Deset najboljih dana na dunjaluku
Onaj ko je radio dobra djela kajat će se što nije radio više, jer je mogao dobiti mnogo veću nagradu. A posebno će se gorko kajati onaj ko ništa nije radio za Ahiret, ali tada će biti kasno.
Prvih deset dana ovog svetog mjeseca su najbolji dani na dunjaluku općenito, što potvrđuju i riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: ”Ne postoje dani u kojima je dobro djelo draže Allahu od deset dana zul-hidžeta.” (Buharija)
Dakle, to je samo deset dana, nije mjesec dana kao ramazan. To je vrlo kratak vremenski period i nipošto ga ne smijemo zanemariti. Osim toga, šejtani u tom periodu nisu okovani kao što su okovani u toku ramazana, stoga je potreban još veći napor i trud da se ovi mubarek dani i noći iskoriste i u ibadetu i u dobrim djelima, kako nas ne bi mimoišlo njihovo neizmjerno dobro i bereket.
Deset zul-hidžetskih dana i noći, kojima se Uzvišeni Allah zaklinje u Kur’anu, prava su prilika da popravimo naše duhovno (imansko) stanje i da se očistimo od grijeha.
Stoga, ne dozvolimo da nam prođe i jedna noć prvih deset dana zul-hidžeta bez klanjanja barem dva rekata noćnog namaza.
Prenosi se da je Seid ibn Džubejr, govorio: ”Ne gasite vaše svjetiljke u prvih deset noći zul-hidžeta.” Tj., probdijte te noći u ibadetu.
Pored dobrovoljnog namaza i posta, udjeljujmo što više sadake u ovim danima, jer su naši dobri prethodnici u ovim danima udjeljivali sadaku uz svaki namaz.
I neka ovi dani i noći budu u znaku dova i stalnog zikra i veličanja Uzvišenog Allaha.
Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: “Što je srce nemarnije, to postaje tvrđe. A kada se spomene Allah, ova tvrdoća se topi kao što se olovo topi u vatri.”
Mi, na osnovu Kur’ana i Sunneta, znamo da je dunjaluk njiva na kojoj sijemo ono što ćemo požnjeti na Ahiretu. Zato ne dozvolimo da nas obmanu i zavedu dunjalučke slasti i strasti, pa da zaboravimo na Ahiret i da se, poput ljudi iz Zul-Karnejnovog naroda, gorko kajemo onda kad kajanje ništa neće koristiti.
Naime, u nekim predajama se navodi da je Zul-Karnejn, tražeći sa svojim narodom ”Izvor života”, stigao u ”Dolinu tame”, pa je jedna skupina nagazila na nešto ne znajući šta je to. Kad su upitali Zul-Karnejna o tome, on im je mudro odgovorio: “Ovo je zemlja (mjesto), kajat će se onaj ko iz nje nešto ponese, a kajat će se i onaj ko ništa ne ponese.”
Neki od njih su rekli: ”Ako je krajnji ishod kajanje, zašto bismo išta nosili?”
Drugi su govorili: ”Mi ćemo ponijeti, jer ništa ne gubimo ako nešto ponesemo.”
Kad su došli na svjetlo, pogledali su i vidjeli su dragulje u svojim rukama, pa su se gorko kajali oni što nisu ništa ponijeli, ali su se kajali i oni što su ponijeli malo dragulja, jer nisu ponijeli mnogo više.
Pouka priče o Zul-Karnejnu je da je naš život na ovome svijetu sličan ”Dolini tame”, a kada sa ovog svijeta preselimo na Ahiret, gdje je Božansko svjetlo, istina će nam se potpuno razjasniti.
Onaj ko je radio dobra djela kajat će se što nije radio više, jer je mogao dobiti mnogo veću nagradu. A posebno će se gorko kajati onaj ko ništa nije radio za Ahiret, ali tada će biti kasno.
Milostivi Allahu, o Ti Koji se u Kur’anu zaklinješ sa deset noći mjeseca zul-hidžeta, obaspi nas Svojom milošću i bereketom u ovim danima, uslišaj naše dove, primi naša dobra djela i ibadete u njima, primi naš post, namaz i naše kurbane, olakšaj hadžijama obavljanje hadžskih propisa i učini da se vrate svojim kućama čisti od grijeha, ujedini i učvrsti naša srca u Tvojoj vjeri, oprosti nam grijehe i uvedi nas Svojom milošću u džennetul-Firdevs. Amin!