Kolumne i intervjui

Fondacija Mulla Sadra Bošnjacima potura zabludjelu ideju o manjkavostima Kur’ana

Mullasadrovci Bošnjacima poturaju zabludjelu ideju o manjkavostima Mushafa kojeg danas čitamo

Svima je odveć poznato da u Bosni i Hercegovini djeluju razne šiijske organizacije kao i ciljevi tih organizacija. Vrlo često te organizacije kriju svoje namjere i pod plaštom međumuslimanskog zbližavanja djeluju i sarađuju sa muslimanima u BiH. Njihovo djelovanje traje već 20 godina što je proizvelo formiranje šiijskih džemata i mesdžida ili husejnija gdje su organizovane pouka te obavljanje svih namaza. Te šiijske džemate nisu formirali šiije došle iz Irana nego šiijski konvertiti među Bošnjacima finansijski potpomognuti od strane iranskih fondacija, ambasade i Svjetske federacije šiija dvanaesto-imamija. Svi izvještaji o radu, konverzijama i širenju šiizma među Bošnjacima mogu se pronaći na internet stranici http://www.world-federation.org/ 

Jedna od fondacija koja najaktivnije radi na promociji šiizma u BiH je Fondacija „Mulla Sadra“ smještena u Sarajevu. Navedena fondacija distribuira knjige koje propagiraju šiijsko viđenje islama, organizuje predavanja i vjersku pouku. Mora se priznati da prilično perfidno djeluju obzirom da vrlo često izbjegavaju odgovore na pitanja iz domena velikih razlika između šiija i sunnija te izbjegavaju da pišu o vjerovanjima šiija a koja su suprotna vjerovanju sunnija (kojima pripadaju i muslimani Bošnjaci). 

Iako poznati po tome da sve skrivaju ili brišu, mullasadrovci su na svome portalu objavili tekst „Skupljanje i objedinjavanje Kur’ana“ koji je namjenjen edukaciji muslimana a koji se sadržajem kosi sa učenjem ehlus-sunneta. 

Svaki musliman Bošnjak u mektebu, na vjeronauci, hutbama i vazovima te islamskoj literaturi koju čita uči da je Kur’an kojeg danas učimo zapisan za života Poslanika, a.s., sabran u Mushaf za vrijeme Ebu Bekra, r.a., a u vrijeme Osmana, r.a., prepisivan i umnožen u više primjeraka. Dalje uči i vjeruje da je Kur’an u potpunosti sačuvan i prenešen do nas pouzdanom predajom o čemu svjedoči svijetla povijest islama. Mullasadrovci ovim tekstom žele poljuljati vjerovanje muslimana ovih prostora koje se odnosi na sam Kur’an. Prvo uvodnom rečenicom: „Sakupljanje i objedinjavanje Kur’ana u današnji oblik postepeno su izvršile razne osobe i skupine.“ žele stvoriti misao kod čitaoca da je Kur’an sakupljan kako je ko stigao svjesno izbjegavajući navođenje historijskih činjenica o organizovanom i pažljivom sakupljanju Kur’ana na jedno mjesto tj. u Mushaf.

Sljedeće što je navedeno jeste upitnost potpunosti Kur’ana koji je danas u mushafima iz kojih učimo. Navedena je predaja prema kojoj je Alija, r.a., prvi koji je sakupio Kur’an te da je to najvjerodostojniji Mushaf. Međutim sam prenosilac predaje pitanjem:“Koliko god sam nastojao da dođem do tog mushafa, nisam uspijevao!” dovodi u pitanje svu priču o skrivenom Alijevom mushafu. Da je Alijev mushaf potpuniji od ovoga koji mi imamo danas sugeriše i predaja koju su naveli: Ibn Džuzej Kelbi je rekao: “Kada bi Alijev mushaf bio pronađen, sigurno bi se u njemu pronašlo mnogo znanja.”

Pogledajmo kako izgleda misteriozni mushaf Alije, r.a.: 

1. „Tačan redoslijed ajeta i sura koji se temeljio na redoslijedu objavljivanja.

2. Ajeti su u ovom mushafu pisani onako kako ih je učio, odnosno izgovarao (kiraet) Allahov Poslanik, s.a.v.s., tako da u njemu nije postojala mogućnost različitosti u načinima učenja. 

3. U ovom mushafu su na marginama navedeni povodi objave ajeta i sura.“


Mullasadrovci hoće da ubace sumnje našim Bošnjacima u pogledu Kur’ana kojeg uče da mu nešto fali jer postoje razlike u tumačenju i shvatanju određenih ajeta ili riječi pa kažu:“… da se nakon smrti Allahova Poslanika, s.a.v.a., koristio ovaj mushaf, koji je sadržavao sve navedeno, kao i tumačenje i pojašnjenje ajeta, danas bi se otklonila većina poteškoća vezanih za shvatanje Kur’ana.“

Nakon što objasne kako je izgledao mushaf Alije, r.a., u nastavku teksta prenose predaju da je taj mushaf Alija, r.a., sakrio te ga nakon toga niko više nije vidio. Da je današnji mushaf odnosno Kur’an nepotpun žele nam poručiti i sljedećom predajom: Za vrijeme Osmana se pojavilo veliko razilaženje među ashabima u vezi s Kur’anom koji su imali. Talha ibn ‘Ubejdullah se obratio Zapovjedniku pravovjernih Imamu Aliju, a.s.: “Sjećaš li se onog dana kada si pokazao svoj mushaf narodu i kada ga nisu prihvatili? Zar ne bi bilo dobro da ga danas doneseš i otkloniš razilaženja?!” Hazreti Ali, a.s., se suzdržao od odgovora. Talha je ponovio svoje pitanje, a Imam Ali, a.s., je rekao: “Namjerno ti ne htjedoh odgovoriti!” Zatim reče Talhi: “Da li je Kur’an, koji se danas nalazi u rukama ljudi, onaj cijeli Kur’an, ili mu je nešto dodato?” Talha je odgovorio: “Naravno da je to onaj cijeli Kur’an.” Hazreti Ali, a.s., je odgovorio: “Sada kada je tako, ako ga uzmete i budete radili po njemu, bit ćete spašeni.” Talha je rekao: “Ako je tako, onda nam je dovoljan!” I više nije ništa rekao.

Cilj teksta „Skupljanje i objedinjavanje Kur’ana“ objavljen na web portalu Fondacije „Mulla Sadra“ jeste unošenje sumnji u potpunost prenesenosti Kur’ana i poljuljati ljubav i povjerenje koje muslimani ovih prostora gaje prema ashabima Poslanika, a.s., posebno Ebu Bekru i Omeru. Poruka mullasadrovaca je da je Alija, r.a., imao kompletan Kur’an, nakon smrti Poslanika, a.s., ponudio je isti ljudima okupljenima oko Ebu Bekra a oni su ga odbili te je on taj mushaf sakrio i niko ga poslije više nije vidio a mi danas učimo iz onoga što je samo dio onoga što je objavljeno.

Autor: Ernas Pašalić, prof.
Cijeli tekst možete pročitati na http://www.mullasadra.ba/kur-an/item/1877-sakupljanje-i-objedinjavanje-kur-ana – objavljen 6. decembra 2013. Bez autora (dostupno 19. 1. 2014. u 15h)

Akos.bA

Povezani članci