Islamske temeU Fokusu

Gog, Magog i ahiri-zeman

U kršćanstvu se navodi da je Magog bio Nojev unuk. Poznato je da je potop uslijedio nakon silnog razvrata Nojeva naroda. Mnogobrojni su bili slučajevi istospolnih prekršaja kao i prevara uz mnoge druge izopačenosti naroda. Tako i za Nojevu ženu se pominje u Kur’anu, zapravo, pomen je o njegovom sinu koji nije htio na lađu spasa, pa Noje zamoli Gospodara da ga spasi i reče da je to njegov sin, njegov porod. Gospodar mu je odgovorio da je on izrod nevaljala čina.

قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ ۖ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ ۖ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۖ إِنِّي أَعِظُكَ أَن تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

„O Nuhu, on nije čeljade tvoje – reče – on je čin nevaljala djela, zato ne moli za ono o čemu nemaš znanje! Savjetujem ti da ne budeš od neukih.“ (Hud, 46.)

Gog Magoga kršćanstvo pominje kao kralja zemlje koja se nalazila u Evropi i sjevernoj Aziji. Navode da će ovi napasti Izrael i biti uništeni od samog Boga, a mjeseci će potrajati dok se svi mrtvi ne pokopaju. I kako u kršćanstvu, tako i impozantan broj islamskih učenjaka je kroz historiju pominjao određene nacije koje bi moglo biti da su baš oni Gog i Magog. Slučaj je to i današnjeg vremena, ljudi streme nepoznatom nastojeći da spoznaju i daju dokazane činjenice. S druge strane naš Gospodar vješto čuva znake posljednjeg vremena, vodeći i održavajući smijer događaja zapisanih u Levhi-mahfuz još prije Postanka. Toliko začuđujuće, da razmišljanje o tomu može te odvesti do zaključka da jedino preostalo je puhanje u Sur, odnosno konačni Čas. A može biti i da su još uvijek Gog i Magog apsolutna nepoznanica.

Kršćani i jevreji, prilično su složni po pitanju Goga i Magoga, no nisu po pitanju Mesije. Što se pak očekivanog Mesije tiče, tu istu stranu imaju kršćani i muslimani, očekujući ponovni povratak Isa a.s. (Isusa), dok jevreji očekuju da Mesija bude rođen od oca i majke jevrejke. Islam njihovog Mesiju vidi kao Dedždžala, nenadmašnog prevaranta sa očaravajućim moćima koga će naposlijetku ubiti Isa a.s.

Po mome islamskom poimanju, Gog i Magog će svakako poći i doći u Svetu zemlju i da, Bog će ih uništiti, no ono što kršćanski učenjaci tabire i kroz redke njihove se nazire, da će Gog i Magog napasti izraelćane je apsolutno pogrešno. Oni su im zapravo utrli put povratka u Palestinu i pomogli ih da osnuju nepravednu zločinačku državu Izrael. Gog i Magog su prijatelji Izraela. Možda čak i reći da su izraelćani ili Gog ili Magog.

U Kur’anu se ističe i pomen karakteristika Goga i Magoga, što predstavlja prednost u odnosu na teologiju kršćanstva gdje stoji pomen da su vješti borci, kur’anski opis daje čistu smjernicu pomoću koje se lahko može upratiti odakle dolaze, ukoliko se usudimo reći da su prokopali branu koju je Zulkarnejn podigao, a stoji: قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَن تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدًّا

„O Zulkarnejn – rekoše oni – Je’džudž i Me’džudž zaista čine nered po Zemlji, pa hoćeš li da između nas i njih zid podigneš, mi ćemo te za to nagraditi.“ (El-Kehf, 94.)

Šta je red, a šta nered? Ako pod red smatraš i opravdavaš homoseksualizam, veću vrijednost života djeteta jedne nacije nad djetetom druge nacije, opravdavaš razgolićavanje navodeći uz to da su takvi i takve viših moralnih standarda od čednih, napadaš one koji ti čitaju božiju riječ nazivajući ih ekstremnima kao da su oni osmislili te riječi koje vam kazuju i mnogo drugoga, onda su tvoje oči više za naslov poput ‘I vrag nosi Pradu’.

