Kolumne i intervjuiU Fokusu

Anel Čiplaković: Napustio siguran posao i otvorio marketing agenciju webmajstor.ba

U vremenu kad u javnosti dominira stav da je za mlade u Bosni i Hrecegovini najbolje riješenje da napuste svoju domovinu, svaka priča o uspjehu onih koji žele graditi svoju budućnost u svojoj državi je hvale vrijedna.

U ovom tekstu vam predstavljamo Anela Čiplakovića, mladog Sarajliju kojem su znanje i vještine u IT industriji pomogle da dođe do toga da sam sebi bude “gazda”.

Ako imate naprednije informatičko znanje, pratitet trendove u izradi web stranica i rada društvenih mreža i spremniste da ulažete u sebe i svaki dan učite vaše tržište vrlo lahko može postati cijeli svijet. Tada nije bitno gdje živite.

Razgovarao: Voloder Sanadin

Akos.ba: Vi ste donijeli jednu sasvim neobičnu životnu odluku, pogotovo za današnje vrijeme. Napustiti siguran posao i krenuti u nove poduhvate nije nimalo lahak izbor?

Anel Čiplaković: Počet ću s jednom izrekom: “Uspjeti je lahko, samo napravite pravi potez u pravo vrijeme na pravom mjestu”.

Da, tačno je da sam napustio siguran posao i krenuo za svojim ambicijama koje se u našem podneblju smatraju velikom greškom. Želim tako sebi i mladima u Bosni i Hercegovini prikazati da i u našoj državi mogu slijediti ciljevi i ostvariti poslovne usjehe. Imao sam podršku koja mi je pomogla moralno i izdigla na neki veći nivo što mi je puno značilo.  Znanje iz Internet marketinga bila je prekretnica da pokrenem marketing agenciju pod nazivom webmajstor.ba i naravno imati prijatelje pored sebe, u mom slučaju Milan Todorović vlasnike seoexpert agencije iz Niša.

Akos.ba: Da li ste razmišljali u pravcu današnje omladine koja znamo da ide preko granice za novim poslovima i nadama?

Anel Čiplaković: Da, imao sam i tu opciju, ali me moj instikt i razmišljanje navelo da ostanem tu gdje jesam i znajući koliko će biti teško uspjeti na našim prostorima. Veći je izazov ostati i boriti se sa silnim preprekama, birokratijom, nelojalnom konkurencijom jer kroz tu borbu budemo jači i konkurentniji na tržištu. Otići znači odustati, izabrati lakši put.

Akos.ba: Anele, recite nam nešto više o Vašem trenutnom poslu?

Anel Čiplaković: Početkom godine sam pokrenuo digitalnu marketing agenciju “Webmajstor” koja nudi usluge SEO optimizacije, Facebook oglašavanja i izrade web stranica. Moj posao je da vaše ideje i vizije predstavljanja vaše firme ili brenda na internetu pretvorim u stvarnost. Ja i moji saradnici su tu da vam pomognu da vašu web stranicu uklopite i povežete sa društvenim mrežama, klijentima i ciljanim skupinama.

Akos.ba: Možete li pojasniti našim čitaocima šta je SEO optimizacija i za šta je važna, s obzirom da je kod nas još uvijek nepoznat pojam?

Anel Čiplaković: Da, u pravu ste. Nažalost, kod nas je SEO za većinu još uvijek nepoznat pojam iako postoji dugo godina, na našim prostorima se počeo pojavljivati početkom 2000. godina.

Jednostavno rečeno SEO (Search Engine Optimization) je od velike važnosti za sve poduzetnike koji žele da povećaju svoje prihode preko interneta. Na samoj web stranici radi se nekoliko aktivnosti kako bi se poboljšale pozicije na Google tražilici za traženi proizvod, uslugu ili neki sadržaj i time dobijali konstantnu organsku posjetu. S obzirom na to da većina ljudi ne gleda dalje od 1. stranice Googla, velika je prednost ako vam se web stranica pojavljuje na 1. stranici za pojmove relevantne za vašu firmu. Što višu poziciju na Googlu ima vaša web stranica, to ćete dobiti više klikova na web stranicu, što znači i više posjetitelja koji se mogu pretvoriti u kupce.

Akos.ba: Koliko vremena je potrebno da budemo na prvoj stranici Google pretrage?

Anel Čiplaković: Zaista mnogo faktora utiče na to koliko vremena će biti potrebno da dostignete prvu stranicu na Google pretraživaču. Neke optimalne procjene su 4-6 mjeseci, zavisno od konkurencije. Kao što smo gore naveli, svrha SEO optimizacije je dobiti što više organske posjete i ostati na prvom mjestu što je duže moguće. Postoji i drugi način oglašavanja, a to je Google Adwords ili plaćeno oglašavanje.  Plaćeni rezultati prikazuju se iznad organskih rezultata i traju dok ne potrošite budžet koji ste odredili na početku kampanje. Obično je ovo kratkog vijeka i ne preporučuje se ukoliko želite nešto dugoročno graditi.

Akos.ba: Šta je potrebno uraditi da bi bili na prvoj strani Google pretrage?

Anel Čiplaković: Potrebno je pravilno uraditi On site i Off site optimizaciju. Pod On site optimizaciju spadaju sve aktivnosti koje se obavljaju unutar same web stranice da bi dobili viši rang i relevantnij promet od tražilica.

On site SEO se odnosi na optimizaciju sadržaja –  često kažu „Content is king“ naslovi, h tagovi, interno linkovanje potrebno je da je sajt prilagođen mobilnim uređajima i da cjelokupna struktura bude optimizirana za Vaše ciljane ključne riječi. Potrebno je osigurati da imate kvalitetno odrađene povratne linkove od visoko cijenjenih web stranica i to spada pod Off site optimizaciju. Takodje, u Off site optimizaciju možemo uvrstiti i marketing društvenih mreža za koji važi da je najbrži način promovisanja vašeg sadržaja.

Akos.ba: Zašto je marketing na društvenim mrežama važan za firme?

Anel Čiplaković: Platforme kao što su Facebook i Instagram postale su sastavni dio života milijardu ljudi širom svijeta. Marketing na društvenim mrežama ima 100% veću mogućnost da dovede ciljanu skupinu na vaš sajt, nego što to ima tradiocionalni marketing.

Možda i najvažniji odgovor na ovo pitanje je: Sadržaj na društvenim mrežama može se usmjeriti posebno ciljanoj skupini.

Pridružite nam se na Facebook stranici Webmajstor.
Akos.ba

 

Povezani članci

Back to top button