Kolumne i intervjui

Cazin: Nihad Silić profesor vjeronauke sa izvanrednim talentom za grafički dizajn

Cazinjanin Nihad Silić (24), svršenik je Islamskog pedagoškog fakulteta u Bihaću, a za vrijeme studija istakao se kao dobar i vrijedan student koji je vodio Asocijaciju studenta IPF-a. Za njegovo vrijeme po prvi put je pokrenuta ”Poruka” list studenata Islamskog pedagoškog fakulteta u Bihaću, čiji je on bio glavni i odgovrni urednik studentskog časopisa. Silić je član nekoliko nevladinih organizacija koje se bave humanitarnim i obrazovnim radom. Trenutno je zaposlen u prosvjeti kao vjeroučitelj, živi i radi u Bihaću, a u slobodno vrijeme se bavi grafičkim dizajnom.

Kolega Siliću, s obzirom da se znamo iz studentskih dana poznato mi je da si se grafičkim dizajnom počeo baviti tokom studija. Kako je sve počelo?

Kao što ste na početku kazali, bio sam uključen za vrijeme studija u rad studentske organizacije i u aktivnostima nevladinih organizacija, to je zahtjevalo da se neko pozabavi i ovim dijelom rada, odnosno za svaku aktivnost ili prigodu trebalo je pripremiti odgovarajući grafički rad konkretno mislim na promo – plakat ili neku vrstu pozivnice itd., ja sam se našao u toj poziciji da sam odgovorio tom zadatku i evo to su bili začeci u mom iskustvu s grafičkim radovima. Također potrebno je naglasiti da je izdavanje studentaskog časopisa zahtjevalo posebnu pažnju kada je riječ o grafičkoj pripremi i to mi je dalo veliku inspiraciju da se nastavim baviti ovim zanimanjem, iako su ti prvi brojevi s današnje tačke gledišta urađeni amaterski to je za mene danas veliko iskustvo.

Znam da si vrlo viješt u tom poslu, a klijenti su vrlo zadovoljni tvojim radom. Kako zainteresovani mogu doći do tvojih radova?

Radovi su bili ogledalo moje inspiracije i privlačili su druge, tako da nisam se trudio da dođem do drugih kako bi njima nešto radio nego su oni dolazili do mene i govorili svoje ideje i projekte koje sam ja prenosio na računara a onda i u finalnu printanu verziju. Samo na primjer ako uzmemo jednu naslovnicu knjige koju kada uradim i ona bude štampana u nekom tiražu svaki njen čitalac je potencijalni budući moj saradnik ukoliko ima neku potrebu da nešto uradi a ne zna kome da se obrati. Dakle, nisam imao neki poseban način oglašavanja već su se ljudi jednostavno sami javljali ili preko preporuke su došli do mene i tako smo stupili u saradnju. Obzirom da sam završio Islamski fakultet i ljude uglavnom poznajem iz tog miljea, s njima sam najviše i sarađivao praveći naslovnice knjiga i časopisa, promo plakate ili letke, certifikate, banere, itd., za razne vrste događaja vjerskog ali i kulturnog, edukativnog i humanitarnog karaktera.

Kako nastaje jedan tvoj rad?

Rad nastaje od ideje, zatim se u obzir uzmu zahtjevi koje ljudi žele da budu u sadržaju rada. A onda ide se na istraživanje ili traženje inspiracije za dotični rad. Najčešće pretražuje se internet i gledaju se slični radovi i tu nastaje ideja za potencijalni rad koji se ponovo uz dodatak kreativnosti pretvori u ono što se traži.

Da li ste i šta sve od projekata radili tokom ramazana?

Za ovaj ramazan bilo je nekoliko radova od koji bih izdvojio šehadetname ili svjedočanstva svršenicima vjerske pouke u jednom Bošnjačkom džematu u Švicarskoj i promo plakat za hafisku dovu za prvog hafiza nakon više od sto godina u Bos. Dubici hfz. Nedima Botića inače svršenika IPF-a u Bihaću, koja je održana u petak.

Neka poruka za kraj?

Na kraju bih poručio svima koji imaju potrebu za grafičkim radoma da potraže nekog ko je stručan za to, jer svjedoci smo da vrlo često neprimjeren ili neprofesionalan promo materijal može da bude razlog da ljude događaj ili proizvod apsolutno ne zainteresira za njega. S druge strane svima onima koji počinju da se bave grafičkim dizajnom preporučujem da prate radove iskusnijih kolega i da u svom radu fokus stave na najbitnije detalje iz događaja (vrijem, mjesto…), a ne na sami dizajn, iako je on neizostavan, ali samo u onoj mjeri da zainteresira prolaznike a nakon toga oni moraju da čitko vide najosnovnije podatke vezane za događaj, proizvod itd. I svakako volio bih da volonteri koji najčešće lijepe promo materijale ili ih dijele, da to čine na mjestima koja su predviđena za to, mislim da sve nas iritira plaketiranje na nepredviđenim mjestima kao i zaustavljanje na javnim površinama radi podjele promo materijala, a to nije predviđeno za te svrhe. Ovaj dio nije vezan toliko za dizajn promo materijala ali mislim svakako da je važno da to napomenemo.

Sve Nihadove radove možete pogledati na sljedećem linku: https://www.behance.net/Nihad-design

F.Vojić/Cazin.net

Povezani članci