoj predaji kaže: “Kada bi čovjek imao i dvije doline zlata, poželio bi i onu treću."
Prema tome, u naravi čovjeka je ljubav prema imetku, i on misli da je u stanju premašiti ono što posjeduje i umnožiti to. Allah, dž.š., pak, želi našu potpunu sigurnost i ubijeđenost u činjenicu da, šta god poduzimali na planu stjecanja imetka, griješili ili ne griješili na tome putu, prodali svoju čast ili, pak, sačuvali svoje ljudsko dostojanstvo, nećemo ostvariti ništa više od onoga što nam je On propisao. Nećemo zaraditi, pojesti, popiti, obući, pa čak ni uzdahnuti više od onoga što nam je* dosuđeno.
Bog ovom porukom želi ljude opomenuti da griješenje ne koristi u pogledu postizanja nafake.
Ako bismo željeli rezimirati poruku ovog poglavlja knjige, ona bi se sastojala u sljedećem: Allah je pravedno rasprostro Svoju nafaku po čitavoj zemlji i ističe da, i kad uopće nema logičko-razumskih pretpostavki za nju, On je Taj koji daruje, a to sve s ciljem opstanka nade u nama onda kada nas pogodi neka nesreća, glad ili nešto slično.
Uzvišeni Allah želi potcrtati da je nafaka isključivo kod Njega: ne može je povećati ili smanjiti bilo koja pojava koju ljudi u svojim rezonima drže ključnom u pogledu nafake. Ova činjenica će biti glavni argument protiv ljudi na Sudnjem danu pa im neće biti od koristi pravdanje da su pribjegavali griješenju i nedozvoljenim (haram) sredstvima stjecanja nafake zbog straha od siromaštva ili gladi.
Ali, ako je nafaka odredba, gdje je mjesto haram nafake u okviru toga i koji su putevi njenog ostvarivanja? Da li je griješenje nafaka? Ako je Dženet nafaka, da li je i Džehenem to isto? Ovo će biti, ako Bog da, teme našeg sljedećeg poglavlja.
Nastavlja se, ako Bog da.
Odlomak iz knjige: Nafaka
Autor: Muhammed Šarawi
Tvrdi uvez, 111 str.
Akos.bA