Književni kutak

Prikaz knjige “Vječite poruke – 100 najčitanijih hutbi” autora Bilala ef. Hodžića

“A jest! Samo onog ko obavezu svoju ispuni i grijeha se kloni Allah voli!” Ali Imran, 76

UBIRAČ IDONOSILAC PLODOVA IZ BOŽIJE KNJIGE I POSLANIKOVA ŽIVOTA

Da, upravo ovako sam doživio čitanje knjige džumanskih ka­zivanja – hutbi, hatiba, imama i muallima Bilala efendije Hodžić. Efendija Hodžić dohvaća i ubire u prepunim pregrštima ruku ove plodove iz Allahove Kur’anske darovanosti i iz života Poslanikova alejhisselam punog životnih sokova i preobilne dobrote njegove i s Ijubaznošću i dužnom pažnjom untka nas na njihovo kušanje u mjeri koja je tek potrebna bez pretjeranosti i nedotjeranosti, nego to čini koliko umješno, isto toliko u potrebnoj dovoljnosti. Jer je­dan odveć dug problem prisutan u našem narodu jeste odsustvo davanja s mjerom, s mudrošću i blagom riječju izrečenih opomena, uputa i savjeta.

Iz ovo premalo je u nas razmišljanja, meditiranja, onog neop­hodnog udubljivanja u ono što se od ovih uzvišenih sadržaja čuje, ili zastajkivanja i nadnošenja nad tekstom Allahovih ajeta i Poslanikovih a.s. Hadisa dok ih iščitavamo, što uveliko doprinosi forma­lizmu, oslabljenju vjere i njenoj nedjelotvornosti u svakodnevnici našoj. Ove hutbe pak, dok ih iščitavamo sile nas na predahe pune razmišljanja jer nas vode kroz temu bez odstupanja, i u njoj se najjačim glasom oglašavaju Allahova džellešanuhu i Poslanikova alejhisselam riječ.

Stilom kojim su napisane i načinom kojim su kazane ove hutbe izazivaju u nama još jedan, po malo zaboravljen, a tako nužan oblik zabrinutosti – zabrinutosti nad samima nama, nad stanjem svoje duše, ali također i nas kao Zajednice, izazivajući u nama iz hutbe u hutbu uvijek ono isto Kur’ansko 0duši koju ove hutbe oplemenjuju: „Uspjeće samo onaj koje očisti, a biće izgubljen onaj koje na stramputicu odvodi!” /Kur’an, Eš-Šems, 9-10/

I ne samo da autor želi da nas počasti uzvišenom, i neprolaznom Riječju, on uporno hoće da posije sjeme Allahove Riječi i Sunneta Reuslullahova u naše duše kako bi proklijalo, raslo u nama, i dava­lo stalnoga ploda kojim ćemo najprije da darivamo sami sebe, a potom i iz sebe samih da darujemo druge, ponajprije naše bližnje. Autor to čini kao onaj koji svoju preuzetu obavezu prenosa uzviše­nih riječi ispunjava govorenjem i čuvanjem sebe od grijeha koliko je moguće više kako bi mu rad bio uspješan. On zna da ipak čovjek, i iz najvećih dubina svoje duše može blagotvornom riječju progna­ti grijeh kojim smo zagađeni i koji nam razara dušu a koji ne samo da šteti osobi, nego iz zagađene duše izlazi otrov grijeha kojim se okužuje svoja okolina, bračni drug, dijete svoje, svoji bližnji, komšiluk,džemat. Znalački vješto on Kur’anom, Hadisom, životopisom Poslanikovim a.s. uz uporan rad koji je uz to začinjen plemenitom namjerom vrši ne samo odstranjivanje hronične zagađenosti grije­hom, nego on na ta mjesta podastire plodonosni humus u koji će se pohraniti sjemena Božije Riječi i Poslanikog Sunneta koji, kada im se podari kvalitetna podloga nikada ne izdaju, nego uvijek da­rivaju, rađaju najboljim plodovima u čovjeku, i to u svakom pro­storu i vremenu, a koji se očitavaju kao pohvala Allahova dželle- šanuhu na postignuću Njegovim riječima: „Vi ste najbolji narod!.”

O ovome svjedoči izbor tema u kojima je najviše savjeta i upute i ispravljanja sa skretanja od Puta, a ponajmanje srditosti, ljutnje i prijetnji usljed lutanja.

