Vrhunska umjetnička djela Nedžada Ibrišimovića u Galeriji Općine Novi Grad Sarajevo
Od 13. jula u Galeriji Općine Novi Grad Sarajevo može se pogledati vrhunska postavka skulptura, jednog od najvećih bh. umjetnika Nedžada Ibrišimovića.
Iz Legološkog udruženja u BiH, koje je suorganizator pomenute izložbe, navode da izložba predstavlja kombinaciju različitih tehnika, od tvorbe do izvedbe, monumentalnih Ibrišimovićevih kreacija. Tako posjetioci mogu vidjeti skulpture poput; „Kentaura“ iz 1990. godine, potom skulpturu „Konjenik I“ i „Konjenik II“ iz serije 2004., „Stepenice“ 2004., te unikatnu izvedbu „Odraz“, visoke vrijednosti – puna forma u mramoru.
„Projekat „Izložba skulptura i slika Nedžada Ibrišimovića“ odnosi se na predstavljanje stvaralačkog umjetničkog opusa Nedžada Ibrišimovića, jednog od najznačajnijih bosanskohercegovačkih književnika i umjetnika, koji je pored književog stvaralaštva, za koje je dobio brojne nagrade, izvajao, iscrtao i naslikao brojne skulpture i platna.
Osvrt u vezi sa ovom vrhunskom postavkom dao je poznati bosanskohercegovački skulptor Adis Fejzić s privremenom adresom u Australiji, kazavši da mu je izuzetno drago što Sarajevo s vremena na vrijeme ponudi ovakve sadržaje.
„I da je bio samo književnik ili samo skulptor opet bi bio jedan od naših najboljih umjetnika, a ovako ‘dvostruk’ bio je i jedan od najtalentovanijih i najboljih koje smo imali. Možda je ispravnije reći jedan od najboljih koje imamo jer je Nedžadovo djelo dio kulturnog naslijeđa ove zemlje i imamo ga i sada i zauvijek. Njegovo stvaralaštvo posjeduje kvalitete koje ga definišu i kao ‘klasičnog’ i kao ‘modernog’ umjetnika. U jednom svom tekstu Nedžad i sam naglašava koliko srodnog i jednakog, u izražajnom i tehničkom smislu, on nalazi u različitim tradicijama i stilovima koje poznaje povijest svjetske skulpture, ističe Fejzić.
Fejzić dodaje da „možda najvažniji i najautentičniji dio Ibrišimovićevog skulptorskog opusa čine figure na kojima postoji izvjestan utjecaj Alberta Giacomettia.
„Svojim ‘giacometijevskim’ figurama Nedžad dodaje i trodimenzionalnu sjenu i radi ono što, koliko ja znam nije uradio niko drugi – materijalizira ono što je neopipljivo i nestalno. Modelirajući figuru i njen odraz u jedinstven oblik, u kombinaciji tamne bronze i prozirne smole, Nedžad nalazi osobenu formu i metaforu čovjeka rastegnutog između materije i duha, zemlje i neba. Iako su, po nekim mišljenjima, nastajali na tragu drugog umjetnika mislim da upravo ovi radovi zapravo na najbolji način predstavljaju ‘Ibrišimovićevsku’ posebnost. U ovoj alhemijskoj trasformaciji ‘kopije’ u ‘original’ nesumnjivo je bila presudna Nedžadova stvaralačka kompleksnost i sposobnost da prepozna univerzalno u posebnom što po jednoj definiciji i čini umjetnika umjetnikom“, rekao je Fejzić.
„Da je živio duže, na sretnijem mjestu i u neko sretnije vrijeme, Ibrišimović bi vjerovatno bio još ‘vječniji’ nego što već jeste“, zaključio je skulptor Adis Fejzić.
Izložbu je moguće pogledati radnim danima od 13. do 19. jula, od 09 do 16.30 sati. Ulaz je slobodan.
Akos.ba