Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Zima i vožnja

Zima i vožnja

Zima je na pragu. Jutarnje magle, slabija vidljivost, mokar kolovoz, veća količina padavina, niske temperature… Zato pripremite Vaše vozilo na vrijeme.

Svi mi koji posjedujemo motorna vozila i o njima se brinemo sa posebnom pažnjom, znamo da su automobili i dalje najosjetljiviji zimi kada su uslovi njihove eksploatacije najteži. Zimska priprema vozila nije samo kupovina strugalice za led, metlice i odleđivača brava. Zimska priprema automobila zahtjeva malo truda i vremena koje je potrebno posvetiti svom automobilu, kako bi što bezbolnije podnio zimske uslove vožnje.

Prije zimskih hladnoća neophodno je posvetiti posebnu pažnju motoru i uređajima koji se oko njega nalaze. To će uštedjeti nerviranje, a i novac.

Rashladna tekućina – Neodgovarajuća ili dotrajala tekućina (posebno voda) postepeno se pretvara u led koji se širi. Tada dolazi do oštećenja dijelova motora (hladnjaka, bloka, instalacija kroz koje prolazi tekućina). Neophodno je prekontrolisati sve što se nalazi u rashladnom sistemu, dopuniti ili zamijeniti antifriz.

Akumulator – Ukoliko je akumulator dotrajao, tokom zimskog perioda vozače očekuju problemi sa pokretanjem motora. Akumulatori traju od tri do pet godina, a prije zime svakako treba provjeriti koliko je akumulator napunjen strujom. Nedovoljno jak akumulator poseban je problem za vlasnike “dizelaša” jer je za pokretanje ovih motora potrebno više snage.

Pneumatici – Kako će se vozilo ponašati na mokroj ili zaleđenoj cesti zavisi najviše od pneumatika. Zato treba prekontrolisati dubinu “šare”, koja za zimske uvjete vožnje treba da je veća od 4 mm. Prema istraživanjima zaustavni put automobila koji vozi brzinom od 80 km/h na snijegu je 70 metara ukoliko ima zimske pneumatike, a ukoliko vozilo ima ljetnje pneumatike zaustavni put produžava se za 42 metra.

Kočnice – Uvijek, a naročito u zimskim uvjetima vožnje, bitno je da kočnice funkcionišu besprijekorno. Ako u ulju za kočnice ima vlage, neophodno ga je zamijeniti bez obzira da li je prošao period od dvije godine.

Električne instalacije – Neophodno je očistiti i prekontrolisati električne instalacije. Poželjno ih je pošpricati nekim od zaštitnih sredstava. Ako su neki od spojeva korodirali, potrebno ih je očistiti.

Stakla – Umjesto obične vode u posudu za pranje stakala treba sipati tekućinu koja koja se za tu namjenu mogu kupiti na benzinskim pumpama. Za pranje stakala dovoljna je tekućina do temperature od minus 20 stepeni. Treba provjeriti i u kakvom su stanju metlice brisača, te ukoliko su dotrajale, zamijeniti ih. Tekućinu za pranje vjetrobrana treba obogatiti tekućinom protiv zamrzavanja da ne bi došlo do oštećenja njenog rezervoara ili električne pumpe.

Grijanje – Neophodno je provjeriti da li grijanje funkcioniše i da li ventilator ubacuje topli zrak. Ukoliko postoji neki nedostatak, a sami ga ne možete otkloniti, javite se majstoru.

SAVJETI

Hladna zimska jutra mogu priuštiti dosta nevolja, čak i prije samog ulaska u vozilo.
Neugodnosti sa zaleđenom bravom mogu se izbjeći jednostavnim postupkom – bravu je potrebno poprskati sredstvom za podmazivanje. Unutrašnjost brave najlakše se podmaže ako se na bočici koristi dodatna cjevčica. Ulje će spriječiti prodor vode i vlage u bravu, tako da neće doći do zamrzavanja. Poslije podmazivanja čistom krpom treba obrisati višak ulja sa brave i laka kako ne bi ostale mrlje. Vlasnici automobila s centralnim daljinskim zaključavanjem u pravilu s ovim nemaju problema, ali oni koji još automobil otvaraju pomoću ključa znaju dobro šta to znači.

Dodatni problem mogu predstavljati gumeni kederi koji se u hladnim zimskim jutrima zalede i zalijepe, pa tako onemogućavaju ulazak u vozilo, odnosno otvaranje vrata. Umjesto nasilnog otvaranja, najbolje je blagovremeno premazivanje vazelinom ili glicerinom koji će spriječiti zaleđivanje. Vrata treba otvarati lagano i bez pritiska, kako se ne bi oštetili kederi.

Kako bi se izbjeglo jutarnje struganje i odleđivanje stakala, preko noći treba odignuti brisače i na staklo postaviti komad kartona. Ukoliko ne postavite karton, umjesto struganja stakala, bolje je upotrijebiti poseban sprej za odmrzavanje

Malena metlica korisna je za uklanjanje snijega sa automobila. Pri tome nemojte biti lijeni i očistiti samo stakla, jer će vas već pri prvom naglom kočenju iznenaditi snijeg sa krova vašeg automobila. Strugalicu i sav pribor za odleđivanje držite izvan automobila kako bi ih ujutro mogli iskoristiti.

ZIMSKE GUME

Kontakt između ceste i vozila ostvaruje se preko guma, odnosno na jednom relativno malenom dijelu dodirne površine između gume i ceste. Upravo ta kontaktna površina od presudne je važnosti za sigurnost upravljanja vozilom. Kada se mijenjaju uslovi na cesti (odnosno koeficijent prijanjanja guma na površinu kolovoza) upravljivost vozila i efikasnost kočenja se narušava.

– Zimska je guma doslovno zimska, odnosno za korištenje zimi, ali ne samo za snježne uvjete. Zimske gume treba stavljati na vozilo tokom zimskih mjeseci, bez obzira ima li snijega na cesti ili ne.

– Zimske gume (nove) imaju uobičajenu dubinu profila od 8 mm te gotovo pet puta više odvodnih kanala i šara od ljetnih guma što im omogućuje učinkovitije izbacivanje i odvođenje vode postrance i iza gume.

– Zimska guma ima do četiri puta bolji kontakt (ovisno o kvaliteti zimske gume) sa snježnom podlogom od ljetne gume.

– Na temperaturi ispod 7°C ljetne gume gube elastičnost odnosno postaju prekrute i zbog toga ne zadovoljavaju potrebna svojstva prijanjanja.

Poseban hemijski sastav zimske gume čini elastičnima i na niskim temperaturama, a kombinacija s odgovarajućim dubljim profilom čini gumu zaista potpuno sigurnom za zimsku vožnju.

– Najveća prednost zimske gume je bolje pokretanje, vođenje i kočenje na snijegu.

Izvor:bihamk.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top