Kolumne i intervjui

Aida Hadžić, BBI banka: Kompanije sa SHF imaju priliku probiti se na svjetsko tržište

Međunarodni sajam halal industrije „Sarajevo Halal Fair“ (SHF) 2018, će se od 27. do 29. septembra održati u bh. prijestolnici Sarajevo Halal Fair (SHF) okupit će na jednom mjestu halal proizvođače, distributere i kupce iz cijelog svijeta.

Tim povodom razgovarali smo sa Aidom Hadžić iz BBI banke.

Akos-ba: G-đice Hadžić, na samom početku recite nam šta je prevashodni cilj sajma, te da li je ovo prilika da se tržište islamskog svijeta približi proizvođačima u regiji?

Aida Hadžić: U edukativnom smislu cilj međunarodnog sajma halal industrije Sarajevo Halal Fair je da poveća svijest o važnosti halal načina života, za čiju realizaciju je potrebno postojanje adekvatnih proizvoda i usluga obzirom da halal life-style podrazumijeva ishranu, finansije, pa i individualna i kolektivna ponašanja i izbore poput turizma. Šerijat reguliše sve domene života i pojedinca radi individualnog i kolektivnog dobra, zbog čega je jako bitno provećati svijest o halalu na našim prostorima i omogućiti muslimanima život u skladu sa islamskim načelima.  Pored toga želimo osvijestiti o prednostima halal načina života, zbog kvalitete i zdravijim opcijama koja dolazi sa halal principima.

Što se tiče ekonomskog aspekta, cilj ovog Sajma je prije svega približavanje Bosne i Hercegovine svjetskom tržištu. Naravno, najveći udio u tome imaju zemlje sa većinskim muslimanskim stanovništvom. Međutim, uzimajući u obzir široku rasprostranjenost muslimana po svim dijelovima svijeta, možemo slobodno govoriti o globalnom tržištu. Cilj nam je da promovišemo bosanskohercegovačko i regionalno  tržište i iskorištavanje potencijala koje BiH posjeduje u halal proizvodnji i uslugama. Ovim Sajmom želimo dovesti svjetske kompanije, dobavljače, kupce i distributere te učiniti BiH poveznicom između zemalja sa većinskim muslimanskim stanovništvom, preko koje bi oni svoje proizvode dalje distributirali u regiju i Evropu. Agencija za certificiranje halal kvalitete je svjetski priznata tako da su proizvodi koji su certificirani od strane bh. Agencije kvalifikovani za izvoz na svjetsko halal tržište.

Akos.ba: Šta održavanje Sarajevo halal sajma znači za Sarajevo, BiH i region u cjelosti?

Aida Hadžić: Sarajevo je već prethodno postao centralna zona međunarodnom investicijskom konferencijom Sarajevo Business Forum (SBF). Sam Forum je pokazao značaj dovođenja međunarodnih investitora, biznismena, institucija itd. Ovakvim događajima, uključujući sada SHF, Sarajevo, odnosno BiH, koja je sačuvala najviše bilješku tragične prošlosti poprima drugačiju sliku i brendira se kao mjesto okrenuto napretku. Bogata kulturna baština i historija, u tandemu sa atraktivnim poslovnim i turističkim mogućnostima daje Bosni i Hercegovini sasvim novi brend. To znači nove prilike za investicije, za uspostavljanje poslovnih i prijateljskih odnosa, što sve spade pod tzv. Soft diplomatiju kojom jedna zemlja grade nove mostove za saradnju.

Akos.ba: Koliko će Sarajevo halal sajam pomoći kompanijama u predstavljanju na jednom globalnom nivou?

Aida Hadžić: BiH broji već 85 halal certificirane kompanije, preko 100 u regiji. Sarajevo Halal Fair će pomoći ovim kompanijama da se predstave drugim izlagačima, gostima, investitorima i distributerima da predstave svoje proizvode. BiH ima jednu od najkvalitetniji sistema za certificiranje halal kvalitete i pruža svu potrebnu obuku čime mi pokazujemo da naše kompanije imaju kapacitet i potencijal za takmičenje na svjetskom tržištu. Kompanije imaju priliku da predstave svoje proizvode i da uspostave poslovne saradnje koje će im pomoći da razmijene znanja, iskustva te  da se probiju na svjetsko tržište. Imali smo upite iz nekih arapskih zemalja da naši poljoprivrednici održe obuke u poljoprivrednoj proizvodnji. Znači mi imamo mnogo čega da ponudimo, sad je momentum da radimo na promovisanju naših mogućnosti i putem ovog Sajma BBI će pružiti svu potrebnu posredničku ulogu da se iste identificiraju i kapitaliziraju.

Akos.ba: Kako ovih dana čitamo u medijima vlada veliki interes kompanija za učešće na Sarajevo halal sajmu, čini mi se da posebno prednjače kompanije iz Malezije, te Srbije i Hrvatske.

Aida Hadžić: Imamo veliki interes iz regiona, Malezije, Turske, Libije, Pakistana, Indije, Indonezije, itd. Najveći dolazi iz pomenutih zemalja. Pozivamo sve koji su zainteresovani da se registruju kao posjetioci na našoj web stranici www.sarajevohalalfair.com kako bi mogli iskoristiti prednosti Sajma posjetom. Svi su pozvani na učešće na Sajmu, naročito da se informišu o prednostima halal certificiranja i poslovanja halal principima te se radujemo što većem broju učesnika.

Akos.ba: Koliko će održavanje SHF podići nivo i aktivizam muslimanskih kupaca i potrošača?

Aida Hadžić: Podići će na način da ih motiviše da daju prednost halal proizvodima i ponudama, te zahtijevanjem primjene halal principa u proizvodnji i uslugama. To će dati veći motiv drugim kompanijama da povećaju obim svojih proizvoda koji su dozvoljeni muslimanima, da ne koriste primjese koje su zabranjene muslimanima. Na taj način se jača i povjerenje muslimanskih potrošača. Svima nam je poznato da su određeni proizvodi povućeni sa naših tržišta zbog sastojaka koji muslimanima nisu dozvoljeni. Muslimani se trebaju edukovati o tome da se nedozvoljeni sastojci mogu naću u raznim proizvodima uključujući farmaceutiku i kozmetiku. Većim aktivizmom mi šaljemo poruku da nam je stalo do onog što konzumiramo, što stvara pritisak proizvođačima da usmjere svoje proizvode i na potrebe muslimanskih potrošača.

Sarajevo Halal Fair (SHF) okupit će na jednom mjestu halal proizvođače, distributere i kupce iz cijelog svijeta, a više informacija o sajmu dostupno je putem web stranice: http://www.sarajevohalalfair.com.

akos.ba

Povezani članci