10 savjeta kako uštedjeti u supermarketu
Piše: Danijela Jokić- Vaislay
- Što kupiti organsko?
Prema popisu Svjetske Okolišne Grupe (WEG), povrće i voce koje “upija” najviše pesticida su breskve, jabuke, paprika, celer, nektarine, jagode, trešnje, kruške, grožđe, špinat, salata i krumpir, te stoga kada god imate mogućnost, ovo voće i povrće kupujte iz organskog uzgoja.
Voće i povrće koje ima koru koja ga štiti ili je manje izloženo nametnicima sadrži i manju količinu pesticida, a među “najčistije” svrstani su: luk, avokado, ananas, mango, šparoge, kivi, banana, kupus, brokula, kukuruz, grašak, lubenica, patlidžan, dinja, batat, grejp, papaja.
- Povrće van sezone kupujte smrznuto
Smrznuto povrće često je jefitnije od svježeg (posebice kada kupujete voće i povrće koje nije u sezoni ili veća pakiranja istog).
- Kušajte proizvode brand-a supermarketa
Prije kupovine proizvoda usporedite porijeklo namirnica poput žitarica, orašastih plodova ili smrznutog povrća.
Ako su namirnice uvezene ili potječu iz iste regije, vrlo je vjerojatno da su slične ili iste kvalitete, bez obzira što je brand supemarketa manje poznat (i vrlo često jeftiniji).
Kvalitetu namirnica ne možete znati dok ne probate: usudite se za početak kupiti jedno (manje) pakiranje namirnice brand-a supermarketa – moguće je da ćete se iznenaditi kvalitetom proizvoda, ili da ćete uvidjeti da se okus i kvaliteta namirnica ne razlikuju.
Ako vam se iz bilo kojega razloga namirnice brand-a supermarketa ne sviđaju uvijek se možete “vratiti” svom omiljenom brand-u.
- Namirnice koje se ne kvare kupujte u većim količinama
Namirnice dostupne u rinfuzi su po pravilu jeftinije, a često se nalaze i na popustu.
Budući da ove namirnice mogu stajati duže vremena, kupite ih u većim količinama kada su na sniženoj cijeni i pohranite u veće staklenke ili plastične kutije.
Osim uštede novca, mahunarke i žitarice poput cous-cous-a i quione, uvijek su dobrodošle za dane kada nemate “pri ruci” svježe namirnice za kuhanje, poput voća i povrća.
- Prije kupovine pogledajte letak s proizvodima na sniženju
Iako zvuci logično, mnogi od nas “po autopilot-u” dođu u supermarket i kupe što im treba bez da prvo pogledaju letak sa sniženjima.
- Krećite se po rubovima supermarketa
Znate li da su police u supermarketu strateški raspoređene tako da vas navedu da (ne) kupite određene artikle i da potrošite (mnogo) više novca nego što ste planirali?
Koliko vam se puta desilo da ste otišli u supermarket po hljeb i mlijeko, a vratili se s punim kesama stvari koje niste planirali kupiti?
Police u supermarket su raspoređene tako da su artikli koji su potrebni za svaki dan (koji se brzo kvare) raspoređeni na rubovima ili na samom kraju supermarketa. Tako da, ako želite kupiti svježe mlijeko, voće, povrće, hljeb i peciva, morate hodati kroz velike redove konzervirane hrane, skupih grickalica, te slatkiša.
Uz ovakav raspored u supermarketima vrlo je vjerojatno da ćete dok dođete do police s mlijekom i hljebom “usput” kupiti neke grickalice, slatkiše, neku konzervu, gotovu supu, sos…
- Uporedite proizvode i cijene proizvoda na policama ispod i iznad visine vaših očiju
Namirnice koje su najskuplje iz određene kategorije postavljaju se na visinu očiju, kako bi bile najuočljivije (ako ste u žurbi, vrlo je vjerojatno da se nećete “penjati na prste” ili čučnuti, kako biste uporedili cijene).
- Odaberite manju korpu za kupovinu
Martin Lindstorm, marketinški konsultant u svojoj knjizi “Ispiranje mozga: Trikovi koje kompanije koriste da bi nas navele da kupujemo više” navodi da supermaketi strateški povećavaju korpe za kupovinu budući da to podsvjesno djeluje na kupce da kupe i do 20% više proizvoda.
- Kupujte tokom prve sedmice u mjesecu
Budući da većina ljudi prima plate prve sedmice u mjesecu, supermarketi strateški planiraju najpovoljnije popuste upravo u ovo vrijeme, tako da se potrudite da svaku “veću” kupovinu obavite u ovom periodu.
- Ne idite u kupovinu gladni
Veći supermarketi koriste umjetne mirise koji “mame” kupce da kupe određene artikle (ako prolazite pored polica s proizvodima za kolače ili gotovim kolačima, možete “namirisati” vaniliju i cimet, pored polica sa slatkišima osjetiti miris čokolade…).
Mirisi imaju veliki utjecaj na naše emocije, tako da se može desiti da ako prođete pored police s čokoladama (i sami ne znajući zašto) osjetite kako vam se jede nešto “čokoladno”.
Djelovanja aroma na vaš (pod)svjesni um mnogo je intenzivnije ako u kupovinu odete gladni!