On ukratko hoće da ljepotom islama i izazvanom zaljubljeno- šću u islam stane nasuprot onome što nije islamsko a postupno nas osvaja, te se trudi da dadne napor na promijeni mentaliteta vjernika, da im ponudi drugačiji duševni sklop, i da ih uvede u višu, kvalitetniju, islamsku dimenziju života težeći neprestano za živim islamom u svim oblicima i šarenilu kakav je uostalom i sam ljudski život.

Ove hutbe su u funkciji izazivanja one čudesne unutrašnje sna­ge koja se pojavljuje tek onda kada se u čovjeka useli nepatvoren, trajan, i uvijek jednako svjež, iscjeljiteljski moćan i odbrambenom snagom opskrbljen sadržaj Božijeg dara Njegove Riječi. One su po­darene ljudima koji su muslimanska manjina u kršćanskoj većini, i to onoj većini koja je snažno zahvaćena laicizmom i sekularizmom, ali i modernim ateizmom, a koji se odveć komotno useljavaju i pod krovove naših muslimanskih kuća i uvlače se u duše i srca musli­mana. Zato su ove hutbe u ulozi odbrane vlastite islamske tradici­je, svojih uvjerenja i osobnogvjerovanja muslimana.

Osobno poznajući autora, efendija Hodžić svjestan je da kod prezentiranja hutbe on ne govori nekim njemu nepoznatima, nego govori svome džematu, svojim stvarnim, u njega zagledanim ljudima. S druge strane on zna da svojim uprtim pogledima u ha- tiba i napregnutim sluhom prisutni hoće najprije da ugledaju i da prepoznaju u izlagaču hutbe njegovu osvjedočenost u Istinitost Božije Riječi, i on na ovo uvijek računa, na taj fluid koji teče kao neophodni uzajamni suodnos između davaoca i primaoca Poruke pa je otuda ova zbirka jednako podsticajna za hatiba koji će da je govori kao i za onoga koji će da je čita.

Uz sve pomenuto vrijedi istaći jezik hutbe je pitak, lagahan ne­opterećen tuđicama, jasan, jezgrovitog izraza i po obimu dovoljan i dakako, kako smo istakli usmjeren kao pretakanje iz duše hatiba u duše vjerničke.

Toplo preporučujem ovu zbirku hutbi koju kada čitamo nema­mo zapitanosti bez odgovora na pitanje: Kome su hutbe namije­njene? nego nam se odgovor dok ih čitamo već na samome po­četku nameće i on glasi: Meni i tebi hutbe su namijenjene!

U Mannheimu, 01. marta, 2013. godine

Glavni imam Regije Frankfurt, Ishak ef. Alešević

PREDGOVOR

Knjiga koja je pred vama nosi naziv Vječite poruke – stotinu naj­čitanijih hutbi na Rijasetovom web-portalui sadrži hutbe koje su, u periodu od 2006. do 2012. godine, objavljivane na rijasetovom web-portalu i to one koje su nailazile na veoma dobar prijem, kako kod imama, hatiba, vaiza, tako i kod naših džematlija. Ova knjiga obuhvaća najčešće čitane hutbe, tj. one koje imaju preko hiljadu pregleda, mada ima i onih sa preko 2000 ili čak sa preko 9000 pre­gleda. Na prijedloge prijatelja odlučio sam da saberem one koje su ocijenjene kao najinteresantnije i da ih predočim u ovoj knjizi.

Uvidio sam da poruke koje sam upućivao kroz hutbe u minulih 12 godina mog imamsko-hatibskog rada imaju istu snagu i ostavlja­ju izuzetno jak dojam kao i hutba održana prije nekoliko sedmica. Zašto? Zato što poruke Allaha i Njegovog Poslanika nikada ne zasta­rijevaju, one su vječne, one su trajne. Allahove riječi od prije 1400 godina uvijek nanovo kod vjernika izazivaju osjećaj bogobojaznosti, straha, nade, Ijubavi, zadivljenosti, kao i riječi Poslanika milosti gdje svaka njegova riječ tako britko i zvonko odzvanja u ušima vjernika kao da ih Poslanik, a.s., nama sada govori.

