Negativne posljedice pretjeranog plasiranja tekstova/priča o džinnima/sihiru
U zadnjih nekoliko godina, dobar broj web portala sa islamskim predznakom kao i Facebook stranica, objavljuju veoma često tekstove i priče vezane za džinne. Svakako, pisanje određenih tekstova na ovu temu je danas neophodno i potrebno, kako bi se nešto naučilo i kako bi se na određene stvari ukazalo, posebno zato, što se zlo, zvano sihir i urok, proširilo među masama, bilo da su u pitanju oboljeli ili iscjelitelji koji liječe na zabranjen način.
Nema ništa sporno objasniti šerijatske stvari vezane za svijet džina ili za duhovne bolesti, kao što su sihir (crna magija), urok i mess (opsjednutost), to zaista treba uraditi na jedan stručan način, kako bi se ljudi ne samo upoznali sa ovim stvarima koje su nevidljivog karaktera, nego da nauče kako se sačuvati, zaštiti, na ispravan način liječiti, kako prepoznati sihirbasa i druga pitanja vezana za ove pojmove.
Međutim, ono što se proširilo u zadnje vrijeme, jesu tekstovi sa pretjeranom dozom svakakvih priča u vezi džina, te razne priče iz života ljudi koji su se liječili od sihira, posebno bih akcenat stavio na tkz., zaljubljene džine, priče o brakovima između džina i ljudi, navodne ljubavne pa i seksualne afere i druge priče.
Ne znam šta je cilj objavljivanja ovakvih priča koje u sebi imaju veliku dozu sumnje i možda neistine. Da li je cilj da se poveća posječenost ili čitanost određenog web portala, ili je cilj da se pokaže neko superiorno znanje o svijetu džina? Isto tako, mnogi islamski web portali, koji objavljuju takve priče, koje dostižu stepen „čuda“, nemaju stručne osobe u uređivačkom timu, koje imaju šerijatasko znanje o svijetu džina i sihira. Nego se jednostavno te priče prevode sa drugih jezika ili se kopiraju sa drugih web sajtova ne provjeravajuči istinitost dotičnog teksta. Nažalost, znalo se desiti, da islamske stranice, takve priče, prenose i sa stranica koje se bave zabavom i showbizom.
Dakle, ponavljam, da ne bih bio pogrešno shvaćen, narodu koji danas živi zaista u vremenu zla, vremenu i prostoru iz kojeg vreba stalno neko zlo, bilo vidljivo ili nevidljivo, potrebna je stalna edukacija u vezi nevidljivog zla koje danas uništava porodice, brakove, zdravlje, poslove. Znači, ljude treba podučavati o svijetu džina, ko su i šta su, treba ljude podučiti o sihiru, s ciljem spoznavanja njegove opasnosti, zaštite od njega, traženje lijeka ako se desi na ispravnoj strani. Isto tako o uroku, posebno kad je u pitanju zaštita djece i mlađih. Dalje, upozoravanje na opasnost bavljenja crnom magijom, štetnost prokletih sihirbasa i njihovog zla, kako ih prepoznati i sl.
Ali, plasirati svakakve priče o doživljajima sa džinima, ljubavne afere, zaljubljene džine i džinice, brakovi između nas i džina, te svakakvi razgovori između liječnika Kur’anom i džina, zaista mogu da imaju i negativne posljedice, kao što su: strah od nevidljivog, strah od osamljivanja, izbjegavanje da se spava sam u sobi, umišljanje da je osoba opsihrena ili da u sebi ima zaljubljenog džina, samoprovjeravanje na osnovu audio rukji koje se mogu naći na interentu, optužbe među supružnicima da je jedno od njih dvoje bolesno i da se treba liječiti, ismijavanje sa islamom od strane raznih frakcija i grupa koje ne priznaju vjerska ubjeđenja, izazivanje straha i depresije kod omladine i drugi psihički poremećaji koji mogu da budu prozrokovani svakakvim pričama koje se plasiraju ljudima.
Savjetujem islamske stranice koje se bave pozivanjem u islam, širenjem dave i koje svojim tekstovima pružaju savjete svim ljudima, ne samo muslimanima, da ne objavljuju svakakve „nadnaravne bajke“ o džinima i priče vezane za džinsko djelovanje, prije svega ovdje mislim na tkz., zaljubljene džine, seksualna uznemiravanja od strane džina, ljubavne avanture i džinsko ljudski brakovi. Jedno je objasniti šerijatski propis i stav u vezi neke nejasnoće, kad je nevidljivi svijet u pitanju a drugo je širiti neprovjerene priče koje odišu sumnjom i neistinama i koje mogu da dadnu kontra rezulatate koje sam veće spomenuo.
Saudin Cokoja
Akos.bA