Halal turizam – put do okruženja blagonaklonog prema muslimanima
Obzirom da nema određene definicije halal turizma, to se uglavnom smatra turističkim proizvodom koji osigurava usluge gostoprimstva koje su u skladu s šerijatskim zakonom. Primjera radi, halal hoteli ne služe alkoholna pića, nude halal-certifikate za hranu, wellness pogodnosti za žene, prostorije za molitvu i uglavnom muslimanski ljubazno okruženje. Međutim, mnogi se hoteli širom svijeta mogu smatrati prikladnim za muslimane kad se definiciji halal turizma doda da je muslimanski ljubazan. Argumenti da su luksuzni londonski Lord Milner ili Holiday Villa lanac hotela odlikovani znakom okretanja prema Kibli (molitva) u hotelskim sobama se takođe mogu smatrati bitnim aspektom ovog rastućeg tržišta. Mnogi hoteli zbog tog trenda sve više prilagođavaju ovakve usluge svojim muslimanskim gostima. Tokom ramazana je poznati austrijski Sacher Hotel u Beču obezbjeđivao molitvene pogodnosti i posebne obroke prije svitanja i poslije zalaska sunca.
Suradnja na muslimanskim destinacijama
Kako raste broj imućnijih muslimana u zemljama većinsko-muslimanskog stanovništva, ali i Zapadne Europe i Amerike, tako raste i mogućnost da halal turizam postane veliki biznis. Svjetska turistička tržišta kao što su Turska, Malezija, oblast Zaljeva, Singapur i Indonezija već iskazuju veliko interesovanje za pogodnostima i smještajem sa “muslim-friendly” okruženjem. U 2005. godini je više od 150.000 turista putovalo sa Bliskog Istoka u Maleziju, a 2007. godine je procjenjeno da je 250.000 ljudi izabralo svoja odredišta samo na osnovu pogodnosti certifikata halal hrane. Još jedan primjer je Dubaiji gdje je nekoliko hotelskih grupa najavilo razvoj hotelskih lanaca koji su u skladu sa šerijatskim zakonom. Almulla Hospitality je na pragu otvaranja 150 halal hotela do 2015. godine, ne samo na Bliskom Istoku, već i u Europi i Sjevernoj Americi. Nadalje, lanac hotela Jawhara u Dubaiju ima u cilju izgradnju 25 šerijatski usklađenih hotela u bliskoj budućnosti.
Mnogi se hoteli širom svijeta mogu smatrati prikladnim za muslimane ako se definiciji halal turizma doda da su muslim-friendly
Njihovi hoteli ulažu i 2,5 % njihove neto zarade na zekat- obavezno islamsko izdvajanje za dobrotvorne svrhe.
Interes se širi i izvan kompanija u muslimanskim zemljama. Kempinski sa sjedištem u Cirihu- najstariji luksuzni lanac hotela u Europi će u suradnji s islamskom kompanijom Guidance Financial Group izgraditi oko 30 hotela do 2015. godine. Pod nazivom Shazate njihovi kapaciteti će biti otvoreni u Sjevernoj Africi, zaljevskom regionu i Evropi.
Best Western, najveći svjetski lanac hotela već nudi halal hotele u Maleziji, Bahreinu i Omanu, a namjeravaju otvoriti još hotela tokom narednih godina. Rezidor Hotel Group sa sjedištem u Briselu koji upravlja brendovima kao što su Radisson Blu i Park Inn je procijenio da će šerijatski usklađeno tržište porasti za 20% godišnje tokom idućih 10 godina. Dok je Južna Afrika vršila pripreme za FIFA Svjetsko prvenstvo 2010. godine, novi luksuzni halal hotel Coral International Cape Town je bio spreman da ugosti muslimanske fudbalske navijače. Južni grad je bio domaćin nedavnih utakmica Engleske i Alžira, Kameruna i Holandije ijednim polufinalom u iščekivanju.
Hotelski službenik za odnose s javnošću Cindy Valentine kaže: ”Naš cilj je osigurati sigurnije okruženje našim klijentima dok nalazimo put ka novim tržištima.Ostajemo dosljedni svojim temeljnim vrijednostima poštenja, integriteta i poštovanja prema lokalnim običajima i ljudima.”
Hadždžski turizam
Najbitniji segment islamskog turizma još uvijek je obavezno, jednoživotno hodočašće Mekke u Saudijskoj Arabiji koje košta nekoliko milijardi američkih dolara godišnje. Industrija gostoljubivosti je u ogromnom usponu tamo, pošto se Mekka potpuno rekonstruisala tokom zadnjih nekoliko godina. Zbog prostorne ograničenosti su čak uklonjeni i veliki brežuljci u cilju proširenja kompleksa Velike Džamije. Jedan od predsjedavajućih novo-kreirane Al-Harameen fondacije koja ulaže u industriju gostoljubivosti Tan Sri Ayub kaže: ”Opskrbu prvoklasnim i profinjenim smještajem, ugodnostima i odgovarajućom infrastrukturom u Meki i Medini smatramo velikim ali i početnim tržištem.”
Taj napredak ipak pokazuje kako ovo veliko i netaknuto tržište polahko ali sigurno gubi loše karakteristike. To ipak stoji u potpunoj suprotnosti sa rastućom islamofobijom u Europi i na Zapadu gdje se u mnogim zemljama raspravlja o zabranama nikaba s povećanim neprijateljskim stavom prema muslimanima. Ako se ovi trendovi nastave, zemlje poput Francuske koja je jedna od najpopularnijih destinacija arapskih turista do sada će morati uzeti u obzir uticaj masivnih gubitaka turista s Bliskog Istoka. Do tada ostaje pitanje vremena da se ispita da li halal turizam može ostvariti veliku ulogu među turističkim industrijama širom svijeta.
Autor: Karim Saad
Izvor: onislam.net
Za Akos.bA preveo: Mirza Delibašić