Mi, imami i hatibi, vršimo dužnost koju je i Poslanik, a.s., sa radošću obavljao, a to je predvođenje džemata i tumačenje vjere i Allahovih riječi. Mi u svojim hutbama najviše koristimo Kur’ani- Kerim i hadise Muhammeda, s.a.v.s., jer će se te riječi, kao što smo spoznali, prenositi do Sudnjeg dana. Imamsku dužnost, u džematu Ulm, sam započeo 2001. god., a 2002. sam započeo zapisivanje hutbi. Već od 2003. su bile dostu­pne i na internetu. Zašto onda i knjiga?

Vrijeme u kojem živimo nazivaju digitalno doba. Sve informaci­je se nalaze pohranjene na nekim udaljenim serverima, cd-ovima, hard diskovima, čipovima itd. Pored svih ovih divnih izuma i tehno­loških dostignuća ipak je knjiga ostala nezamjenljiv izvor informa­cija koji do dan-danas ništa nije premašilo. Sva ova moderna teh­nologija je i pored svoje brzine prenošenja, jednostavnog načina pohranjivanja informacija, podložna oštećenju, nestanku i, pone­kad, nedostupnosti. Knjiga nije takva. Knjigom zna svako rukovati. Knjiga je uvijek i svima dostupna, ne zahtijeva nikakve šifre ili kori­snička imena da bi joj se pristupilo. U njoj nema virusa (osim mož­da moljaca) koji bi je mogli uništiti. Ona se lahko prenosi, udobno leži u rukama, može se svugdje čitati. Ne treba joj nikakva energija da bi se napajala. Osjećamo je dok čitamo, pamtimo njenu težinu u rukama, dizajn korica. Osjećamo miris štampanih slova i papira. Listovi šušte pod prstima, koje često moramo da ih vlažimo kako bismo okrenuli novu stranicu. Ona je dostupna svakom, može se dati svakom. Lijepa je kao hedija i uvijek će naići na dobrodošlicu onih koji je vole. Zbog sveg ovoga, a i kako bi bila dostupna svim onima koji nisu upućeni u najnoviju tehnologiju, nudim ovu knjigu.

Nadam se da će ova knjiga, kao i njene poruke, preći preko zi­dova džamije i doći do srca svih vjernika i vjernica. Kao što sam već napomenuo, zapisivao sam hutbe i pored toga što sam ih kopirao i ostavljao na korištenje našim džematlijama, ujedno sam nudio mogućnost primanja hutbi putem e-maila gdje sam (07.06.2012) imao 182 primaoca. Međutim, broj onih koji se koriste ovim hutbama, kako saznajem iz kontakta sa imamima i džematlijama, daleko je veći, što mi je upravo i bio osnovni cilj.

Ove hutbe nisu pisane u posljednjim minutima. Svakoj hutbi sam prilazio poslije dužeg razmišljanja o tome šta i koju poruku bih mogao uputiti našoj braći i sestrama. Koju negativnost treba da otklonim? Šta treba da pohvalim? Na šta da opomenem? S čime da ih upoznam itd?

Svoje hutbe uglavnom pišem još u srijedu. U četvrtak ih štam­pam, šaljem e-mailom, pripremam i postavljam na internet. Ako se ne radi o hutbama u nastavcima, često bih silazeći sa minbera razmišljao o čemu ću važiti sljedećeg petka. Svaka hutba otprilike sadrži oko 1200 do 1400 riječi ili između 5000 i 7000 znakova (slo­va). Za pisanjejedne hutbeje potrebno (ako su svi izvori dostupni) najmanje dva do tri sata. Štampanje, pripremanje, postavljanje na internet oduzima najmanje još dva sata, a razmišljanje o hutbi kao i izbor teme zatim nalaženje izvora traje daleko duže.

Nastojim da za svaki kur’anski ajet navedem ime sure kao i broj ajeta, te da uvijek, uz prijevod od rahmetli Besima Korkuta, napi­šem i arapski tekst što hutbama prilikom iznošenja daje dodatnu snagu i ozbiljnost. Što se tiče hadisa, i za njih koristim isto pravilo navodeći, pored prijevoda, i tekst hadisa u originalu kao i prenosio­ce hadisa kako bi se lakše moglo utvrditi stepen navedenog hadisa.

Hutbe sam poredao abecednim, a ne tematskim ili hronološ- kim redom, što doprinosi dinamičnosti. Bitno je istaći da se hutbe razlikuju u pisanoj od govorne forme, međutim, ja sam nastojao da zadovoljim i jednu i drugu formu, pa dok se čitaju da budu razu­mljive, jasne i jezgrovite, a kada se govore, da budu lahke hatibima (bez nekog visokog akademskog nivoa), a razumljive slušaocima (bez teških filozofskih promišljanja).

