
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog
1.
Tako mi smokve i masline
Komentar ajeta:
Malik i Šube od El-Bera ibn Aziba prenose da je rekao: /655/ “Vjerovjesnik, s.a.v.s., je imao običaj ovo poglavlje “Smokva” učiti na jednom od dva rekata namaza prilikom putovanja. Nisam nikoga čuo da ljepše uči i da ima ljepši glas od njega.” Ovaj hadis navode sastavljači Kutubus-sitte.
“Tako mi smokve i masline, i Sinajske gore, i grada ovog sigurnog.” Pod smokvom i maslinom misli se na kraj gdje one uspijevaju, tj. na Jerusalem i njegovu okolinu, gdje je Allah, kao poslanika, poslao Isaa, a.s.
2.
i Sinajske gore
Komentar ajeta:
Sinajsku goru gdje je Allah govorio sa Musaom ibn Imranom, a.s.
3.
i grada ovog, sigurnog
Komentar ajeta:
Meke grada koji je za onog ko u njega uđe siguran i u kome je poslan Muhammed, s.a.v.s. Kažu da se na kraju Tevrata spominju ova tri mjesta: “I dođe Bog sa Sinaja”, tj. sa Sinajske gore, gdje je Allah govorio sa Musaom ibn Imranom, a.s. “…i sa Seira se pokaza”, tj. brda u okolici Jerusalema, gdje je Allah, kao poslanika, poslao Isaa, a.s. “…i poče pozivati sa brda Faran”, brda u blizini Meke gdje je Allah, kao poslanika, poslao Muhammeda, a.s. Ovdje su oni spomenuti onim redosljedom kako je koji živio, tj. prvo se zaklinje odabranim, zatim odabranijim od prvog i na kraju najodabranijim.
4.
Mi čovjeka stvaramo u skladu najljepšem.
Komentar ajeta:
Ovo je ono zašto se Allah zaklinje, da je čovjeka stvorio u najljepšem obliku, uspravnog položaja i skladne građe.
5.
zatim ćemo ga u najniže nizine vratiti
Komentar ajeta:
tj. u džehenemsku vatru ako se ne pokori Allahu i ne bude slijedio Poslanika.
6.
samo ne one koji budu vjerovali i dobra djela činili
Komentar ajeta:
Neki kažu da “…u najniže nizine” znači: duboka starost. Međutim, pošto su se ovim htjeli izuzeti vjernici, a starost ne dožive svi, nego samo neki od njih, prije će biti da se pod
“…zatim ćemo ga u najniže nizine vratiti”, misli na Vatru, ukoliko se ne pokaju i ne budu slijedili Poslanika, kako se kaže i na drugom mjestu:
“Tako mi vremena, čovjek, doista, gubi, samo ne oni koji vjeruju i dobra djela čine.” (103:1-3)
“…njima pripada nagrada neprekidna”, tj. kao što je ranije rečeno, vječna i neprekidna.
7.
Pa šta te onda navodi da poričeš obračun?
Komentar ajeta:
čovječe, šta te navodi da poričeš nagradu i kaznu na budućem svijetu? Vidio si da je On to već jednom učinio, pa može i ponovno, isto onako kako je to učinio i prvi put. Šta te, onda, kad sve ovo znaš, navodi da niječeš proživljenje?
8.
Zar Allah nije sudija najpravedniji?!
Komentar ajeta:
zar On nije najpravedniji sudija, Koji nikome nepravdu ne čini? U Njegovu pravednost spada i polaganje računa na Sudnjem danu, kako bi onaj kome je na ovom svijetu učinjena nepravda, od onoga ko je nepravdu učinio, dobio svoje pravo. Ebu-Hurejre od Muhammeda, a.s., prenosi da je rekao: /656/ “Kad neko od vas prouči:
‘Tako mi smokve i masline’ i dođe do kraja, neka poslije riječi:
‘Zar Allah nije sudija najpravedniji?!’ prouči:
‘Jeste, i mi to potvrđujemo.’
Preuzeto sa Islam.ba