Vi ste ovdje
Home > Kultura i tradicija > Književni kutak > Prikaz knjige Muhameda Šemoskog „Okultizam, religija, politika“

Prikaz knjige Muhameda Šemoskog „Okultizam, religija, politika“

Iz recenzija knjige Muhameda Šemoskog  „Okultizam, religija, politika“

Rukopis autora Muhameda Šemoskog obima 168 stranica teksta (broj redova 28 – font 12, prored 1,5) pod naslovom „Okultizam, religija i politika“ predstavlja originalan autorski pokušaj da se jedna rijetko (u poratnom periodu) obrađivana tema u Bosni i Hercegovini ponudi čitaocu kako bi se upoznao sa materijom koja egzistira u svakodnevnici, koja se kritizira ili promovira tu među nama ili pred nama, a o kojoj veliki broj ljudi – pripadnika svih svjetonazora i konfesija ima sasvim skromna i posve nedostatna znanja i informacije.

Autor Šemoski je po vokaciji islamolog (ili kako bi zapadnjaci kazali islamski teolog) i vjerski službenik praktičar koji osjeća potrebu da se širokim slojevima vjernika ponudi znanje do kojeg je sam došao, ali uz dobro shvaćenu činjenicu da je okultizam, kojeg kritički promatra u realitetu lociran, koliko u tradiciji (u ljudskim glavama), toliko i u međusobnom prožimanju filozofije, religije i politike oslonjenih na interese određenih elita tradicijski orijentiranih, ali i elita suvremene interesne i političke orijentacije, posebno na podlozi interesa kapitalističkih klasa danas veoma razuđenog i razvijenog Zapada.

Autor Šemoski posve jasno ukazuje da monoteističke religije koje (u biti i na principima objava na kojima egzistiraju) nude čovjeku i društvu posebno važna moralna načela. Interesni ego kapitalizma međutim podupire i surogate ili tradicijski i ideološki gledano sporne vrijednosti, čime zamagljuje svakidašnjicu, obmanjuje obične ljude ili, pak, uvodi ne samo pojedince, već i cijele grupe u konflikte i jezikom vjernika rečeno GRIJEH. Otud držimo da je rukopis Muhameda Šemoskog informativan, poučan i nadsve koristan i vjerniku i ateisti, agnostiku i vjerniku sklonom natruhama naslijeđenim iz paganstva jer mu omogućava da bez posebnog truda upozna složenost života u vjeri, ali i života na rubu vjerovanja.

Budući da autor kao pripadnik islama baštini, naučava i tumači islamsko vjerovanje, a okultizam propušta kroz optiku islamskog dogmatika knjiga je od naročite koristi, prije svega, muslimanskom čitateljstvu, ali ne manje i kršćanima i svima koje sprega okultizma, religije i politike može zanimati. Stoga rukopis Muhameda Šemoskog pod naslovom „Okultizam, religija i politika“ svesrdno preporučujem da se objavi.

Prof. dr. Ismet Grbo, profesor emeritus

Izvod iz recenzije na djelo “Okultizam, religija i politika”

Sa zadovoljstvom sam pročitao rukopis i prvu verziju djela od mladog I perspektivnog autora mr. Muhameda Šemoskog.

Radi se o djelu pod veoma intrigantnim naslovom “Okultizam, religija i politika”,  koje je autor napisao i priredio za širu javnost. Koliko mi je poznato slično djelo nije pisano na našem jeziku.

Okultizam je, kako to i sam autor ističe, prisutan veoma dugo u historiji ljudskog roda. Na neki način pokušavao je biti alternativa monoteističkim, ali i drugim religijama. Fenomen okultizma dolazi do izražaja sve više u savremenom svijetu gdje se jedan broj ljudi ne zadovoljava materijalističkim niti monoteističkim učenjima i pogledima na svijet. Stoga je iznimno važno na naučan način objašnjavati ovaj fenomen te otkrivati veo tajnosti s kojim je nerijetko okultizam obavijen. S druge strane, monoteističke religije svijeta imaju sve više izazova u svojim objašnjenjima svijeta i savremenosti u dobu informatike, interneta, društvenih mreža i drugih posljedica modernizacije i globalizacije.

U svemu ovome dodatnu težinu istraživanja daje pitanje politike te korelacija koje ona ima s religijama, sektama ili okultizmom općenito. Nerijetko se u ovome kontekstu govori o raznim teorijama zavjere, koje su često posljedica fikcije i fantazije ali svakako da ima i onih pokreta koji pokušavaju uspostaviti određene vrste normativa u nekim društvima ili pak na globalnom planu, o čemu nas autor detaljnije upoznaje opisujući neke od njih. Stoga je pisanje o ovoj temu poželjno i, svakako, hvale vrijedno, te se nadam da će i ovo djelo biti doprinos i otvaranje ka izučavanjima navedenih fenomena u našoj publicistici.

Prof. dr. Esmir Halilović

Biografija

Muhamed Šemoski rođen je 21. januara 1978. godine od oca hafiza Salima i majke Esme u Makedonskom Brodu, R.S.Makedonija. Osnovnu školu „Stiv Naumov“ završio je u rodnom mjestu, a srednju teološku islamsku školu Medresu „Isa-beg“ završio je u Skoplju. Zatim je završio Fakultet islamskih nauka u Sarajevu. Diplomirao na temu: „Hafizi u Kičevu i kičevskoj okolici nakon Prvog svjetskog rata pa do danas“, te stekao zvanje profesora islamske teologije.

Magistrirao je na Fakultetu političkih nauka na Evropskom univerzitetu Brčko iz oblasti međunarodnih odnosa i diplomatije na temu: „Odnos islama prema okultizmu i okultnom“. Završio je i dvogodišnji program specijalističke edukacije iz psihologije i didaktike za specijalistički rad s djecom i omladinom, u organizaciji Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini. Trenutno je doktorant na interdisciplinarnim doktorskim studijama na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, s odobrenom temom od strane Senata Univerziteta za doktorsku disertaciju.

Od 2008. god. angažiran je kao vanjski saradnik u Medžlisu islamske zajednice u Sarajevu, kao stručni saradnik za odgoj i rad s djecom i mladima. U Centru za afirmaciju obrazovanja i kulture u Sarajevu, kako bi dao svoj doprinos mladima, u radionicama iz raznih naučnih oblasti volontira od 2013. god. Isto tako, član je i volonter u nekoliko udruženja građana koji u svom statutu imaju rad s djecom i omladinom iz oblasti nauke, kulture, ekologije, religije, duhovne muzike i sl. Objavio je knjigu Vrijednosti učenja Kur’ana, hafizi u Kičevu i kičevskoj okolici, Dobra knjiga, 2017, Sarajevo.  On je teolog, politolog, književnik, kolumnista, publicista te politički analitičar. Bio je učesnik na mnogim domaćim i međunarodnim naučnim konferencijama.  Oženjen je i otac je dvoje djece. Ima sina Mahira i kćerku Anidu.

Knjigu možete naručiti na email [email protected] ili preko broja mobitela 061 842 297.

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top