Hutbe su, kao što ćete primijetiti, kratke, jasne i jezgrovite. Tra­ju između 10 i 15 minuta, po uzoru na hutbe Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koje su bile kratke i jasne, ali upečatljive i brzo su se pam­tile. Molim Allaha da svima onima koji budu čitali ovu knjigu Allah otvori srca da prime poruke, da razumu pouke, da se okoriste njo­me i da ono što je lijepo u njoj podijele sa drugima kao najljepšu hediju. Amin!

Imam i hatib, prof. Bilal Hodžić

Ulm, 26.11.2012.

BILJEŠKA O AUTORU

 Bilal ef. Hodžić je rođen 03.02.1974 u Gornjem Hrasnu, opština Kalesija. Osnovno školovanje do četvrtog razreda je završio u rodnom mjestu a od petog do osmog u Tojšićima. 1992 godine je završio Gazi Husrevbegovu medresu u Sarajevu. Od 1994. do 2000. godine boravi u Ujedinjenim Arapskim Emiratima gdje je završio fakultet islamskog prava El-lmam Muhammed bin Su’ud u Ras al Khaimah. Od 2001 godine do 2012. je radio kao imam u I.K.C. Ulm. Autor je ujedno član grupe za interreligijski dijalog u Ulmu, član Volkshochschule u gradu Ulm kao i član komisije za islamsku teolgiju pri univerzitetu Tubingen. Veoma dobro poznaje arapski, engleski i njemački jezik.

Bilal ef. Hodžić je autor nekoliko knjiga kao i niza članaka kao što su:

Na bosanskom:

1.        Kako unaprijediti mektebsku nastavu, Novi selam, br. 11, 21. april, 2011. str 29-30.

2.        Bošnjaci u Njemačkoj između integracije i asimilacije, esej, Hodžić Bilal, Gračić Džafer i Omeragić Bahrudin, Novi selam, br. 11,    21. april, 2011. str. 36-43-Preporod, 2011.

3.        Muhammed a.s. u njemačkojštampi, Preporod, 2011.

4.       Šehid i šehadet u islamu, (prijevod sa njemačkog) Preporod, 2012.

5.        Na hadžu sa Bošnjacima iz Njemačke 2010. godine, Novi selam, br. 11, 21. april, 2011. str 56-59.

6.        Rana na srcu-pripovjetka, Saff, br. 37.

7.        Kroz bespuća Čečenije, pripovjetka, Saff, br. 44.

8.       Ahmedov kurban, pripovjetka, Preporod.

9.        Posljednji bajram, pripovjetka, Preporod

10.    Brdo milosti, pripovjetka, Takvim, 2006.

11.    Pogaženo cvijeće, pripovjetka, Novi selam 2010.

12.    Propaganda ili dawet, Preporod, 2012.

13.    Dodir Allahove milosti, http://www.mizkalesija.com/arhiv/tekstovi.php?br=238, (drugo mjesto na konkursu), stanje 28.11.12.

