Bošnjak profesor u Kataru: Majka nas je izbacila kroz prozor i tako spasila od četnika
Adnan Mačković (30) jedini je Bosanac koji predaje na prestižnoj „Qatar Leadership Academy“ u bogatom Kataru. Već četvrtu godinu predaje engleski jezik u akademiji koja školuje buduće diplomate i vojne službenike, piše bh. novinska agencija Patria (NAP).- Od ‘90-ih godina u Kataru se dešava reforma u obrazovnom sistemu. Ovdašnja vlada jako mnogo ulaže u školstvo.
Naročito su kvalitetne privatne akademije – kaže Adnan za NAP. Upravo je i on posao u „Qatar Leadership Academy“ dobio nakon što je engleski jezik i književnost diplomirao na prestižnom američkom koledžu St. John’s University u gradu Collegville.Adnan je rođen u Mrkonjić Gradu. Ali, rodno mjesto napustio je ‘94. godine u posljednjem konvoju izbjeglica koje su od Vojske Republike Srpske pobjegli prema Travniku i Zenici. Adnan je tad imao tek devet godina. Još uvijek se, kaže, sjeća dana kada su četnicu upali u njegovu kuću i odveli njegovog oca.
– Majka je uspjela brata i mene izbaciti kroz prozor, ali su njega uhvatili – kaže Adnan, dodajući da se na kraju i njegov otac uspio spasiti i prešao na stranu koja je bila pod odbranom Armije BiH.Nekoliko godina kasnije, Adnan će kao stipendista jedne međunarodne organizacije završiti prestižni američi koledž na St. John’s University u Minneapolisu, odakle su mu se otvorila vrata svijeta. Prvo je radio kao profesor engleskog jezika u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a onda prešao u Katar.- Katar je jako dobro organizovana i uređena zemlja. Oni drže do svoje tradicije, vjerskih i kulturnih običaja, ali u isto vrijeme prihvataju moderne promjene i napredak društva – kaže Adnan.
– Način obrazovanja njihove djece uveliko se razlikuju od sistema obrazovanja u BiH. Recimo, sam čas ovdje traje 55 minuta. Učenici tokom dana imaju jedan sat pauze, koju koriste za ručak. Što se tiče samih predmeta, i ovdje se izučavaju prirodne i društvene nauke kao i u Evropi, ali je sistem učenja drugačiji. Djeca se uče kroz praktičan rad na projektima, analizama, radionicama, debatama – objašnjava Adnan.- Oni ne žele da njihova djeca samo pamte činjenice koje će zaboraviti kroz nekoliko dana. Upravo je to ono što treba bh. obrazovnom sistemu – kaže Adnan.
NAP