Nered na Zemlji predstavlja supsrotstavljanje i inat božijim zakonitostima utkanim u prirodni slijed. Odobravanje a posebice naređivanje i činjenje suprotnog prirodnom zakonu i selekciji, blago rečeno je bogohuljenje.

Svijet je omađijan Zapadom i njihovom kulturom, čak i ovakvi poput mene koji misle da bolje vide stvarno lice koje se vješto krije ispod. ‘Rahatluk Bogom dat’, iz mnogih usta se čulo, ali i uslijedilo popraćenom izjavom ‘i opet narod ne zadovoljan’. Jaka je to strategija, milenijima usavršavana, djelotvorna pri upravljanju masama kao i pojedincima, držati i održati čovjeka na uzdama, samo mu daj toliko da može ako hoće uživati, ne više, i mnoge si pridobio uza se, a ujedno ih od srca njihova odvojio.

Brojne hadiske naznake, kazujući o posljednjem vremenu, ističu pojavu goleme smutnje, nereda i nesklada na Zemlji uz hirovitu degradaciju moralnih i srčano-duševnih standarda i kvaliteta.

S druge strane, Kur’an, od samog početka objavljivanja, ili drugim riječima, od korice do korice, moglo bi se reći da mu je glavni fokus čovjekovo duševno, moralno i vjersko uzdizanje. Te shodno svim aktuelnostima, bar oni koji još u potpunosti nisu izgubili potrebu oslonca na Gospodara, neka što egzaktnije usklade svoje životne navike sa kur’anskim savjetima.

Vraćajući se tematici Goga i Magoga, svrsishodno bi bilo pokušati vam objasniti lično ubjeđenje istaknuto u gornjim navodima da su upravo Gog i Magog utrli, odnosno potpomogli jevreje da se počnu vraćati u Palestinu, sada već Izrael. Ubjeđenje je utemeljeno na kur’anskom tekstu i logici odnosno razumijevanju teksta, a začetak stava vodi do trinidadskog islamskog učenjaka Imran N. Hosein s čijim stavom po ovom pitanju se  u potpunosti slažem, te u glavnom objašnjenje je približan transkript njegove vizije.

وَحَرَامٌ عَلَىٰ قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا أَنَّهُمْ لَا يَرْجِعُونَ () حَتَّىٰ إِذَا فُتِحَتْ يَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُم مِّن كُلِّ حَدَبٍ يَنسِلُونَ

Arapski tekst kur’anskog odnosno kur’anskih ajeta iz sure El-Enbija (95. i 96.) ako čitate Korkutov prevod značenje je slijedeće: “A ne zamislivo je da se stanovnici bilo kojeg naselja koje smo Mi uništili neće Nama vratiti. I kada se otvore Je’džudž i Me’džudž i kada se ljudi budu niz sve strmine žurno spuštali.“ (El-Enbija, 95. i 96.) Iz ovakva prevoda sigurno ne možete ni naslutiti, niti uvidjeti vezu između Goga i Magoga pomenutih u ajetu i uništenog mjesta odnosno Jerusalema (Palestina). Potražite sami i neke druge prevode, a onima koji poznaju arapski jezik dovoljno bi bilo reći da čitaju ova dva ajeta kao jedan i razumjet će. Engleski prevod Sahih international je kako slijedi: „And there is a prohibition upon (the people of) a city which We have destroyed that they will (ever) return. Until when (the dam of) Gog and Magog has been opened and they, from every elevation, descend. Sada značenje ovoga: „I tu je zabrana (narodu) grada kojega smo Mi uništili da se (nikada/zaista) neće u nj. vratiti. Sve dok (brana) Goga i Magoga se otvori pa oni, sa svake uzvisine, nahrle.“

Usudit ću se reći da u drugom ajetu gdje se spominje „oni, sa svake uzvisine, nahrle“ u kontekstu kada čitate ova dva ajeta kao jedan se odnosi na narod iz prvog ajeta kojemu je zabranjen povratak u uništeno mjesto. Većina islamskih učenjaka kaže da se to odosi na Gog i Magog.

Dakle, postoji uništeni grad, mjesto, te narod kojemu je zabranjeno se vratiti u to mjesto sve dok Gog i Magog ne budu pušteni. Imaran navodi da dostatan broj islamskih učenjaka pomenuto uništeno mjesto smatraju da je to Jerusalem, a narod koji je odatle protjeran jesu izraelćani. Te vezujući značenja ova dva kur’anska ajeta izraelćani se neće moći vratiti u zemlju odakle su protjerani i ozvaničiti ju svojom sve dok ne bude probijena brana koju je izgradio Zulkarjnejn i Gog  i Magog ne izađu. Činjenica je da na svjetskim mapama nema više Palestine, a ima izrael na istom tom području gdje je nekad pisalo Palestine. Od Palestine su ostala samo dva komadića poznati kao Pojas Gaze i okupirana Zapadna obala, doslovno se ovako nazivaju. Sve upućuje na to da su izraelćani se vratili i ozvaničili svojim u Kur’anu pomenuto ‘grad kojeg smo Mi uništili’, a to na dalje upućuje i da su Gog i Magog odavno pušteni.

Emevijske i abasijske halife slale su čak ekspedicije da traže Zulkarnejnovu branu, a u radu Johann Heissa – The multiple Uses of an Enemy: Gog, Magog and the „Two-Horned One“, navodi se da je halifa Al-Watik usnio da je brana Goga i Magoga otvorena a potom je poslao ekspediciju da ispitaju stanje brane. Iz ovih navoda se čak daje naznaka i da su pomenuti znali gdje je brana. I da nisu znali, do danas bi ju uz silnu tehnologiju, satelite, rasprostranjene široko-sežne ekspedicije, otkrili da stoji oduspravna.

قَالَ هَٰذَا رَحْمَةٌ مِّن رَّبِّي ۖ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ رَبِّي جَعَلَهُ دَكَّاءَ ۖ وَكَانَ وَعْدُ رَبِّي حَقًّا

„(Zulkarnejn) reče: ovo je milost moga Gospodara. A kada obećanje moga Gospodara dođe, On će ju (branu) sa zemljom sravniti. A svako je obećanje moga Gospodara uvijek bilo istinito!“ (El-Kehf, 98.)

Moguće, da bi se došlo do interesantnih pa čak i iznenađujućih novih i drugačijih zaključaka po pitanju Goga i Magoga kada bi se pošlo u novo naučno-religijsko istraživanje pod hipotezom da su Osmanlije poznavale tačnu lokaciju Zulkarnejnove brane i narod/e iza brane.

Užasan nered i smutnja šire se Zemljom, a kada se tako što dešava ljudskim činom, Allah daje opomene a potom i strahovite kazne.

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

„Metež se pojavio i na kopnu i moru zbog onoga što ljudske ruke počiniše da bi im dao da okuse kazne (posljedice) zbog djela njihovih ne bi li se povratili (pravednosti).“ (Er-Rum, 41.)

Ono što vidimo po svojim usjevima (a sigurno bismo to još i bolje uvidjeli da izostavimo upotrebu GMO), učestalim i iznenađujuće jakim zemljotresima, poplavama i drugim intrigantnim promjenama u prirodnom slijedu, bez dileme ukazuje na opomenu koja se na žalost zanemaruje. Ono što slijedi svakako će biti destruktivnije, pa i oni koji misle da će ih zaobići shvatit će kako su sami sebe zavarali, a nije li i Karun to u trenu propasti svoje shvatio?!

فَخَرَجَ عَلَىٰ قَوْمِهِ فِي زِينَتِهِ ۖ قَالَ الَّذِينَ يُرِيدُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا يَا لَيْتَ لَنَا مِثْلَ مَا أُوتِيَ قَارُونُ إِنَّهُ لَذُو حَظٍّ عَظِيمٍ () وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَيْلَكُمْ ثَوَابُ اللَّهِ خَيْرٌ لِّمَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا وَلَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الصَّابِرُونَ () فَخَسَفْنَا بِهِ وَبِدَارِهِ الْأَرْضَ فَمَا كَانَ لَهُ مِن فِئَةٍ يَنصُرُونَهُ مِن دُونِ اللَّهِ وَمَا كَانَ مِنَ الْمُنتَصِرِينَ () وَأَصْبَحَ الَّذِينَ تَمَنَّوْا مَكَانَهُ بِالْأَمْسِ يَقُولُونَ وَيْكَأَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ ۖ لَوْلَا أَن مَّنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا لَخَسَفَ بِنَا ۖ وَيْكَأَنَّهُ لَا يُفْلِحُ الْكَافِرُونَ () تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ

„Pa izađe on pred narod svoj u svome sjaju. Pa oni koji želješe ovaj svijet rekoše: ‘Bog do’ da i mi imamo što ima Karun. Zaista, on je pravi sretnik’. A oni kojima je dato znanje rekoše: ‘Teško vama! (priberite se!) Nagrada od/kod Allaha je bolja onomu koji vjeruje i čini dobro. I nikomu ona nije suđena do li strpljivomu’. Pa Mi učinismo da zemlja proguta i njega i njegov dom. Niko mu nije mogao pomoći a ni sam sebi nije mogao pomoći. Pa oni koji jučer želješe njegov položaj počeše govoriti: ‘Vidite li kako Allah daje obilje onome komu hoće a uskraćuje komu hoće? Da nam Allah ne ukaza milost svoju, i nas bi u zemlju utjerao. Zar ne vidite da nezahvalnici nikad neće uspjeti?’ Taj drugi svijet, dat ćemo onima koji se na Zemlji ne ohole i ne čine nered na njoj, a one pak koji se Allaha boje čeka lijep svršetak.“ (El-Kasas, 79.-83.)

Pa i faraon, kada je na umoru povikao da je uzvjerovao.

وَجَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَجُنُودُهُ بَغْيًا وَعَدْوًا ۖ حَتَّىٰ إِذَا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قَالَ آمَنتُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِيلَ وَأَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ

„I prevedosmo preko mora sinove Israilove, a za petama im bijaše faraon i vojnici njegovi progoneći ih kako to i čine tirani i silnici, a kada se poče daviti, uzviknu: ‘Vjerujem da nema boga osim osim Onoga u kojeg vjeruju sinovi Israilovi i ja se pokoravam!’“ (Junus, 90.)

I njima su opomene stizale, ali kao i ovi danas, nisu marili, šta više, šejtan im je za postupke njihove opravdanja iznalazio, sve dok iznenadan sud ih ne sustiže.

S razlogom se odvojih od teme Goga i Magoga, želeći da steknete ili povratite poimanje iznenadnog suda, kazne, čemu prethode opomene kojih velika većina i ne primjećuje.

I slučaj Deždžala je nalik slučaju Goga i Magoga. Od oboga, i ako ih jasno ne vidite, obrise njihove sigurno ostjećate. Prvi je veliki iluzionist i prevarant, a ovi potonji su privrženi činjenju nereda i spletkarenju na Zemlji.

Možda ste čuli dio hadisa u kojemu se kaže da će Dedždžal uza se imati dvije rijeke jedna naizgled od vatre a druga kao ugodna i pitka hladna voda ili u drugoj predaji da će uza se imati džehennem i džennet. Potom Poslanik a.s. daje preporuku vjernicima da piju iz one rijeke koja izgleda kao vatra jer ona je zapravo hladna i pitka. Pogledajte uokolo današnji arapski svijet, slobodno i u nas same, šta mislite iz čega pijemo ovaj svoj čemer, jad i nemar?

Također u istom hadisu se navodi da će Dedždžal doći jednom narodu pa ih pozvati, a oni mu se odazvati i vjerovati. On će narediti kiši, pa će liti a zemlja će plodove davati. Stada će se više napasati i ugojiti i davat će više mlijeka. A zatim će doći drugom narodu pa ih pozvati a oni će ga odbiti. Neće prihvatiti njegove riječi, pa će se on vratiti od njih. Oni će osvanuti ogoljeni, a u njihovim rukama neće biti ništa od njihove imovine.

Pogledajte onda u Siriju, Afganistan, Jemen, Palestinu, nisu li ogoljeni? A pogledajte Holandiju, Njemačku, SAD, Englesku, Norvešku…pa svakako i BiH je na putu.

Sve ide svojim tokom, bez i najmanje moguće slučajnosti. Svaka pojedinačna kao i kolektivna sudbina, znana je Gospodaru koji nas je stvorio i odredbe nam dao. Tvoja sudbina da skončaš kao vjernik, nepromjenjiva je, kao i onoga da skonča kao nevjernik. I ma koliko neko spletkario, zar zaista misli da može bolje od Allaha?

وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

„I oni spletkare, pa i Allah to čini. Pa Allah to najbolje umije“.

Sedin Duranović

 

Povezani članci

Back to top button