Ekonomija

Kako je rastao AS Group: Od porodične firme do regionalnog giganta 

Kompanija je ovaj put prošla uglavnom zahvaljujući akvizicijama, odnosno preuzimanju kompanija koje je potom razvijala i čije je brendove jačala i otvarala im nova tržišta.

Jedan od ključnih momenata desio se prije tačno deset godina, kada AS Group preuzima kompaniju Kent u Visokom. Riječ je o prvoj akviziciji u kojoj je jedan domaći proizvođač kupio stranu firmu. Akvizicija je okončana 22. jula 2007., i tada je to odjeknulo kao senzacija.

Mi smo tada bili u svojevrsnoj ekspanziji sa našim konditorskim programom, a Kent Elit je na neki način stajao na putu našeg razvoja. Sudeći po tome kako se situacija dalje razvijala na tržištu, akvizicija se pokazala kao pun pogodak, kazao je nedavno Mirsad Omić direktor prodaje AS d.o.o., firme koja je tada provela proces kupovine ove turske tvornice keksa sa njenim pogonima u Visokom.

AS je nastavio ulagati u Kent koji je danas superuspješna kompanija čiji se proizvodi mogu kupiti na tržištima 29 zemalja svijeta.

Drugi ključni momenat dešava se tri godine kasnije, kada AS preuzima visočki Vispak, što je bila jedna od najznačajnijih akvizicija u sektoru proizvodnje hrane u Bosni i Hercegovini.

Prije preuzimanja, Vispak je imao godišnji prihod od 18 miliona KM, ali nakon toga doživljava pravu renesansu, pa je prošlu godinu završio sa oko 45 miliona KM realizacije.

AS Group 2013. godine preuzima vodu Oaza, od koje također pravi veliki domaći brend, a potom slijedi još jedna prelomna godina, 2014., kada tešanjska firma preuzima sarajevske gigante Klas i Sprind, kao i Mlin i pekare Ljubače i time definitivno postaje lider u proizvodnji hrane na domaćem tržištu.

Kada se bude gledalo iz buduće perspektive, 2017. godina također će biti označena kao jedna od prelomnih u sudbini kompanije AS.

Najprije je početkom godine AS Group, posredstvom svoje firme AC Food, kupio trećinu postrojenja Agrokomerca. Tada je za 3,05 miliona KM kupljena tvornica stočne hrane, pogoni za preradu voća i povrća i skladišni prostor. Početkom juna AC Food je preuzeo i proizvodnju Agrokomercovog brenda Tops, i odmah počeo s izvozom na nova tržišta, poput recimo iračkog.

Prošlog mjeseca je AS Group dao najbolju ponudu od 4,4 miliona KM za drugi dio Agrokomerca, koji čine mesna industrija, hladnjače i skladišta, i prema svemu sudeći će preuzeti i ovaj dio firme.

Iz kompanije AC Food najavljivali su da imaju strateški plan za čitav Agrokomerc, te da će ga realizirati dio po dio.

Vodeći lanac knjižara

Imovina Agrokomerca, koja se prodaje u fazama, proteže se na ogromnom kompleksu veličine 270 dunuma u naselju Polje u Velikoj Kladuši.

Osim toga, AS je, preko Vispaka, na Sarajevskoj berzi u avgustu preuzeo 48,8 posto dionica kompanije Svjetlostkomerc, i izrazio namjeru da preuzme i ostale dionice.

Svjetlostkomerc d.d. Sarajevo vodeći je bh. maloprodajni lanac specijaliziran za prodaju knjiga, udžbenika, školskog pribora, darovne galanterije i kancelarijskog materijala.

Odmah je počelo širenje mreže i otvorene su dvije nove knjižare – u Visokom i Tešnju.

Na kraju, može se zaključiti da je ključ uspjeha AS Groupa bio u tome što se konstantno širio, ali su sve akvizicije bile odmjerene i dobro promišljene, odnosno grizao je tačno onoliko koliko može progutati.

Osim toga, sve kompanije koje je preuzimao dalje je razvijao i u njih ulagao, otvarajući nova tržišta i nova radna mjesta. Nema sumnje da će tako biti i s Agrokomercom i ostalim eventualnim akvizicijama koje će doći u budućnosti.

(Autor: BiznisInfo)

 

Povezani članci