Kakvog načelnika i vijećnike trebamo?
Pred nama su lokalni izbori. Mi kao vjernici svjesni smo činjenice da je islam regulisao svaki segment našeg života, pa tako i ovaj društveni, koji je vezan za politički aktivizam građana, u kojem isti sebi biraju predstavnike i predvodnike zajednice.
Na osnovu onoga što smo mogli čuti od građana u nekom proteklom periodu, neke općine i lokalne zajednice imale su divne vijećnike i divne načelnike, ali bilo je i onih općina gdje je bio prisutan vrlo loš društveni aktivizam izabranih načelnika i vijećnika, te je iste, uistinu, na ovim izborima potrebno mijenjati.
Određeni načelnici bili su u službi samo jednog dijela građana dok su druge potpuno ignorisati i stavljali na marginu. Ovakav vid nepoštenog odnosa prema svojim sugrađanima posebno je bio vidljiv u nekim provincijskim lokalnim zajednicama. Jedni te isti ljudi, po više puta dobijali su razne donacije, koje su najčešće prodavali, a da za to uopće nisu bili sankcionirani na bilo koji način.
Tome su počesto kumovali, pored načelnika, i razni općinski službenici zaduženi za ovaj sektor. Bahatost u ponašanju, neodgovornost u radu, i opći javašluk samo su neke od odlika određenih općinskih službenika, načelnika i općinskih vijećnika. Ništa im nije bilo sveto. Vrlo brzo su mijenjali svoje stavove, mišljenja i odluke. Bez ikakve društvene strategije i vizije.
Najveću opasnost vidjeli su u mladim, obrazovanim i perspektivnim insanima koje su maksimalno degradirali, zapostavljali i šikanirali, na svoj dobro uhodani način.
Eh, islam, kao vjera odgovornosti, jednakosti i pravičnosti, apsolutno ne dozvoljava ovakvo ponašanje. U doba prvih generacija muslimana birali su se oni koji su bili i najdosljedniji vjernici i najdosljednici ljudi.
Nije bilo mjesta neodgovornim, nepoštenim i egoističnim ljenčugama koji ne žele nikome podnositi račun za ono što rade.
Historija islama nam govori o zadivljujućim primjerima časnih, poštenih, radinih i dostojanstvenih predvodnika koji su u svakom trenutku bili dostupni svim građanima i koji su brinuli o potrebama onih kojima su nadređeni.
Veličanstveni su primjeri pravde halife Omera, te njegovog imenjaka ibni ‘Abdul-‘aziza, ali i mnogih drugih.
Islam od nas traži da za svoje predvodnike i predstavnike biramo one koji su bogobojazni, pošteni i pravedni. Onaj koji se boji Uzvišenog Gospodara nikada svoj preuzeti emanet neće zloupotrijebiti. Vjernicima je poštenje, jednakost među ljudima i pravednost, na prvom mjestu.
Vjernik brine o potrebama svih onih kojima je ”pastir” i za koje je zadužen. Njega ne interesuju ovodunjalučke podjele i lični ljudski hirovi. Vjernik svakog sugrađanina gleda sa poštovanjem i prema svima se odnosi korektno i pravedno, bez obzira na njegova vjerska, nacionalna, mezhepska ili stranačka ubjeđenja.
Vjernik se plaši da kome ne učini nepravdu i da koga slučajno, ne daj Bože, ne zakine. Zna da će za svaku sitnicu odgovarati, te je stoga jako oprezan i pažljiv u onome što radi, a što su mu građani svojim glasom dali u amanet.
Zato, izađimo na predstojeće izbore i podržimo mlade, obrazovane, odgovorne, poštene i rada željne kandidate, koji će sutra biti u službi građana i koji će vas uvažavati i poštivati bez obzira na sve eventualne različitosti koje nas katkada razdvajaju.
Bog nas je stvorio sa određenim različitostima, ali nam je svima naredio prevednost u postupanju, ne dozvolivši da bilo čije pravo uzmemo, uzurpiramo ili bilo koga, bilo kada ponizimo.
Uzvišeni traži da se svačije pravo poštuje. Izađite na izbore i u svojim lokalnim zajednicama izaberite perspektivne, obrazovane, vrijedne i čestite osobe. Neka vas Allah Uzvišeni pomogne u tom izboru!
Za Akos.ba piše: Admir Iković