Enes Ljevaković, fetva-i-emin: Neprihvatljivo je nekoga nazivati ‘vehabijom’
Pitanje:
Želim znati da li je zabranjeno zvati ljude “vehabijama”, ima ljudi koji se razlikuju od drugih u Bosni, znači ljudi s bradama i kratkim hlačama, njih zovu vehabijama kao što je i poznato, a oni govore kako se to ne smije reći jer riječ “vehabija” po njihovom znači “allahčić”… Mada ja ne vjerujem u to! Znači moje pitanje je da li je njih zabranjeno tako zvati? I još jedno moje pitanje je: “vehabije” govore da je Muhammed, a.s., radio kako i oni sad rade, znači da je klanjao kako i oni, da se ponašao i odijevao kao i oni sad, te da samo oni sa sigurnošću slijede sunnet Muhammeda, a.s., da smo mi kao “lažni muslimani” jer kao klanjamo drukčije nego što je to radio Muhammed, a.s., da li se tačno zna kako je to radio Muhammed, a.s.? Da li je pogrešno onako kako “vehabije” klanjaju? Ja sam učila sve po hanefijskom mezhebu i čudan mi je taj njihov stav i ne volim kad me uvjeravaju u te neke svoje priče, zato bih im voljela “s dokazom” odgovoriti na neka njihova postavljena pitanja.
Odgovor:
Muslimani trebaju jedni druge oslovljavati s poštovanjem i uvažavanjem, a to nije slučaj ako jedni druge oslovljavaju s nadimcima koje oni ne žele i koje smatraju uvredljivim. Uzvišeni kaže: I ne kudite jedni druge i ne zovite jedni druge ružnim nadimcima! O, kako je ružno da se vjernici spominju podrugljivim nadimcima! (El-Hudžurat, 11.). Shodno ovom ajetu, neprihvatljivo je nekoga nazivati “vehabijom” ukoliko dotična osoba to ne želi i smatra taj nadimak za sebe uvredljivim, bez obzira šta o toj osobi mislio onaj koji koristi dotični termin. Onaj koji govori o našim muslimanima na način koji spominjete u svom pismu griješi i ne postupa u skladu sa Poslanikovim sunnetom u ophođenju s drugim ljudima. Svi načini namaza koje prakticiraju sljedbenici četiri ehli-sunnetska mezheba (hanefijskog, malikijskog, šafijskog i hanbelijskog)su ispravni i nema potrebe bilo koga uvjeravati u isparvnost vlastitog, a neispravnost drugačijeg načina klanjanja u okviru spomenuta četiri mezheba. Razlike u načinu klanjanja su nebitne, ne utječu na ispravnost farzova i vadžiba u namazu.
Kod nas se u Islamskoj zajednici i njenim institucijama primjenjuje hanefijski mezheb i tako će ostati bez obzira što neki pokušavaju unijeti pometnju u nekim situacijama. To svi trebaju poštovati kao i individualno pravo pojedinca da misli i prakticira vjeru shodno svojim uvjerenjima, bez nametanja svoga mišljenja drugima i bez unošenja razdora i smutnje u Zajednicu.
Savjetujemo Vama i svim muslimanima da ne ulaze u polemike s drugima o sporednim pitanjima od čije se primjene na ovaj ili onaj način stanje muslimana neće promijeniti nabolje.
Akos.ba