Islamske teme

Odijevanje zarad hvalisanja i uobraženosti

Opće pravilo kada je riječ o uživanju u tajjibat, lijepim, ugodnim i do­brim stvarima u životu, kao što su hrana, piće i odijevanje, je da u tome ne smije biti pretjerivanja i uobraženosti. Pod pretjerivanjem (el-israf) se podrazumijeva prekoračivanje granica u onome što je halal, dok je ikhtijal, uobraženost i oholost, nešto što se više odnosi na namjeru ili želju za hvalisanjem, veličinom i isticanjem superiornosti nad drugim ljudima nego vanjsko ispoljavanje. Kur’an o takvima kaže: „… Allah ne voli nikakve razmetljivce, hvalisavce.” (El-Hadid: 23)

Muhammed – alejhi’s-selam – je rekao: „Na Sudnjem danu Allah dželle šanuhu se neće osvrnuti na onoga u koga se odjeća vukla po zemlji od oholosti i isticanja.“ (El-Buhari i Muslim).

Da bi se izbjegla i pomisao na uobraženost, Muhammed – alejhi’s-selam – je muslimanima zabranio da nose odjeću kojem se iskazuje superiornost i gordost naspram drugih ljudi i koja je, zapravo, isprazna vanjština. U jednom hadisu se kaže: „Onoga koji nosi odjeću oholosti Allah dželle šanuhu će na Sudnji dan odjenuti u odjeću poniženosti“ (Ahmed, Ebu Davud, En-Nesai i Ibni Madže).

Jedan čovjek upita Ibni Omera: „Kakvu odjeću da nosim?“ a on mu odgovori: „Takvu koja u maloumnih neće pobuditi zavidnost (znači: zbog toga što se on nosi jeftino), niti će ti zamjeriti mudraci zbog prekoračenja granica umjerenosti.“ (Et-Taberani).

Pretjerivanje u uljepšavanju i izmjena lika

Islam je odbacio pretjerivanja u uljepšavanju koja zahtijevaju izmjenu fizičkog izgleda Božijih stvorenja. Kur’an takve radnje smatra šejtanskim, a šejtan kaže: „… i sigurno ću im narediti pa će stvorenja Allahova mijenjati!…“ (En-Nisa’: 119)

Poglavlje iz knjige „HALAL I HARAM U ISLAMU”, dr. Jusuf El-Karadavi, Izdavač: Ljiljan, Sarajevo, 1997. godina

akos.ba

Povezani članci