Ekonomija

Uvodi se neradna nedjelja za radnike u trgovini u FBiH

Novim zakonom se detaljno uređuje i internet prodaja, imajući u vidu njeno sve veće učešće u ukupnom maloprodajnom prometu. S obzirom na to da se razvojem internet prodaje javljaju i određene devijacije usljed pravno neuređenog stanja u oblasti elektronskog poslovanja i nepreciznih zakonskih rješenja kojima je u minimalnoj mjeri ova oblast regulirana, istaknuto je da je bilo neophodno predvidjeti adekvatne mehanizme kojima će se to ponašanje sankcionirati.

Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine, utvrdila Prijedlog zakona o unutrašnjoj trgovini. Radi se o potpuno novom zakonskom tekstu kojim se uređuje oblast trgovine, a koji je usklađen sa brojnim aktima Evropske unije. Ovim zakonom, između ostalog, uređuju se uslovi i način obavljanja trgovine i trgovinskih usluga, te oblici trgovine, kao i način formiranja i isticanja cijena, navode iz Vlade FBiH.

Podsjetimo, ovo zakonsko rješenje Federalna vlada je u formi Nacrta utvrdila i uputila u parlamentarnu proceduru u decembru prošle godine. Oba doma Parlamenta FBiH na sjednicama u aprilu i maju ove godine prihvatila su Nacrt ovog zakona, a potom je Federalno ministarstvo provelo neophodne javne rasprave.

UVODI SE I SAVREMENA NOMENKLATURA​

Predlagač u obrazloženju napominje da se novim zakonom dodatno uređuju postupanja i obaveze trgovaca, a na potpuniji način uređuju se i pitanja od značaja za potrošače (odobravanje popusta, prodaja sa sniženom cijenom). Uvodi se i savremena nomenklatura, te klasifikacija oblika i načina trgovine, kao i novi instituti (posebne tržišne institucije i slično), a s ciljem razvoja tržišne konkurencije i ravnopravnosti trgovaca. Uređuje se i trgovačka evidencija, praćenje trgovine i tržišta, zaštita potrošača, zatim zabrana ograničenja trgovine i privremene mjere ograničenja trgovine, kao i radno vrijeme u djelatnosti trgovine.

S tim u vezi, propisuje se da radno vrijeme prodajnih objekata određuje trgovac u periodu od ponedjeljka do subote u ukupnom trajanju od 90 sati sedmično, te da su prodajni objekti zatvoreni nedjeljom i u dane praznika. Precizirano je da Vlada Federacije BiH ili resorno ministarstvo odlukom ili uredbom određuje koji su praznici neradni u Federaciji BiH, kao i da se odlukom može odrediti koji su prodajni objekti dužni raditi u vrijeme praznika.

Ove odredbe o radnom vremenu ne primjenjuju se na cvjećare, pekare, suvenirnice, objekte tradicionalnih i starih obrta, kao ni na prodajne objekte koji su unutar ili su sastavni dio željezničkih i autobusnih stanica i aerodroma, benzinskih pumpi, bolnica, hotela, prostora kulturnih i vjerskih objekata, muzeja i parkova prirode, groblja i specijaliziranih prodavnica vezanih uz prodaju na grobljima.

Ne primjenjuju se ni na otkup primarnih poljoprivrednih proizvoda, prodaju vlastitih poljoprivrednih proizvoda na štandovima, stolovima i u boksovima na tržnicama i izvan tržnica na malo, kao ni prigodnu prodaju u sklopu sajmova, priredbi i izložbi, zatim putem elektronskih prodavnica, automata, kao i prodaju u proizvodnim objektima porodičnih poljoprivrednih gazdinstva. Odredbe se ne primjenjuju ni u vrijeme proglašenja elementarne nepogode i vanrednog stanja, te u tom slučaju radno vrijeme prodajnih, magacinskih i kancelarijskih objekata određuje Federalna uprava civilne zaštite.

DETALJNO SE UREĐUJE INTERNET PRODAJA​

Također, propisano je da radno vrijeme dragstora traje od 00.00 do 24.00 sata svaki dan.

Novim zakonom se detaljno uređuje i internet prodaja, imajući u vidu njeno sve veće učešće u ukupnom maloprodajnom prometu. S obzirom na to da se razvojem internet prodaje javljaju i određene devijacije usljed pravno neuređenog stanja u oblasti elektronskog poslovanja i nepreciznih zakonskih rješenja kojima je u minimalnoj mjeri ova oblast regulirana, istaknuto je da je bilo neophodno predvidjeti adekvatne mehanizme kojima će se to ponašanje sankcionirati.

Predložene su i mjere zabrane nepoštenog trgovanja, kao i nadzor. Propisani su prekršaji za povredu odredaba ovog zakona, kao i inspekcijski nadzor nad njihovim provođenjem, te kaznene odredbe. Precizirane su i materijalno-pravne odredbe koje daju konkretna ovlaštenja za preduzimanje upravnih radnji inspektoru u postupku inspekcijskog nadzora nad primjenom odredaba ovog zakona.

Povezani članci