14.    Kako ćeš braniti Poslanika s.a.v.s., prijevod sa arapskog, Preporod, 01. oktobar, 2012.

15.    Komercijalizacija vjere, Preporod, 01. januar, 2013, str. 5.

16.    Da li je Muhammed a.s., poslanik i za kršćane, (prijevod sa njemačkog) Preporod, 01.02.2013.

Na njemačkom

1.       Der Beitrag der bosnischen Diaspora in Deutschland und Europa, 16-17. 11. 2007 Stuttgart-Hohenheim

2.       Moslems verstehen sich als friedliche Menschen,- datum: 18.09.2012, schwaebisch.de, http://www.schwaebische.de

Knjige

1.       Ibreti, Harfograf, Tuzla, 2004.

2.       Vječite poruke, (Stotinu najčitanijih hutbi na rijasetovom web portalu), Novi Pazar, El-Kelimeh, 2013.

3.        Brdo milosti-pripovjetke-u pripremi za štampanje.

4.        Unser Gott und euer Gott ist ein (Naš Bog i vaš Bog je jedan) – u pripremi za štampanje.

SADRŽAJ

UBIRAČ I DONOSILAC PLODOVA IZ BOŽIJE KNJIGE I POSLANIKOVA ŽIVOTA          7

Predgovor…………………………………………………………………………………. 11

Allahova milost…………………………………………………………………………… 15

Bolest neslaganja……………………………………………………………………….. 19

Bože moj, povećaj mi znanje!……………………………………………………….. 23

Brige i teškoće i kako ih otkloniti (I dio)…………………………………………… 27

Brige i teškoće i kako ih otkloniti (II dio)………………………………………….. 31

Budimo požrtvovan؛……………………………………………………………………..    35

Budimo ustrajni………………………………………………………………………….. 39

Čista srca dočekajmo ramazan……………………………………………………… 44

Čistoća je pola vjere……………………………………………………………………. 48

Čovjek-AIlahov namjesnik na Zemlji……………………………………………….. 53

Čuvajmo našuvjeru …………………………………………………………………….. 57

Čuvajmo se svega što je loše……………………………………………………….. 61

Da li doista volimo Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem…………………….. 65

