Islamske teme

Da li je dozvoljeno nošenje perike?

Kada je riječ o ženskim ukrasima, korištenje perike kao i upletanje sa svojom tuđe prirodne ili vještačke kose je haram.

El-Buhari i drugi prenose od Aiše i njezine sestre Esme, zatim od Ibni Mes’uda, Ibni Omera i Ebu Hurejrea, da je Božiji Poslanik – alejhi’s-selam – prokleo el-wasilu i el-mustawsilu.

Wasila označava ženu čije je zanimanje pravljenje perika i umetaka od kose, a mustawsila označava onu koja to traži i koristi.

Muškarcima su ove stvari još izričitije zabranjene, bili oni wasil (vlasuljar ili frizer) ili mustawsil, poput današnjih efeminata, onih koji nose periku, i mladih dugokosih hipika.

Muhammed – alejhi’s-selam – bio je veoma strog u suzbijanju ove vrste prevare. Ukoliko bi neko izgubio kosu uslijed kakve bolesti, nije dopuštao da koristi ikakvu drugu kosu osim onoga što mu je od njegove kose ostalo, čak i ako se radilo o mladi koja se uskoro trebala udati.

El-Buhari prenosi i Aišinu priču o jednoj služavci iz ensarija koja se udala i odmah potom oboljela i izgubila kosu. Ukučani su željeli da ona koristi kakvu drugu kosu, no, kada su o tome upitali Božijeg Poslanika – alejhi’s-selam -, on je odgovorio: ”Allah je prokleo wasilu i mustawsilu“ (El-Buhari u svojoj knjizi Odijevanje, poglavlje Dopuna kose).

Esma – radijallahu anha – prenosi da je neka žena upitala Muhammeda – alejhi’s-selam: – Božiji Poslaniče, moja kćerka je prebolovala boginje pa joj je kosa opala. Udata je, pa da li bih joj dala napraviti umjetnu kosu? – Muhammed – alejhi’s-selam – joj odgovori: „Prokleta je ona koja to radi kao i ona ko­ja traži da joj se to napravi.“ (El-Buhari).

Se’id ibni El-Musejjeb pripovijeda: Mua’wija dođe u Medinu i obrati se ljudima prilikom svoje posljednje posjete tom gradu. Tom prilikom je izvadio pramen kose i kazao: -Nisam vidio da iko drugi osim Jevreja ovo nosi. Resulullah – alejhi’s-selam – je to nazvao obmanom.

Prema jednom drugom izvještaju, on je građanima Medine kazao: – Gdje su vam alimi? Čuo sam da je Resulullah – alejhi’s-selam – zabranio upotrebu ovoga i rekao: „Djeca Israilova su uništena kada su njihove žene počele stavljati perike.“

Sama činjenica da je Muhammed – alejhi’s-selam – upotrebu umjetne kose nazvao obmanom, ukazuje na razlog zabrane ove prakse. To je, zapravo, podvala, falsifikacija i obmana, a islam osuđuje obmane i ograđuje se od onih koji ih prakticiraju, materijalnim iii psihološkim sredstvima, jer: „Onaj koji nas vara nije naš“ (prenosi nekolicina ashaba).

Khattabi to ovako komentariše: „Namijenjene su surove kazne na ahiretu za ovakve postupke jer u njih spadaju podvale i lukavstva. Dozvoli li se bilo šta od toga, vrata će biti otvorena i za druge vrste obmane. Štaviše, ovdje spada i izmjena izgleda Božijih stvorenja, kako se navodi u Ibni Mes’udovu hadisu o mijenjanju Allahovih stvorenja (Fethu’l-bari, poglavlje Nadomjestak kose).

Ono što je prema ovom hadisu zabranjeno jeste prikrivanje ćelavosti nadomještenom ili vještačkom kosom, budući da je to jedan vid obmane i prijevare. Ono što ovim hadisom nije obuhvaćeno jeste upotreba materijala, konca ili platna, umjesto kose, koji se može uplesti u prirodnu kosu. Preko Se’ida ibni Džubejra imamo hadis Božijeg Poslanika – alejhi’s-selam. „Nema ničega lošeg u tewamilu,“ (navedeno u Fethu’l-bariju preko Ebu Davuda, pod čim se podrazumijeva upotreba vune ili svile pri pravljenju pletenica radi maskiranja ćelavosti. Ovo je također podržao i Imam Ahmed ibni Hanbel (Fethu’l-bari).

Poglavlje iz knjige „HALAL I HARAM U ISLAMU”, dr. Jusuf El-Karadavi, Izdavač: Ljiljan, Sarajevo, 1997. godina akos.ba

Povezani članci