>
Bošnjaci i Islamska vjerska zajednica u Austriji: Kratka historija (dis)kontinuiteta Bošnjaci i Islamska vjerska zajednica u Austriji: Kratka historija (dis)kontinuiteta
Dok je, naprimjer, Balić, kad je 1971. podnio molbu za odobrenje vjerske strukture, iako nije bio pravnik (iz korištene terminologije se ipak vidi da... Bošnjaci i Islamska vjerska zajednica u Austriji: Kratka historija (dis)kontinuiteta

Dok je, naprimjer, Balić, kad je 1971. podnio molbu za odobrenje vjerske strukture, iako nije bio pravnik (iz korištene terminologije se ipak vidi da je očigledno angažirao pravnog stručnjaka) bio veoma svjestan da se ne radi o zahtjevu za priznavanje islama – pošto je islam konstantno bio priznat od 1912. godine, kasnije ličnosti u Islamskoj vjerskoj zajednici u Austriji su često smatrale (i, nažalost, postupale po tome) da je islam, odnosno Islamska vjerska zajednica kao takva (a ne samo njena struktura) priznata tek 1979. godine, a da je priznanje iz 1912. neki relikt iz daleke prošlosti i da osim simbolične nema nikakve pravne relevantnosti za sadašnjost. Taj detalj može nekome izgledati nebitan ili pravnički sitničav. Ali da li je čovjek inače u stanju sačuvati svoja prava ako ne zna kada, kako i zašto ih je stekao? U takvom stanju zbunjenosti i nepoznavanja korijena svoje vjerske zajednice, njenog priznanja i žrtava koje su za njega podnesene, teško da izaziva čuđenje to što se moglo dopustiti ukidanje Zakona o islamu iz 1912. godine, na kojem se zasniva priznanje islama u Austriji i njegova zamjena novim Zakonom o islamu iz 2015. godine.

Alexander von Humboldt je rekao: „Samo onaj ko poznaje prošlost, ima budućnost.“ Rijetko bi koja rečenica mogla tako precizno opisati srž problema s kojim se suočavaju muslimani u Austriji. Ko je u posljednjih sedam godina posmatrao razvitak situacije u vezi s muslimanima i Islamskom vjerskom zajednicom u Austriji morao je steći dojam ubrzane erozije društvenog, a u konačnici, sa Zakonom o islamu iz 2015. godine, i pravnog statusa muslimana. Nameće se pitanje šta je uzrok ovakvog razvoja događaja? Mnogi su ukazivali (naprimjer Farid Hafez) na faktor mijenjanja međunarodnih okolnosti, političke napetosti između Turske i Evropske unije (posebno Austrije), što je bez sumnje uvijek bio bitan faktor, koji je u pozitivnom ili negativnom smislu utjecao na status muslimana, od Austro-Ugarske do današnje Austrije. Ipak, ja bih ukazao na jedan faktor koji se više tiče samih muslimana Austrije, a to je nedostatak svijesti o vlastitoj prošlosti, to jest, o historiji muslimana u Austriji i njihovom statusu.

Opširnije na portalu algoritam.net.

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.