Vi ste ovdje
Home > Magazin > Kulinarstvo > Hrana od koje smo gladni

Hrana od koje smo gladni

Tijelo oslobađa inzulin kako bi pomogao da šećer dospije do ćelija. Kad se apsorbira, iznenada se vraća na normalu ili se spušta i niže, što izaziva glad.

Kroasani

Image result for kroasaniPahuljasti i masni, savršeni su spoj s jutarnjom kafom. Ali, vrlo nisko su na ljestvici hrane od koje se osjećamo sito. U njima nema ničega što je dobro za nas, napunjeni su industrijskim džemom i napravljeni od masnog, bijelog brašna. To nam daje puno kalorija, a osjećaj sitosti gotovo da i nemamo. Ako želimo doručak koji će nas držati sitim do ručka, jaje i pecivo od cijelog zrna je prva stvar.

Jogurt s niskim udjelom masnoće

Image result for jogurtŠto više žvačemo hranu, to smo od nje sve sitiji. Prema ovome, jogurtu se ne piše dobro. A varijante jogurta s niskim udjelom masnoće često sadrže zaslađivače, koji podižu naš šećer u krvi, bez da nam da osjećaj sitnosti. Pokušajte s običnim, punomasnim jogurtom u koji ćete staviti cjelovite žitarice, svježe bobičasto voće ili chia sjemenke. Sve ovo sadrži dosta vlakana, više žvakanja i više sitosti.

Muffini

Jeste li se ikada zapitali kakva je razlika pojesti muffin kao doručak ili kao desert? U smislu prehrane, nema puno razlike. Puni su rafiniranog bijelog brašna, šećera i masnoća tj. pakovani na savršen način s puno kalorija bez zadovoljenja naše gladi. I ipak, to što nije torta, ne opravdava da se može jesti za doručak.

Bijela riža

Image result for Bijela rižaMože podići i zatim oboriti šećer u krvi, što nas opet brzo čini gladnim. Umjesto toga, treba odabrati basmati rižu ili smeđu rižu. Ove vrste ne uzrokuju podizanje i spuštanje šećera, ali opet ne bi trebali pretjerivati.

Bjelanci

Ako bacite narančasto-žutu dobrotu usred jajeta kako bi izgubili kalorije, nećete se baš najesti. To je zato što je žumanjak “cjeloviti protein” iz prirode i koji pomaže stvaranje aminokiselina koje naše tijelo koristi za izgradnju ćelija. Nedavna istraživanja pokazuju da količina zasićenih masnoća i kolesterola u cijelom jajetu nisu loša za nas.

Žitarice s umjetnim sladilima

Oni vrebaju u nekim žitaricama, posebno u onima s oznakom “smanjen šećer”. Umjetno zaslađena hrana može uticati na šećer u krvi i zapravo nas činiti još gladnijim. To se dešava jer dobijemo slatki okus bez kalorija, a naše tijelo traži te kalorije.

Voćni sok

Image result for vocni sokNema vlakana u cijeđenim plodovima o bilo kojem voću da je riječ, što je razlog da kada jedemo cijele jabuke i grožđe osjećamo se puni i usporimo protok šećera u krvotoku. Bez vlakana, šećer u krvi može brzo skočiti i onda se srušiti i učiniti nas gladnima.

Bijeli hljeb

Image result for Bijeli hljebNema vlakana ili hranjivih sastojaka bez cjelovitih žitarica koje nas čine sitima. Ovdje je jednostavno rješenje: Umjesto bijelog brašna trebamo koristit brašno od cjelovitog zrna. Ili kupiti takvo. Na tržištu ima puno vrsta koje možemo izabrati – hljeb od cijelog zrna pšenice, ražev, graham, hljeb od više zrna… Pokušajte nekoliko i pronađite za sebe najukusniju vrstu.

Pomfrit

Jedna od prehrambenih činjenica je da ako ispečete ili skuhate krompire, zadovoljit ćete glad njima nego većinom hrane na planeti. Ali ako ga pržite u ulju i dobro posolite, gube veći dio svoje moći. I obično imaju više masti i soli nego obični krompir.

Krofna

To je šećerna bomba u kojoj se krije gomila kalorija. Bijelo brašno brzo se razgrađuje u šećer, a glazura još tome doprinosi, i dolazi do naglog skoka šećera u krvi, da bi odmah poslije naglo i pao. Kombinirajte to s gotovo nula hranjive vrijednosti i opet ćete biti gladni vrlo brzo.

Gazirana pića

Istraživanje je jasno: ljudi koji piju gazirana pića dobivaju više kalorija u jednom danu. Naučnici misle da to može biti zato što nas čine gladnijima ili što nas ne zasite. Druga teorija je da šećer u gaziranim pićima stvara nam potrebu za još šećera.

Hipokrat

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top