Liderstvo i menadžment

6 načina da prestanete biti mikro menadžer svojim zaposlenicima

Mnogi osnivači startupova i vlasnici malih firmi pate od iluzije da nitko drugi ne može napraviti stvari onako kako oni to mogu. Naposljetku, sa svojom firmom smo od samog početka, vidjeli smo njezine uspone i padove i poznajemo svaki aspekt njezina poslovanja. Kao rezultat toga, pokušavamo imati prste u svemu, uskačemo često da ‘spasimo stvari’.

Jednom riječju, postajemo mikro menadžeri – prenosimo sa portala menager.ba

Svako komu je šef, roditelj ili supružnik mikro menadžer razumije koliko je frustrirajuće i štetno ovo ponašanje.

U istraživanju firme Accountemps, 68% zaposlenika reklo je da rad za mikro menadžera smanjuje njihov moral. Iskreno, iznenađen sam da postotak nije i veći.

Kada se šef uključuje u svaku akciju i odluku, zaposlenici nikada ne osjećaju zadovoljstvo spoznajom da su nešto samostalno ostvarili. Također, zaposlenici na taj način nikada nemaju priliku razviti svoje vještine. Umjesto toga, razvoj im je zaustavljen, ograničen na nivo na kojem su bili prilikom zaposlenja.

Dakle, kako prekinuti ovakvo mikro menadžersko ponašanje?

1. Zaposlite prave ljude
Mnogo je lakše dati veća zaduženja zaposlenicima i stvoriti kulturu odgovornosti kad u svome timu imate odgovorne osobe na koje se možete osloniti.

Kada zapošljavate, nemojte tražiti samo pametne i radišne kandidate.

Pokušajte naći i one ljude koji proaktivno traže potrebne informacije i sami žele riješiti probleme.

2. Budite jasni s očekivanjima
Zaposlenicima je teško raditi neovisno kad očekivanja nisu adekvatno izražena.

Ako želite da vaš tim preuzme zadatak, pobrinite se da jasno navedete krajnji cilj, tko je zadužen za što i koji su rokovi.

Ako ste imali naviku upadati i ‘spašavati stvari’, potrudite se da zaposlenici  shvate da, kod svake poteškoće ili problema, trebaju sami doći do rješenja.

Rieva Lesonsky, CEO i osnivač tvrtke GrowBiz Media, savjetuje kako vam zaposlenici ne bi trebali donijeti problem, a da ujedno ne ponude najmanje dva moguća rješenja.

3. Iskoristite tehnologiju
Zaposlenici prirodno osjećaju stres kad god se šef naviri iza njihova ramena, postavljajući pitanja poput: ‘Jeste li odgovorili klijentu?’ ili ‘Jesu li x, y i z na liniji?’.

To je jednostavno tako, bez obzira na to kako uljudno ili neobvezno pokušavate postaviti to pitanje. Istovremeno, šefovi trebaju voditi brigu o statusu zadataka.

Tu u pomoć dolaze veliki sustavi za upravljanje projektima ili lagane aplikacije kao što je iDoneThis.

Zaposlenici mogu izvještavati o onome što svakodnevno rade bez napornih susreta sa ‘šefom’.

4. Ostanite uključeni

Efektivno delegirati ne znači da biste trebali sasvim ignorirati svoje zaposlenike i posao.

Umjesto toga, izmijenite svoju ulogu pa nek ona sada predstavlja više stratešku podršku i olakšavanje. J. Keith Murnighan, profesor menadžmenta i organizacije na Kellogg School of Management, vjeruje kako bi lideri trebali šetati uredom pitajući ljude dva osnovna pitanja: ‘Kako ste?‘ i ‘Mogu li nešto učiniti da vam olakšam posao?’

Osim toga, lično volim zakazivati sedmične susrete (bar na početku) na kojima se mogu predstaviti, vidjeti napredak dodjeljenih zadataka i sarađivati ​​na rješenjima ondje gdje je to potrebno.

5. Nagradite inicijativu zaposlenika

S jedne strane, želite da vaši zaposlenici budu odgovorni i pokazuju inicijativu jer je to ispravan put.

No, s druge strane, morate se potruditi da kultura vaše firme prepoznaje i nagrađuje ispravno ponašanje.

Inicijativa i odgovornost zaposlenika trebaju biti nagrađeni. To bi se moglo očitovati i davanjem još više slobode i odgovornosti; dodatni dan za odmor; večeru za dvije osobe; novčani bonus – sve što ima smisla za vašu firmu.

Čak i sama riječ hvala, izrečena od srca, ili možda priznanje pred cjelokupnim timom mogu mnogo učiniti u tome smjeru.

6. Razmišljajte i učite

Odvojite vrijeme svake sedmice da razmislite o svojim interakcijama sa zaposlenicima.

Je li bilo situacija u kojima zapravo niste bili nužni u raspravi, gdje ste se previše duboko uključili u detalje i niste dopustili timu da riješi problem?

Je li bilo trenutaka kada ste se mogli više odmaknuti?

Smatrajte svaki takav slučaj kao iskustvo iz kojeg ste nešto naučili da biste poboljšali sebe u sljedećim sedmicama.

Nije lako naučiti kako napraviti korak unatrag, osobito ako ste poput mene i doživljavate svoju tvrtku kao svoje dijete.

Ali ako želite da vaša tvrtka napreduje, sve što trebate je uspješan, sretan i kompetentan tim.

akos.ba

 

Povezani članci

Back to top button