Da li Srbin može biti muftija?
Još u vrijeme objave Kur’ana poslanik Muhamed, a.s, je najoštrije osuđivao podjele među muslimanima koje su se zasnivale na plemenskim, rasnim ili nacionalnim razlikama. Piše: Ivan Ejub Kostić
Poslednjih dana puno se prašine diglo oko dešavanja u Islamskoj zajednici Srbije. Sva ova događanja nemaju nikakve veze s religijom već samo s političko-stranačkim i personalnim interesima. Međutim, pored ponovnih podela unutar Islamske zajednice jedna sasvim druga tema se na društvenim mrežama izrodila iz čitave ove priče.
Nakon što je objavljeno da će novi muftija srbijanski biti Abdullah Numan mnogi muslimani su pohitali da konstatuju kako je Srbin postavljen za muftiju i kako je to nedopustivo. Na mnogim portalima se ubrzo rasplamsala neumesna i veoma ostrašćena nacionalistička retorika koja je za cilj imala da dovede u pitanje pravo nekoga ko je pripadnik nacionalne grupe koja većinski nije islamske veroispovesti da obnaša mesto muftije. Ovakve konstatacije koje se prvenstveno temelje na idejama nacionalne pripadnosti su u gruboj suprotnosti s univerzalističkim duhom islama koji se najoštrije suprotstavlja podelama na osnovu nacionalnosti. Pogotovu najstriktnije zabranjuje takve raskole među onima koji su islamske veroispovesti kao što je u ovom konkretnom primeru slučaj. Abdullah Numan jeste osoba koja je konvertirala, prešla u islam i jeste pripadnik nacije koja većinski ne ispoveda islamsku veru. Međutim, upravo se na takav čin gledalo s nedvosmislenim odobravanjem i simpatijama tokom čitave istorije islamske civilizacije.
Opširnije na portalu Al Jazeere: