Kolumne i intervjui

Topoljak: Radimo zajedno ono u čemu se slažemo, a tolerirajmo se tamo gdje se razilazimo

U povodu Kurban-bajrama  profesorom Sulejmanom Topoljakom razgovaramo o tumačenjima islama u svijetu i kod nas, o samoprozvanoj Islamskoj državi, o postojanju “internetskih šejhova”, o unutarmuslimanskom dijalogu, te o značaju i smislu blagdana koji nam je na pomolu
 

“Postoji samo jedan islam, islam koji je Allah, dž.š., objavio Muhammedu, a.s., i koji su od njega njegovi ashabi prenijeli potonjim generacijama. Dakle, savremene izjave koje možemo čuti o tome da postoji arapski, perzijski, bosanski, evropski, američki islam, po islamu su neprihvatljive ma kako ih neki tumačili i pokušali nametnuti i usvojiti”, kaže za Novo vrijeme prof. dr. Sulejman Topljak. Dodaje da u islamu postoji dio koji je promjenjiv u smislu da podržava idžtihad, odnosno tumačenje onih koji su kompetentni – mudžethidi, i dio koji je nepromjenjiv, koji je konstantan u svakom vremenu i prostoru do Sudnjeg dana. Dio koji je nepromjenjiv su konstante islama ili postulati oko kojih nema razilaženja i koje moraju bez pogovora prihvatiti svi muslimani, a oko njih muslimani imaju konsenzus, tj. saglasnost.

NV: Pa zbog čega dolazi do tenzija među muslimanima?

Do tenzija između sljedbenika različitih mezheba dolazi zbog neznanja i odsustva vjerske kulture, znanja i mudrosti. Stoga je potrebno to pojasniti ljudima kako ne bi dolazilo do međusobne isključivosti. A da bi se to moglo realizirati, neophodno je na našim obrazovnim institucijama uvesti predmet o mezhebima i komparativno islamsko pravo. Smatram da je velika greška ograničiti se na izučavanje samo jednog mezheba na tim institucijama, jer se time studentima uskraćuje i sužava ono što je Allah Uzvišeni ostavio širokim. Samo se znanjem i mudrošću možemo boriti protiv neznanja. A kad se neznanje usporedi s neznanjem, onda dobijamo neznanje na kvadrat. Ovdje je osim znanja o fikhu vrlo važno posjedovati i razumijevanje njegovih propisa. Nažalost, mnogi smatraju da poznaju fikh, ali u praksi to demantiraju.

NV: Danas svako daje fetve, pogotovo na internetu, i to je dostupno široj javnosti?

Nažalost, tako je. Živimo u vremenu u kojem vlada potpuna anarhija tumačenja vjere, kad se više ni najmudriji ne može snaći. Svako ko se ne može dokazati ni u jednom segmentu života dolazi na polje vjere, postaje šejh, otvara svoju internetsku stranicu, pušta dugu bradu, odijeva, kako smatraju, kjafet (odjeću) šejhova, nalazi sebi srodne duše, tumači im islam i izdaje fetve….

 

Opširnije na portalu NV:

 

Sulejman Topoljak: Radimo zajedno ono u čemu se slažemo, a tolerirajmo se tamo gdje se razilazimo

Povezani članci