Da li je dozvoljeno spajanje akšama i jacije sa vitr-namazom?
Pitanje:
Spajanje namaza je novija pojava među bosanskim muslimanima. Interesuje me da li je dozvoljeno musafiru spojiti jaciju s akšamom u akšamskom vremenu i odmah klanjati i vitr-namaz ili je bolje da sačeka dok nastupi jacijsko vrijeme pa tek onda da klanja vitr-namaz.
Odgovor:
Većina islamskih pravnika – malikije, šafije i hanbelije – dozvoljavaju spajanje namaza i to: podnevskog i ikindijskog u podnevskom ili ikindijskom vremenu, i akšama i jacije u akšamskom ili jacijskom vremenu. Dok hanefijski pravnici zabranjuju spajanje namaza, osim hadžijama na Arefatu, gdje im se dozvoljava da spoje podne i ikindiju u podnevskom vremenu sa jednim ezanom i dva ikameta i akšam i jaciju na Muzdelifi u jacijskom vremenu sa jednim ezanom i jednim ikametom.
Ko spoji akšam i jaciju u akšamskom vremenu, dozvoljeno mu je da poslije klanjanja jacije odmah klanja i vitr-namaz. Zbog toga što vitr-namaz po svom obavljanju i vremenu slijedi jaciju namaz, a vrijeme vitr-namaza je između jacije i sabaha, a jacija je u ovom slučaju već klanjana, pa je dakle onda i vrijeme vitr-namaza nastupilo. (Vidi: Zuhajli, Fikhul-islami ve edilletuhu, 2/350-351, 361.)
Odgovorio na pitanje: Sulejman Topoljak
(akos.ba/novihorizonti.ba)