Načela bračnog života: Ljubav, požuda, zaljubljenost i ljubomora
Ukratko o knjizi
Knjiga “Načela bračnog života” obuhvata važna pitanja života u braku. Govori postepeno i tretira faze bračnog života, period za periodom, objašnjavajući najznačajnije propise koji se tiču: zaruke, bračnog ugovora, svadbenog veselja, seksualnog odnosa, trudnoće, višeženstva, uzajamnih prava supružnika, stvari koji kvare bračni život i ostalo što ćete imati priliku da pročitate na njenim stranicama.
Odlomak iz knjige
Ljubav, zaljubljenost i ljubomora
Ovo su tri riječi koje stanuju u ljudskim srcima i koje su često uzrok patnji i problema. I pored toga, nismo našli nekog ko je u svjetlu islama govorio o njima na potreban način, ili da je objasnio njihovo značenje, šeri- jatske granice, odnosno, kada čovjek sa njima i u njima prelazi te granice.
Možda je prepreka upuštanju u ovo polje sumnja ili pretpostavka da je govor o tome blizak izopačenosti i naklonosti bestidnosti ili bludu, što je greška. Ove tri riječi su vodeći motiv veze među ljudima i pokretač očuvanja dostojanstva, ugleda i čestitosti. Odlučio sam da ih posebno tretiram objašnjavajući njihove granice, anomalije, pozitivnosti i negativnosti.
Ljubav
Ljubav je osjećanje naklonosti, odnosno, težnja srca ka voljenoj osobi. Ljubav je posljedica osjećanja srca, a ne spoljašnjih organa. Brak neće biti sretan ako nije proistekao iz ljubavi među supružnicima. Ključ ljubavi je poznavanje osobe, a ostvaruje se kroz viđenje djevojke, na šta je podsticao i Poslanik, s.a.v.s., kada je govorio onome koji je odlučio stupiti u brak da vidi djevojku koju želi zaprositi, kako bi osjetio ljubav, sklad i harmoniju. To smo objasnili u prethodnom poglavlju.
Imam Ahmed i En-Nesai prenose od El-Mugirea ibn Šu’bea, r.a., da je rekao: „Zaručio sam djevojku, pa me je Poslanik, s.a.v.s, upitao: ‘Da li si je vidio?’ Odgovorio sam: ‘Ne.’, a on mi je rekao: ‘Vidi je da bi među vama bilo ljubavi i sklada.’“
Znamo da mnogi ljudi, posebno mladići i djevojke, izbjegavaju govoriti o ljubavi, smatraju to zabranjenim, osjećaju kompleks grijeha. Neki čak smatraju da su, ako srce osjeti simpatiju prema nekom, učinili grijeh. Istina je da kod takvih postoji zbrka u razumijevanju ljubavi i ostalog što proističe iz veze čovjeka i žene. Ko ljubav vidi kao grijeh, on je ljubav spoznao od razvratnika i raz- vratnica koji međusobno stupaju u nezakonite odnose, zajedno sjede do dugo u noć, igraju se i zabavljaju, piju razne napitke čak čine i blud pod geslom ljubavi. Zato mnogi misle da se ljubav ostvaruje jedino na takav način. A stvarnost nije takva, već potpuno suprotna.
Ljubav, odnosno simpatija čovjeka prema ženi i žene prema čovjeku, jedna je od strasti kojom je Uzvišeni Allah uljepšao ljubav ljudima, učinivši strast onim što privlači ljudsko srce, kako Uzvišeni kaže: Ljudima se čini da je lijepo samo ono za čim žude: žene, sinovi… (Ali Imran, 14)
Allah je ljudima uljepšao strasti i oni teže njihovom zadovoljenju. Ovo potvrđuje i hadis Poslanika, s.a.v.s: „Ono što mi je učinjeno dragim od ovosvjetskih blago- dati su žene i mirisi, a u namazu je moj smiraj i radost.“ (Hadis prenose Ahmed, Nesai, Hakim i Bejheki) Da nije uzajamne ljubavi između čovjeka i žene, ne bi bilo ni braka, potomstva ni porodice. Međutim, Allah nije uspostavio uzajamnu ljubav između čovjeka i žene kako bi se među njima događali zabranjeni odnosi, već da se među njima uspostavi zakonska (šerijatska bračna veza), kako se prenosi u hadisu Ibn Madžea od Abdullaha ibn Abbasa, r.a., koji je rekao: „Allahov Poslanik, s.a.v.s, veli: ‘Za dvoje zaljubljenih nema boljeg rješenja od braka.’“
Da bi se musliman klonio puteva poroka, Allah je naredio, prvo: da obara pogled, jer je pogled ključ srca. Allah je zabranio sve što vodi smutnji i poroku, kao što su osamljivanje, međusobna bliskost, rukovanje, jer su to stvari koje uzrokuju buđenje simpatija i osjećanja. Kada srce izlije svoja osjećanja i simpatije, teško je ukrotiti ih, osim onome kome se Allah smiluje. Rezime rečenog je da se čovjeku ne zamjeraju osjećanja, već odgovornost za postupke koji su doveli do toga, posebno ako su bili zabranjeni i nedozvoljeni, kao npr., kada žena i čovjek razmijene poglede, ili se osame, ili sjednu jedno sa drugim koketirajući, pa njihova srca osjete uzajamnu ljubav i simpatiju, oni neće biti odgovorni zbog probuđenih osjećanja srca, jer čovjek nije u stanju imati vlast nad srcem, ali bit će odgovorni za postupak koji ih je doveo do ljubavi, bit će odgovorni i za svaki haram koji su počinili nakon toga.
Što se tiče čiste (čedne) ljubavi, u njoj nema grijeha. Neki alimi, kao što je Sujuti, spominju da neporočni prekomjerni zaljubljenik koji krije svoju ljubav ima nagradu za to, o čemu će biti riječi u narednom poglavlju. Konačno, potpuni spas je u udaljavanju od svih potencijalnih uzroka koji ljudsko srce navode da upadne u zamke ljubavi i tako čovjeka izloži različitim opasnostima i izazovima, a malobrojni su oni koji se spase.
akos.ba