Kad će Konzum shvatiti da nije domaći trgovački lanac?
Nakon što je hrvatski Agrokor preuzeo svog regionalnog konkurenta – slovenski Mercator, u Bosni i Hercegovini se ta akvizicija ogledala kroz presvlačenje objekata Mercatora (i DP marketi) u boje Konzuma.
To je dovelo do toga da u više ulica u Sarajevu budu 3-4 Konzumove prodavnice.
S druge strane, odnos Konzuma prema domaćim proizvođačima je prividno evoluirao od pogleda sa visine do kampanje “Tradicija moga kraja” u sklopu koje je urađen vrlo skup video spot sa domaćim i regionalnim muzičkim imenima. Izvođači su najveće zvijezde muzičke scene u BiH Halid Bešlić, Amira Medunjanin, Marija Šestić i Duško Kuliš, dok je autor teksta Fahrudin Pecikoza, a muzike Željko Joksimović.
{youtube}OYo6hM8KxkI{/youtube}
Nije ovo prvi put da će Halid od pojedinih biti okarakterisan kao “nacionalni izdajnik” (glumio je za srbijansku kafu i prodao benzinsku pumpu Rusima), ali ovo je pokazatelj pogrešne politike u Konzumu koji se na silu želi prodati i upakovati kao domaći trgovački lanac. Ova politika je dijametralno suprotna od kulture koju je gajio Mercator koji se profilirao kao moderni evropski brend/trgovac.
Šta je Konzuma natjeralo da ulaže silne novce u marketinške kampanje promocije domaćeg? Odgovor je: jasan pad profita. Nakon katastrofalne odluke da presvuče objekte Mercatora mijenja i zatečenu politiku prema domaćim proizvodima i namaće rigidnu Konzumuvu politiku oslanjajući se na broj objekata i snagu Agrokora u želji da pokori tržište većeg dijela BiH. I tad se dešava čudo bosanskog inata koji u rijetkim slučajevima kao što je ovaj bude trasiran u pozitivnom smjeru. Rezultat: pad preko 60% profita. Razlog? Kombinacija kolonijalnog pristupa i podcjenjivanja.
Nakon toga slijedi promjena kursa i prva kampanja “Volim domaće” sa krupnim propustima npr. Konzum prodaje hrvatske proizvode u BiH pod oznakom “Volim domaće”. Nakon toga slijedi aktuelna kampanja “Tradicija moga kraja” krunisana video spotom patriotskog naboja sa jakim imenima u što Konzum izgleda ne žali uložiti.
Sličan pristup imao je i zagrebački Franck koji se želio prodati kao domaća bosanska kafa, ali su već u narednoj kampanji promjenili slogan i izgled.
Male su nade da će se Konzum urazumiti ali očekujemo da domaći trgovački lanci iz regionalnih/kantonalnih okvira pređu na nacionalni nivo. To su već neslužbeno najavili iz Penny marketa, a Hoše komerc treba pohvaliti zbog uspostavljanja jake otkupne mreže poljoprivrednih proizvoda u Hercegovini.
Najveći konkurent Konzuma – tuzlanski Bingo ima istu mahanu kao i Konzum a to je ista banka koja kreditira obje kompanije što se reflektuje na veliko prisustvo i forsiranje roba stranih proizvođaća.
Velika su očekivanja i od novog projekta Grupacije AS koja će kroz novi brend u maloprodaji pod nazivom Bazar objediniti maloprodajne kapacitete grupacije (Klas, AS i Vispak prodajni objekti) i snagu brendova u istinski domaći trgovački lanac.
Piše: Voloder Sanadin, urednik portala Akos.ba
Akos.ba