Muderrisova hutba: Islam zabranjuje nasilje (zulum)
Na zadatu temu govorim četiri dana nakon smrti predsjednika Muhammeda Mursija, koji je prije sedam godina legitimno na prvim slobodnim demokratskim izborima u Egiptu izabran za predsjednika Egipta, kao kandidat Stranke slobode i pravde.
Na dužnost predsjednika je imenovan 17. juna 2012. godine. Sa dužnosti predsjednika svrgnut je 3. jula 2013. godine Državnim udarom koji je predvodio tadašnji ministar odbrane Abdulfettah Es-Sisi. Tada je Muhammed Mursi uhapšen i izložen stravičnim oblicima mučenja i ponižavanja. Nije imao pravo na ljekarsko zbrinjavanje i potpuno su mu bile zabranjene posjete, čak i od strane užih članova porodice. Veći je period proveo u samnici, a u sudnici se pojavljivao iza rešetaka i stakla. Osuđen je 2015. godine na smrt, da bi Vrhovni sud Egipta nakon toga mu ukinuo Smrtnu kaznu. Muhammed Mursi je 17. juna 2019. godine u toku posljednje Sudske rasprave preselio u Sudnici i tako on svjedoči zulum Egipatskog vojnog režima, koji represivnim mjerama uništava u Egiptu misleće intelektulace, političare i ulemu, kojih je na desetine hiljada u egipatskim zatvorima i isti bivaju kažnjavani smrtnom ili doživotnom kaznom, u montiranim sudskim procesima, bez prava na pravednu odbranu. Bez obdukcije neovisnog stručnog tima i stručnog nalaza ljekara Muhammeda Mursija su ogasulili u zatvoru u prisustvu njegova tri sina i advokata, gdje su mu samo oni klanjali dženazu, nakon čega je ukopan u mezarje El-Vefau Ve-l-Emelu u dijelu Kaira Medinetu En-Nasr. Vlast nije dozvolila da se Muhammed Mursi ukopa pored svoje majke u porodičnom mezarju u rodnom selu, što je bila njegova želja.
Sjećaćemo se njegovih riječi izgovorenih u jednoj televizijskoj emisiji u kojoj je kritikovao egipatski režim zbog toga što je zatvarao svoju mladost: “Ne ubijajte svoje lavove, da vas ne bi pojeli neprijateljski psi!” A onda je pročio 44. ajet Sure Gafir:
فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ
I spomenućete ono što vam govorim! I ja Allahu prepuštam svoj slučaj. Allah, uistinu vidi Svoje robove.
Molim Allaha, azze ve dželle, da se smiluje šehidu Muhammedu Mursiju i svim nedužnim mu’minima koji pate u egipatskim i drugim arapskim zatvorima, u kojima se krše sve međunarodne norme o zatvorenicima, da nasilnike ponizi i kazni još na dunjaluku i sruši njihovu nasilničku vlast!
Kada imamo u vidu ove bolne činjenice, onda bi trebali da budemo neizmjerno zahvalni Allahu, dželle še’nuhu, što mi uživamo punu slobodu u našoj Domovini Bosni i Hercegovini u kojoj nema političkih progona i u kojoj ulema ima punu slobodu da tumači vjeru bez bilo kakvih ograničenja. Molim Allaha, azze ve dželle, da nam tu slobodu čuva i da je uživamo do Kijameta!
Zulum je braćo i sestre jedan od velikih grijeha, koji je prisutan u različitim oblicima, vremenu i prostoru, a svojstven je isključivo zlim pojedincima, grupama, pa i narodima. Zulum možemo podijeliti u tri vrste: 1. Prema Allahu, azze ve dželle, kroz širk (pripisivanje druga), što je najteži oblik nasilja, 2) prema samome sebi, kroz slijeđenje strasti i činjenje grijeha i 3) prema drugim ljudima, kroz nasilje u raznim oblicima.
Naša današnja tema je inša-Allah vezana za ovaj treći oblik nasilja, a posebno za zulum vladara. Kada se rasprostrani nasilje u jednom društvu, onda se podiže bereket i umanjuje dobro, a rasprostranjuju bolesti i kazne.
Nasilje je braćo i sestre odvratno i štetno, a poseno kada dolazi od onih koji su na vlasti. Oni bi trebali da štite svoje potčinjene od nasilja, a ne da ga provode.
