Vijesti iz svijeta

Uz pomoć volontera: Nastavu u šatorskoj školi u Gazi pohađa 650 učenika

Dok broj djece koja ne mogu dobiti obrazovanje u Gazi premašuje 650.000, više od 11.500 palestinske djece školskog uzrasta ubijeno je u izraelskim napadima

U Pojasu Gaze, gdje je zbog izraelskih napada i blokade koja traje oko godinu dana, urušen obrazovni sistem, osnovana je “šatorska škola” na inicijativu nastavnika volontera i uz pomoć lokalnog stanovništva, javlja Anadolu.

Većina škola u Pojasu Gaze uništena je u napadima izraelske vojske, koji traju više od 11 mjeseci. Hiljade učenika koji su zbog napada bili podvrgnuti prisilnoj migraciji lišeni su obrazovanja.

Philippe Lazzarini, generalni povjerenik Agencije Ujedinjenih naroda za pomoć i rad palestinskim izbjeglicama (UNRWA), izjavio je 2. septembra da djeca u Gazi ne mogu nastaviti školovanje.

“U Gazi ima više od 600.000 djece koja su teško traumatizirana, lišena obrazovanja i žive među ruševinama”, rekao je Lazzarini.

Podsjetio je da se polovina ove djece ranije školovala u školama UNRWA.

Navodeći da je više od 70 posto škola UNRWA u Gazi uništeno ili oštećeno, Lazzarini je kazao da su škole postale skloništa za stotine hiljada raseljenih palestinskih porodica.

Prema podacima Ureda za medije vlade u Gazi, 123 škole i univerziteta u Gazi su potpuno uništene, a 335 škola i univerziteta djelimično je uništeno u izraelskim napadima od 7. oktobra prošle godine.

Dok broj djece koja ne mogu dobiti obrazovanje u Gazi premašuje 650.000, više od 11.500 palestinske djece školskog uzrasta ubijeno je u izraelskim napadima.

Ove akademske godine nastavnici volonteri i lokalno stanovništvo tražili su rješenja za učenike u Gazi koji prošle godine nisu mogli ići u školu zbog izraelskog bombardovanja.

U okviru ovih napora, 650 učenika je dobilo obrazovanje u šatorskoj školi u gradu Khan Younisu na jugu Pojasa Gaze.

Prosvjetni radnici, koji dobrovoljno rade u šatoru pretvorenom u školu, imaju za cilj da stotinama učenika pruže obrazovanje kroz palestinski nastavni plan i program i da ih raznim aktivnostima odvrate od posljedica rata.

“Mi, nastavnici volonteri, htjeli smo dio centra za sklonište pretvoriti u školu. Na taj način možemo učenike upoznati sa osnovnim obrazovanjem i podučavati ih matematici, arapskom i engleskom jeziku”, kazala je Needa al-Nadhun.

Ističući da su učenici od prošle godine uskraćeni za obrazovanje, Nadhun je rekla da im je cilj da učenicima nadoknade znanje kojeg su lišeni od prošle godine.

Naglasila je da je pod ovakvim uslovima veoma teško motivisati učenike za učenje.

Nadhun je navela da lokacija nije pogodna za školu, učenici koje upisuju su na različitim nivoima i ne mogu obezbijediti osnovne materijale za školovanje.

“Trudimo se da naučimo djecu osnovnim lekcijama koje će graditi njihovu budućnost. Uprkos teškim i izazovnim uslovima, i učenici i njihove porodice pokazali su veliko interesovanje za školu u šatoru zbog ljubavi prema obrazovanju”, poručila je.

Jemane, jedna od učenica, kazala je da su izraelske snage uništile škole i ubile učenike i nastavnike.

S djecom radi i Mahmud Abu Musa.

Napominjući da je ideja o pretvaranju šatora u školu potekla od nastavnika volontera i da su je prihvatile i raseljene porodice, Abu Musa je kazala: “Učenici osnovnih škola, koji su u drugoj godini bez školovanja, imaju ozbiljne deficite i iz tog razloga pokušavamo da idemo iz početka.”

Navela je da u školu dolazi oko 650 učenika.

“Naravno, imamo ozbiljnih poteškoća da pronađemo dovoljno prostora za učenike”, rekla je Abu Musa.

Povezani članci