Da lije naša kuća islamska?…………………………………………………………. 70

Da li primamo pouku……………………………………………………………………. 74

Dan ašure…………………………………………………………………………………. 79

Doček mjeseca ramazana……………………………………………………………. 84

Džamije grade oni koji u Allaha vjeruju……………………………………………. 88

Džamijski bonton………………………………………………………………………… 92

Džemat, džamija, imam i džematski odbor………………………………………. 96

Emanet (povjerenje)………………………………………………………………….. 100

Fadileti učenja Kur’ana……………………………………………………………….. 104

Gdje je danas ummet Muhammeda, a.s…………………………………………. 109

Hadž, vrelo imana…………………………………………………………………….. 113

Halal i haram (I dio)…………………………………………………………………… 117

Halaliharam(lldio)……………………………………………………………………… 121

Halal i haram (III dio)…………………………………………………………………. 125

Halal i haram (IV dio)…………………………………………………………………. 129

Halal i haram (V dio)………………………………………………………………….. 133

Halal i haram (VI dio)…………………………………………………………………. 137

Idealan musliman……………………………………………………………………… 141

Iman se djelima dokazne……………………………………………………………. 145

Investirajmo ٧ našu djecu…………………………………………………………… 149

Isa, a.s., u islamu (I dio)…………………………………………………………….. 153

Isa, a.s., u islamu (II dio)……………………………………………………………. 157

Iskrenost………………………………………………………………………………… 161

Isra i Miradž(ldio)……………………………………………………………………….. 165

Isra i Miradž(lldio)………………………………………………………………………. 169

Kad hi ramazan cijelu godinu bio………………………………………………….. 173

Kada se Zemlja zatrese……………………………………………………………… 177

Kako dočekati i provesti ramazan…………………………………………………. 181

Kijamet- kroz suru El-Kijameh……………………………………………………… 185

Knjiga našihdjela………………………………………………………………………. 189

Kur’anje knjiga upute………………………………………………………………….. 194

Lađe spasa……………………………………………………………………………… 198

Lejletul-kadr…………………………………………………………………………….. 202

Licemjerstvo (I dio)……………………………………………………………………. 206

Licemjerstvo (II dio)…………………………………………………………………… 210

Ljubav prema džamijama……………………………………………………………. 214

Mali predznaci Sudnjeg dana……………………………………………………….. 217

Mjesec svih ibadeta…………………………………………………………………… 222

Mubarek dani mjeseca zul-hidžeta……………………………………………….. 226

Najuspješniji čovjek svih vremena………………………………………………… 230

Namaz, najljepši poklon Miradža (I dio)…………………………………………. 234

Namaz, najljepši poklon Miradža (II dio)………………………………………… 238

Naš odnos prema džamijama………………………………………………………. 243

Naše današnje stanje………………………………………………………………… 247

Nasljednici Dženneta Firdevs………………………………………………………. 251

Nedolična ljudska svojstva………………………………………………………….. 255

Mržnja……………………………………………………………………………………. 255

Nedolična ljudska svojstva………………………………………………………….. 259

Umišljenost……………………………………………………………………………… 259

Nemuslimanski običaji u svakodnevnom životu (I dio)………………………. 263

Nemuslimanski običaji u svakodnevnom životu (II dio)……………………… 267

Nemuslimanski običaji u svakodnevnom životu (III dio)…………………….. 271

Nemuslimanski običaji u svakodnevnom životu (IV dio)…………………….. 275

Nemuslimanski običaji u svakodnevnom životu (V dio)……………………… 279

Nemuslimanski običaji u svakodnevnom životu (VI dio)…………………….. 283

Nezadovoljstvo………………………………………………………………………… 287

0 Ijubavi prema dunjalučkim stvarima……………………………………………. 291

0 prolaznosti dunjaluka………………………………………………………………. 295

Obnovimo naše živote……………………………………………………………….. 299

Osjećamo li Allahovu milost u ramazanu?………………………………………. 304

Palestina, prošlost, sadašnjost i budućnost (I dio)……………………………. 308

Palestina, prošlost, sadašnjost i budućnost (II dio)…………………………… 312

Poruke sa Bedra……………………………………………………………………….. 317

Posebnosti mjeseca ramazana…………………………………………………….. 321

Promijenimo naše stanje…………………………………………………………….. 325

Promjena kible u mjesecu redžebu……………………………………………….. 330

Propisi o musafiru/putniku…………………………………………………………… 333

Poslavljanje Nove godine i oponašanje ne^slimana ………………..338

Prva hidžra u Abesiniju………………………………………………………………. 342

Ramazan, mjesec ummeta Muhammeda, a.s…………………………….346

Ramazanske poruke………………………………………………………………….. 350

Bajram sa Poslanikom, s.a.v.s…………………………………………………….. 354

Sedam stvari koje moramo učiniti…………………………………………………. 359

strahod islama………………………………………………………………………….. 362

Stranke i podjele ٧ islamu…………………………………………………………… 366

šejtanovi prijatelji i neprijatelji………………………………………………………. 370

Škrtost …………………………………………………………………………………… 374

Težimo ka višem………………………………………………………………………. 378

٧ susret mubarek ramazanu………………………………………………………… 383

Upoznajmo Poslanika milosti………………………………………………………. 386

Vratimo se Allahu……………………………………………………………………… 390

Vrijednost prvih deset dana zul-hidžeta…………………………………………. 394

Zatvorimo sva vrata šejtanu………………………………………………………… 398

Zbog čega hadž………………………………………………………………………… 402

Zekjat – obavezno davanje imućnih dio)………………………………………. 406

Zekjat – obavezno davanje imućnih (II dio)……………………………………… 410

Znak primljenog posta………………………………………………………………… 414

Znanje i rad po njemu………………………………………………………………… 418

Žena kao majka………………………………………………………………………… 422

DODATAK: Džumanska i bajramske hutbe na ara^^jeziku………425

Džumanska hutba……………………………………………………………………… 425

Kurban-bajramska hutba na arapskom jeziku …………………………….42و

Ramazansko-bajramska hutba…………………………………………………….. 432

BILJEŠKA O AUTORU………………………………………………………………. 435

Izdavač: El-Kelimeh, Novi Pazar 2013.

Cijena 20KM (10 eura)

Prodajna mreža El-Kelimeha:

Saradnici kod kojih se mogu naći izdanja El-Kelimeh: 

 

Sbrbija

El-Kelimeh, Novi Pazar, +381 20 334 020, 064 16 222 84, 064 889 1780, kelimeh@gmail.com

BiH

Visoko: 061 804 016, bhmisk@gmail.com

Kakanj: NTV Kakanj, 061 788 069, marketing@ntvic.ba

Travnik: Džamija Kalibunar, 061 763 884, sakac@hotmail.com

Srebrenik i okolina: 061  634 953

Tuzla:  Knjižara IZ, 061 423 320,  hrustan79@yahoo.com

Bihać:  061 770 170 fuad_baltic@live.com

Crna Gora

Ulcinj: +382 69 493 832, suad_ef@yahoo.com

Podgorica: +382 69 018 203

Rožaje:  +382 69 518 056, skenderovic@mail.com

Makedonija

Skoplje:  +389 77 632 187, +389 75 458 486, +389 70 652 906 dzevadhot@hotmail.com

Austrija

Beč: +43660 435 7348,plavi-pr@hotmail.com

Švicarska

Cirih: +41 79 640 1255, amko_ch@hotmail.com

Sengalen: +41 78 751 1691, +41 71 931 7023,

Arau: +41 76 603 1592, el_batar@hotmail.com

Njemačka

Manc: +49 17 676 477 777, e.ljajic@hotmail.de

USA

slatkisunet@hotmail.com

Australija

+61 412 190 997, sifet.omerovic@bigpond.com

+61 412 137 607, zijad_glamocic@hotmail.com

 

Akos.bA

Povezani članci