Kaže Allah, subhanehu ve te’ala, u 42. i 43. ajetu Sure Ibrahim:
وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ(42 (مُهْطِعِينَ مُقْنِعِي رُءُوسِهِمْ لاَ يَرْتَدُّ إِلَيْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاءُ(43)
A ti nikako ne misli da Allah ne motri na ono što rade zulumćari! On im samo pušta do Dana kada će im oči ostati otvorene,(42) i kada će žureći podignutih glava, netremice gledati; a srca će im prazna biti.(43)
Allah, dželle še’nuhu, motri nasilnike i On ih ostavlja do određenog roka, a na Sudnjem danu, će oni dobiti zasluženu kaznu, kao što stoji u hadisu koji bilježi imam Buharija:
عَنْ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّ اللهَ لَيُمْلِي لِلظَّالِمِ حَتَّى إِذَا أَخَذَهُ لَمْ يُفْلِتْهُ ثُمَّ قَرَأَ وَكَذَلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَى وَهِيَ ظَالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ (البخاري)
Prenosi Ebu Musa El-Eš’ari, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Allah uistinu pušta nasilnika, ali kada ga zgrabi, ne ostavlja ga!“ Pa je proučio: Eto, tako Gospodar tvoj kažnjava kada kažnjava sela i gradove koji su nasilje činili. Kažnjavanje Njegovo je zaista bolno i strašno. (Suretu Hud: 102) (Buharija)
Kaže Allah, dželle še’nuhu, u Kudsi hadisu:
عَنْ أَبِي ذَرٍّ الْغِفَارِيِّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ يَا عِبَادِي إِنِّي حَرَّمْتُ الظُّلْمَ عَلَى نَفْسِي وَجَعَلْتُهُ بَيْنَكُمْ مُحَرَّمًاً، فَلَا تَظَالَمُوا (مسلم)
Prenosi Ebu Zerr El-Gifari, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Rekao je Allah, dželle še’nuhu: „Moji robovi, Ja sam zaista zabranio sebi zulum i učinio Sam ga zabranjenim među vama, pa ne činite jedni drugima nasilje!…“ (Muslim)
I kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu koji bilježi imam Buharija:
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أَنَّ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ الظُّلْمُ ظُلُمَاتٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ (البخاري)
Prenosi Abdullah ibn Omer, radijallahu anhuma, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Nasilje (na dunjaluku) će na Sudnjem danu biti kažnjeno!“ (Buharija)
Omer ibn Abdu-l-Aziz je plakao kada bi predvodio džemat, a kada je jedne prilike učio Suru Es-Saffat, od početka i kada je došao do ajeta: وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ I zaustavite ih, oni će biti pitani!(24), zaplakao je i ponavljao je ovaj ajet, dok nije izgubio svijest.
Ebu Bekr Es-Siddik, radijallahu anhu, je kazao: „Slabić od vas je kod mene jak sve dok ne postigne svoje pravo, a snažan od vas je kod mene slab, dok od njega ne povratim ono što mu ne pripada!“
Pisao je namjesnik jedne pokrajine halifi Omeru Ibn Abdu-l-Azizu: „Našem gradu je potrebno da promijenimo ogradu (zidine)!“ Halifa Omer mu je odgovorio: „Zaštiti svoj grad sa pravednošću i očisti njegove puteve od nasilja!“
Kaže imam Ibn Tejmije: „Allah će sačuvati pravednu nevjerničku državu, a neće sačuvati nepravednu muslimansku državu!“
Braćo i sestre, zulum ne smije biti odrednica našeg življenja i mi mu se moramo suprostaviti! Odgajajmo i školujmo generaciju Bošnjaka koji će se bojati samo Allaha, dželle še’nuhu, koji će povjerene im poslove savjesno obavljati, koji će u svemu biti najbolji i koji će kada budu izabrani ili imenovani na važne funkcije raditi u interesu Države i svih njenih građana!
Braćo i sestre, budimo iskreni Allahovi, subhanehu ve te’ala, robovi, natječimo se u dobru i čuvajmo se zuluma, jer je zulum teški grijeh i poniženje i kazna na dunjaluku i Ahiretu!
Allahu, učvrsti nas na putu islama i sačuvaj nas zuluma! Pomozi našoj ugroženoj braći i sestrama ma gdje bili! Sačuvaj nas od zla Tvojih i naših neprijatelja! Spletke naših neprijatelja vrati na njih i daj da se oni zabave sobom! Smiluj se našim umrlim roditeljima i precima koji su na nas prenijeli svjetlo Dina! Uputi našu djecu i potomke i učini ih prvacima Ummeta, radostima naših očiju i srca i boljim čuvarima Dina i Domovine od nas! Budi nam Milostiv na Sudnjem danu i počasti nas u Džennetu društvom poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi! Amin!
Akos.ba